اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موفقیت چین در هک کردن اهداف آمریکایی


بر اساس برخی اسلایدهای افشا شده متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا مربوط به فوریه 2014، هکرهای چینی در ابعادی وسیع موفق به هک کردن سرورهای شرکت‌ها و افراد آمریکایی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: شبکه خبری ان بی سی نیوز برخی اسلایدهای افشا شده متعلق به یک جلسه سخنرانی در آژانس امنیت ملی آمریکا در فوریه 2014 را به دست آورده که با دقتی مشخص ابعاد وسیع موفقیت چین در هک کردن شرکت‌ها و اشخاص آمریکایی را نشان می‌دهند.

در یکی از تصاویر افشا شده از این اسلایدها نقاط قرمزی روی نقشه آمریکا وجود دارند و هر نقطه قرمز نشان‌دهنده یک تلاش موفقیت‌آمیز هکرهای چینی برای دزدیدن اسرار نظامی و تجاری و همچنین اطلاعات درباره زیرساخت‌های حیاتی آمریکا به ویژه زیرساخت‌های شبکه انتقال برق، مخابرات و اینترنت است. با در نظر گرفتن این نقاط قرمز، می توان گفت در پنج سال گذشته حدود 700 تلاش موفقیت‌آمیز از سوی هکرهای چینی علیه اهداف آمریکایی صورت گرفته است.

جای تعجب نیست که تجمع این نقاط قرمز در مناطق کالیفرنیا، واشنگتن دی سی و مریلند بیش از نقاط دیگر است. اما به طرزی جالب توجه ایالت داکوتای شمالی تنها ایالتی است که هنوز هدف حمله موفقیت آمیز هکری قرار نگرفته است.

این گزارش در خصوص نوع اطلاعاتی که در این حملات هکری دزدیده شده، عنوان کرده که هکرهای چینی توانسته اند اطلاعات گوناگونی از اطلاعات مربوط به محصولات دارویی گرفته تا جزئیات مربوط به سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی نظامی و غیر نظامی آمریکا را بدزدند.

این گزارش تصریح ساخته، نقشه مذکور برای ارائه در یک جلسه جامع مرکز عملیات تهدید درآژانس امنیت ملی آمریکا تدارک دیده شده بود. بر اساس گزارش‌ها در این جلسه مقام‌های آمریکایی عنوان کرده بودند که چین علاقه خاصی به رصد فعالیت‌های گوگل و مقاطعه‌کاران دفاعی نظیر لاکهید مارتین و سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی دارد.


ویدیو مرتبط :
ویدیوی انگیزشی رسیدن به رویاها و اهداف و موفقیت در زندگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موفقیت عکاس ایرانی در دوسالانه عکس مستند چین (+عکس)



اخبار,اخبار گوناگون,عکس های برنده جایزه عکاسی,برنده جایزه عکاسی

 

اخبار گوناگون - موفقیت عکاس ایرانی در دوسالانه عکس مستند چین (+عکس)

رضا گلچین کوهی، عکاس ایرانی، برنده جایزه عکاسی مستند هشتمین دوره دوسالانه بین‌المللی «بشریت: یادمان‌های نوع بشر» چین شد.

این عکاس اظهار کرد: مجموعه عکس «بازار سنتی رشت» که من آن را بین سال‌های 90 و 91 کار کرده‌ام در هشتمین دوره دوسالانه بین‌المللی «بشریت: یادمان‌های نوع بشر» چین موفق به دریافت یکی از جوایز هیأت داوران شد.
 
او افزود: این مجموعه روایت تصویری یکی از بازارهای محلی شهر رشت است که مردم مختلف این منطقه محصولات خود را برای فروش به این بازار می‌آورند.


گلچین درباره ویژگی این مجموعه عکس عنوان کرد: متأسفانه تعریف درستی از مجموعه عکس در ایران وجود ندارد. یک مجموعه خوب علاوه بر وحدت باید از نظر زیبایی‌شناسی هم مورد توجه قرار بگیرد. فکر می‌کنم آنچه که باعث موفقیت مجموعه بازار رشت شد توجه داروان به همین زیبایی‌شناسی و همچنین به کار بردن تکنیک حرکت در تصویر بود.

رضا گلچین متولد 1358 است و چند سالی است که در حوزه عکاسی مستند فعالیت می‌کند. این عکاس دارای کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است. مجموعه عکس او در بخش موضوعی «سنت‌های کار و زندگی» مورد داوری قرار گرفته بود.

این مسابقه با هدف ثبت آداب سنتی و احیای خرده فرهنگ‌های بومی جوامع انسانی سراسر جهان با ‏استفاده از عکس و توجه جهانی به مطالعه، شناسایی، نجات و حفظ میراث فرهنگی در چند بخش موضوعی برگزار می‌شود و فقط مجموعه عکس‌ مستند می‌پذیرد.


از مجموعه «بازار رشت» رضا گلچین

اخبار,اخبار گوناگون,عکس های برنده جایزه عکاسی,برنده جایزه عکاسی

 

اخبار,اخبار گوناگون,عکس های برنده جایزه عکاسی,برنده جایزه عکاسی

 

اخبار گوناگون - ایسنا