اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موفقیت چشمگیر دانشمندان در درمان سرطان ملانوم



اخبارپزشکی,خبرهای پزشکی,سرطان

محققان فرانسوی واحد پوست در انستیتو گوستاو رسی دریافتند که داروی "کی‌ترودا" که برای مبتلایان به سرطان ملانوم(سرطان بدخیم پوست) استفاده می شود، شانس بقاء را در بسیاری از بیماران افزایش داده و حتی باعث درمان بعضی از بیماران نیز شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری کتابخانه ملی پزشکی آمریکا، این دارو موجب بهبودی کامل 15 درصد از بیماران و حتی عدم رخداد سرطان حتی پس از ترک این دارو شد.

محققان از این حیث خوشحال هستند که پیش از این انتظار کمتری از تاثیر این دارو در نظر داشتند و این در حالی است که "کی‌ترودا" شانس بقا را در 41 درصد از بیماران مبتلا به سرطان ملانوم پیشرفته، برای سه سال افزایش داده و حتی پاسخ‌های بادوامی را در یک سوم از بیماران و پاسخ‌های کاملی را در عده‌ای از بیماران که درمان را متوقف کرده بودند، دریافت کرده است.

داروی کی‌ترودا با کمک به سیستم ایمنی و نابود کردن سلول‌های تومور از طریق خنثی کردن ترفند پنهان کردن ژنتیکی توسط سلول‌های سرطانی تأثیر خود را می‌گذارد و در واقع نقش معلم و راهنمای سیستم ایمنی را بر عهده می‌گیرد.

به منظور انجام این پژوهش، 655 بیمار مبتلا به سرطان پیشرفته ملانوم حضور داشتند که سه چهارم آنها از داروی کی‌ترودا استفاده می‌کردند. این دارو، دو یا سه بار در هفته و از طریق تزریق وریدی به بیماران داده می‌شد.

این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن سرطان‌شناسی بالینی آمریکا در شیکاگو مطرح شد.


ویدیو مرتبط :
cancer recurrence after breast cancer.عود سرطان پس از درمان موفقیت آمیز سرطان سینه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موفقیت دانشمندان در درمان آرتروز زانو با غضروف بینی



 

درمان آرتروز , آرتروز زانوی

 

دانشمندان سوئیس موفق به ترمیم آسیب‌دیدگی‌ مفاصل زانو با استفاده از غضروف بینی شدند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان سوئیس از غضروف نوك بینی برای تسكین دردهای ورم مفاصل بینی بهره بردند.

این تكنیك می‌تواند در ترمیم منفذهای موجود در پوشش مفاصل زانو موفق عمل كرده و در برخی موارد نیز قادر به ترمیم روزنه‌هایی تا اندازه هشت سانتی‌متر مربع باشد.

شیوه نوین شامل ایجاد وصله غضروف با رشد دادن سلول‌های غضروف بینی درون یك لایه نازك است. این وصله سپس بر روی منفذ غضروف موجود قرار داده می‌شود.

در این درمان، یك نمونه بسیار ریز غضروف، با دو میلی‌متر قطر، از درون بینی گرفته می‌شود. این نمونه به قدری كوچك است كه هیچ نوع بخیه یا آسیب‌دیدگی به زانو را به دنبال نخواهد داشت.

سلول‌های استخراج‌شده قبل از كاشت در درون زانوی فرد با هدف پوشش و ترمیم آسیب‌دیدگی، در آزمایشگاه به مدت چندین روز در لایه‌یی مسطح رشد داده شده می‌شوند.

به این دلیل كه وصله مزبور از سلول‌های خود فرد گرفته می‌شود، هیچ نوع خطر پس زدن پیوند در این درمان وجود ندارد. این موفقیت می‌تواند به بیماران مبتلا به آرتروز شدید زانو و همچنین تاخیر در نیاز به جایگزینی مفصل به مدت چند سال كارآمد باشد.

پزشكان این شیوه را بر روی ده بیمار با آسیب‌دیدگی در ناحیه غضروف زانو از دو تا هشت سانتی‌متر مربع آزمایش خواهند كرد.

طی ماه‌‌های آینده آن‌ها از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی برای نظارت بر این پیوند بینی و چگونگی رشد آن در مقایسه با غضروف موجود در زانو بهره خواهند برد.

پروفسور «آنتونی هولاندر» متخصص مهندسی بافت و روماتولوژی دانشگاه باسل این موفقیت را هیجان‌آور توصیف كرده است.

به باور محققان، سلول‌های غضروف بینی بسیار سریع رشد كرده و آسیب‌دیدگی‌ها را در مقایسه با بافت‌های گرفته شده از سایر اعضای بدن به شكل كارآمدتری ترمیم می‌كنند..... / خبرگزاری ایسنا