اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضع تند هیلاری درباره مانور موشکی سپاه


در حالی که دولت ایالات متحده در واکنش رسمی نسبت به رزمایش اخیر موشکی سپاه اعلام کرده است این اقدام ایران نقض توافقنامه برجام نیست، اما هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به رزمایش موشکی سپاه خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران شد.

عصر ایران: در حالی که دولت ایالات متحده در واکنش رسمی نسبت به رزمایش اخیر موشکی سپاه اعلام کرده است این اقدام ایران نقض توافقنامه برجام نیست، اما هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به رزمایش موشکی سپاه خواستار اعمال تحریم های جدید علیه ایران شد.

کلینتون در واکنش به آزمایش های موشکی جدید سپاه گفت او به شدت نگران آزمایش های موشکی اخیر ایران است.

او افزود: "ایران باید به دلیل این اقدامات خود تحریم شود و جامعه جهانی باید به ایران نشان دهد که تهدیدات این کشور علیه اسراییل تحمل نخواهد شد."

اظهارات کلینتون در حالی است که جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید دیروز در واکنش آزمایش موشکی سپاه اعلام کرده است: "ما می دانیم که ایران در حال انجام رزمایش های نظامی است و انتظار داریم در روزهای آینده آزمایش های موشکی دیگری نیز انجام دهد."

مارک کرک سناتور جمهوریخواه ایالت ایلینویز در سنای آمریکا نیز دیروز در واکنش به رزمایش موشکی اخیر سپاه اعلام کرد، آزمایش موشک های بالستیک اخیر ایران در همان روزی که جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا از اسراییل دیدار می کرد، تهدیدی مستقیم علیه امنیت اسراییل است.

او خواستار اقدامات تحریمی جدید علیه ایران به بهانه انجام آزمایش های موشکی شد.

گفتنی است شلیک دو فروند موشک بالستیک قدیر با برد بیش از 1400 کیلومتر که قادر است اسراییل را هدف قرار دهد، بازتاب گسترده ای در رسانه های آمریکا داشته است.

جمهوریخواهان مخالف دولت اوباما و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، پرتاب موشک قدیر را به عنوان نشانه ای از تهدید اسراییل از سوی ایران قلمداد کرده اند.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است انجام آزمایش های موشکی به عنوان اقدامی در راستای استراتژی دفاعی ادامه خواهد داشت و توسعه قابلیت های موشکی هیچ ارتباطی به توافق اخیر هسته ای ندارد.


ویدیو مرتبط :
موضع قاطع سپاه پاسداران در مورد بازدید از مراکز نظامی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع گیری کری درباره مانور موشکی سپاه


وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی تی وی کانادا گفت ایران می‌داند که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی تخلف محسوب می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی تی وی کانادا اعلام کرد ایران می داند که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی اش، تخلف محسوب می شود.

مجری این شبکه کانادایی پرسید مطمئنا خبرهای مرتبط با ایران و رسانه های داخلی این کشور را شنیده اید که آنها در حال انجام آزمایشات موشکی جدیدی هستند و جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است اگر این خبرها تأیید شود واشنگتن اقداماتی انجام خواهد. منظور شما چه اقداماتی است؟

کری در پاسخ گفت ایران می داند که بر اساس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، آزمایشات موشکی اش تخلف محسوب می شود. و علاوه بر این، بر اساس توافقی که ما بدان دست یافتیم، روند آزمایشات موشکی را طی هشت سال تحت تحریم قرار دادیم. از این رو، در حالی که این آزمایش ها نقض توافق هسته ای نیست اما نقض مفهومی است که در توافق پذیرفته شده است. بنابراین، اگر تأیید شود،‌ بی شک، مطمئن هستم این اقدام اقدامات اضافی توسط آمریکا و شاید دیگران را در پی خواهد داشت.

-مجری شبکه سی تی وی در ادامه گفت: یعنی تحریم هایی اعمال خواهد شد؟ تحریم های بیشتری در دستور کار قرار خواهد گرفت؟ که وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد این اقدام مطمئنا سبب حمایت از روند هوشیاری بیشتر و اقدامات بیشتر خواهد شد، از این رو، تأسف بار است که آنها چنین روندی را در پیش گرفته اند.