اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضوع مردودی صلاحیت عمومی برای پذیرفته شدگان دکتری مطرح نیست/ محفوظ بودن جای قبول شدگان در دانشگاه



پذیرفته شدگان دکتری,پذیرفته شدگان کنکور دکتری 92, داوطلبان آزمون دکتری

توضیح رئیس سازمان سنجش درباره کنکور دکتری
موضوع مردودی صلاحیت عمومی برای پذیرفته شدگان دکتری مطرح نیست/ محفوظ بودن جای قبول شدگان در دانشگاه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره موضوع درج عنوان نقص پرونده برای برخی پذیرفته شدگان کنکور دکتری 92 گفت: این دسته از پذیرفته شدگان فرم صلاحیت عمومی خود را تکمیل نکرده اند و پس از تکمیل آن و دریافت استعلام می توانند تحصیل خود را شروع کنند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با  مهر افزود: تمامی داوطلبان آزمون دکتری که برای مصاحبه به دانشگاه ها معرفی شدند باید فرن صلاحیت عمومی را پر می کردند تا هیات مرکزی گزینش دانشجو نسبت به استعلام آنها اقدام می کرد. بنابراین افرادی که عنوان نقص پرونده در کارنامه پذیرش دکتری آنها درج شده است، یا این فرم را پر نکرده اند و یا هنوز پاسخ استعلام آنها به هیات مرکزی گزینش دانشجو نیامده است.

وی افزود: به هیچ عنوان موضوع رد صلاحیت عمومی افراد مطرح نیست و هیچ فرد دیگری جای فرد پذیرفته شده معرفی نشده است بلکه با این افراد از سوی سازمان سنجش تماس گرفته شده که فرم صلاحیت عمومی را تکمیل کنند.

خدایی یادآور شدک به محض اینکه افراد پذیرفته شده فرم های صلاحیت عمومی را تکمیل کنند در نوبت بررسی قرار داده شده و تا پیش از مهرماه نتیجه اعلام شده و می توانند تحصیل خود را شروع کنند و نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی گفت: پیش بینی می شود بیش از 99 درصد افرادی که فرم های خود را تکمیل نکرده اند با تکمیل مدارک خود بتوانند آموزش خود را شروع کنند. البته در این میان برخی از داوطلبان پاسخ استعلام مربوط به آنها به سازمان سنجش نیامده است که این استعلام ها هم تا هفته آینده می آید.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: موضوع مردودی از نظر صلاحیت عمومی مطرح نیست و تنها موضوع همان نقص پرونده آنها است. ما انتظار داشتیم داوطلبان آزمون دکتری از خردادماه که فرصت پر کردن این فرم ها را داشتند این مدارک را تکمیل می کردند که اکنون با این موضوع مواجه نشوند.

وی اضافه کرد: قاعدتا دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مرکزی است که بر اساس مدارک تکمیل شده نظر نهایی را اعلام می کند.
خدایی تاکید کرد: این داوطلبان که پذیرفته شده اند مطمئن باشند که کسی به جای آنها معرفی نشده است و محل های آنها در دانشگاه ها نگه داشته شده است و پس از تکمیل مدارک می توانند تحصیل خود را آغاز کنند.

به گزارش مهر، پس از اعلام نتیجه آزمون دکتری سال 92 دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، برخی از پذیرفته شدگان از درج عنوان "نقص پرونده" در کارنامه پذیرش خود خبر داده اند. به آنها گفته شده است باید برای تکمیل پرونده به سازمان سنجش مراجعه کنند که این موضوع نگرانی این افراد را از عدم پذیرش در رشته مورد نظرشان برانگیخته بود.

مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
معرفی قسمت کارنامه پذیرفته شدگان کنکور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اقبالی اعلام کرد

زمان ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری دانشگاه آزاد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اعلام کرد: ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان آزمون دکتری این دانشگاه روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 مهرماه در واحدهای دانشگاهی انجام خواهد شد.

نتایج نهایی 178 رشته دوره دکتری تخصصی با آزمون و بدون آزمون سال 91 دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت 9 صبح روز گذشته پنجشنبه 6 مهرماه از طریق پایگاه اعلام نتایج مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.com اعلام شد.

در همین زمینه، ناصر اقبالی رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد با بیان اینکه از 35 هزار و 125 نفر شرکت‌کننده در آزمون این رشته‌ها تعداد 3 هزار و 46 نفر و از بین 4716 نفر از داوطلبان دوره بدون آزمون این رشته‌ها تعداد 449 نفر پذیرفته شده‌اند، اعلام کرد: ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان این مقطع روزهای یکشنبه و دوشنبه 9 و 10 مهرماه در واحدهای دانشگاهی انجام خواهد شد.

وی افزود: مدارک لازم و چگونگی مراجعه داوطلبان برای ثبت‌نام در اطلاعیه‌ای در روز شنبه 8 مهرماه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آزمون به نشانی www.pubr-azmoon.com اعلام خواهد شد./فارس