اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضوع مذاکرات 6 ساعته ایران و سوریه


فیصل مقداد و امیرعبداللهبان امروز در مذاکراتی به مدت شش ساعت در خصوص سوریه در تهران بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان: فیصل مقداد و امیرعبداللهبان امروز در مذاکراتی به مدت شش ساعت در خصوص سوریه در تهران بحث و تبادل نظر  کردند.

در این نشست مقام ارشد سوری در جریان آخرین مذاکرات نشست وین، مذاکرات تهران و هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا و همچنین مشورتهای مستمر تهران و مسکو طرفین جزییات بیشتر ایده های سیاسی ایران را که در جریان سفر دکتر ظریف به بشار اسد ارائه شد را مورد بررسی قرار دادند.

تهران و سوریه بر ضرورت هم زمان مبارزه جدی با تروریسم و پیگیری روند سیاسی تاکید کردند.

طرفین نشست وین را با ضرورت تمرکز سازنده بر مبارزه با تروریسم و حل سیاسی بحران سوریه و از طریق احترام به رای مردم ،توجه به نقش رئیس جمهور بشار اسد و تقویت روند سیاسی مورد ارزیابی قرار دادند.


ویدیو مرتبط :
بازی کردن در جلسه سه ساعته برای حمله به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و سوریه؛ موضوع مذاکرات لاوروف و اشتون در نیویورک



مذاکرات لاوروف و اشتون در نیویورک ,وزیر امور خارجه روسیه

ایران و سوریه؛ موضوع مذاکرات لاوروف و اشتون در نیویورک

وزیر امور خارجه روسیه امروز در دیدار با «کاترین اشتون» به بررسی مسائل مهم بین‌المللی، بخصوص اوضاع سوریه و برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و در دیدار با «اخضر ابراهیمی» هم خواستار فعالیت بیشتر وی برای برگزاری کنفرانس «ژنو ۲» شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه و خانم "کاترین اشتون" مسئول اصلی سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل به بررسی مشکلات مهم بین المللی پرداختند که توجه آنها به دو مسئله اوضاع سوریه و برنامه هسته‌ای ایران معطوف بود.

بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه روسیه، طرفین در این ملاقات به بررسی مسائل دوجانبه در روابط روسیه و اتحادیه اروپا، وضعیت مذاکرات مربوط به لغو رژیم روادیدی بین دو طرف و همچنین موضوعات مهم در عرصه بین الملل، از جمله اوضاع کنونی پیرامون سوریه و برنامه هسته‌ای ایران و ادامه مذاکرات در این رابطه در چارچوب گروه «1+5»، دورنمای مذاکرات صلح خاورمیانه و نقش گروه چهارجانبه در این زمینه پرداختند.

وزیر خارجه روسیه که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک بسر می‌برد، همچنین با "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. آنها در این دیدار بر غیر جایگزین بودن راه دیپلماتیک و سیاسی برای حل و فصل مناقشه داخلی در سوریه تاکید کرده و خواستار فعال شدن اقدامات برای هر چه سریعتر برگزار شدن کنفرانس «ژنو-2» شدند.

لاوروف در این دیدار خواستار فعالیت موثرتر اقدامات نماینده ویژه در راستای فراهم ساختن شرایط به منظور برگزاری کنفرانس بین المللی پیرامون بحران سوریه شد که باید نقطه آغاز مذاکرات بین دولت و مخالفان سوری باشد./فارس