اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضع ایران درباره خبر BBC فارسی


دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن در خصوص خبر بی بی سی فارسی توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری ایسنا: دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن در خصوص خبر بی بی سی فارسی توضیحاتی ارائه داد.

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن در واکنش به گزارش خبرنگار بی بی سی فارسی، گفت: در مورد برادران سروش و آرش فرازمند (مقتولین) بستگان آنان با نمایندگی تماس گرفته و پس از کسب اطلاع راجع به مقررات مربوطه در صدد تامین هزینه‌ها برآمدند و در تماس بعدی اظهار داشتند که هزینه لازم را فراهم کرده‌اند.

وی افزود: دفتر حفاظت با توجه به امکانات خود، از جمله خط ویژه تلفن تماس با غسالخانه و فرایند تایید مدارک مربوط به اجساد در کمتر از 24 ساعت اقدامات لازم را جهت کمک به انتقال اجساد نامبردگان صورت داده است.

 بستگان آقای علی اکبر محمدی رفیعی (قاتل) در آمریکا نیز طی تماس با این نمایندگی اظهار داشتند که هزینه انتقال جسد نامبرده را متقبل می‌شوند و نمایندگی نیز ترتیبی اتخاذ کرد تا جسد هرچه زودتر به تهران ارسال شود.

 در ارسال اجساد هر سه جوان نامبرده هیچگونه قصوری از سوی دفتر حفاظت صورت نگرفته و هیچگونه تبعیضی نیز در کار نبوده است.

عاطفت یادآور شد که مطابق قانون، تامین هزینه انتقال جسد به عهده خانواده یا بستگان فرد مقتول یا متوفی می‌باشد، ولی در مواردی که خانواده متوفی نیازمند کمک‌های مالی باشند، دفتر حفاظت منافع حتی الامکان از ارائه کمک‌های مالی دریغ نمی‌ورزد؛ لذا گزارش بی بی سی فارسی به دور از واقعیت بوده و تکذیب می‌شود.


ویدیو مرتبط :
مدل غربی از زبان BBC فارسی و خبر 20:30

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش سفارت ایران در تاجیکستان به خبر BBC


سفارت جمهوری اسلامی در تاجیکستان با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی خبر منتشر شده از سوی بنگاه خبری ˈبی بی سیˈ مبنی بر حل مشکل تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی در تاجیکستان با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی خبر منتشر شده از سوی بنگاه خبری ˈبی بی سیˈ مبنی بر حل مشکل تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، بنگاه خبرپراکنی ˈبی بی سیˈ 28 آوریل مصادف با هشتم اردیبهشت ماه جاری به نقل از یکی از اعضای سفارت ایران در تاجیکستان نوشته بود مشکلات مربوط به راه اندازی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان حل شده است.

در این بیانیه مطبوعاتی که رونوشت آن در اختیار دفتر ایرنا در دوشنبه قرار گرفت، آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می دارد هیچگونه تماسی از سوی خبرنگاران پایگاه خبری بی بی سی با اعضای این سفارتخانه صورت نگرفته و انتشار چنین خبری که به نقل از یک مسوول سفارت ایران در این رسانه انتشار یافته نیز کذب محض است.

بیانیه می افزاید: متاسفانه برای چندمین بار است که بنگاه خبرپراکنی بی بی سی بدون هیچگونه تماسی با اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، اقدام به نشر اخبار کذب به نقل از این سفارت می کند.

یک منبع آگاه در باره وضعیت طرح راه اندازی تلویزیون مشترک کشورهای فارسی زبان به خبرنگار ایرنا گفت که تعیین تکلیف این طرح منوط به تصمیم گیری مسوولان متولی در پایتخت های سه کشور است.

موضوع تاسیس تلویزیون مشترک فارسی زبان به سال 1385 باز می گردد. در آن زمان، روسای جمهوری سه کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان از توافق خود برای تشکیل تلویزیون مشترک فارسی زبان در همان سال خبر دادند اما این طرح تاکنون به مرحله اجرا درنیامده است.