اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضع‌ گیری جدید ترامپ درباره مسلمانان


نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت پیشنهاد من برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، جنبه موقت دارد.

خبرگزاری صدا و سیما: نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت پیشنهاد من برای جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا، جنبه موقت دارد.

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با مجری شبکه تلویزیونی «اِی بی سی» کوشید اظهارات گذشته خود را درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا توجیه کند.

در ابتدای گفتگو، مجری شبکه پرسیدآیا کسی تلاش کرد شما را از گفتن اینکه باید موقتاً ورود مسلمانان به آمریکا را ممنوع کنیم، منصرف کند؟

دونالد ترامپ پاسخ داد: این مسئله جنبه موقت دارد و من نیز دوستان مسلمان بسیار زیادی دارم؛ آنها اشخاص فوق العاده ای هستند و برخی از آنها، نه همه آنها نیز چندان از آنچه من گفتم، خوشحال نیستند. با وجود این، بسیاری از آنها با من تماس گرفتند و گفتند می دانید دونالد، حق با تو است و ما با مشکل روبرو هستیم؛ مشکلی وجود دارد.

مجری پرسید: اما آیا برخورد تبعیض آمیز با مردم به علت دین آنها، اشتباه نیست و با روحیه آمریکایی مغایرت ندارد؟ (تشویق حضار)

ترامپ افزود من این را قبول دارم، اما برخی افراد که وارد کشور ما می شوند به دنبال آن هستند که لطمه فوق العاده زیادی وارد کنند. نگاه کنید در پاریس چه رخ داد؛ منظورم این است که این افراد (تروریست ها) از سوئد نیامده بودند.


ویدیو مرتبط :
واکنش هایی به اظهارات ترامپ در خصوص مسلمانان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع تازه ترامپ درباره ورود مسلمانان به آمریکا



 اخباربین الملل  ,خبرهای بین الملل,دونالد ترامپ

به نظر می‌رسد دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، موضعش را درباره منع ورود مسلمانان به آمریکا کمی ملایم‌تر کرده است. او قرار است روز پنج‌شنبه با رهبران جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا دیدار کند.

او در واکنش به حرف صادق خان، شهردار لندن، گفته است که حرفش درباره منع ورود مسلمانان به آمریکا "فقط یک پیش‌نهاد" بوده است.

این سرمایه‌دار نیویورکی پس از حمله‌های پاریس که ۱۳۰ نفر در آن کشته شدند، گفت که باید به طور موقتی جلوی ورود همه مسلمانان به آمریکا را گرفت.

شهردار جدید لندن ابراز نگرانی کرده بود با توجه به این‌که مسلمان است، نتواند در صورت ریاست‌جمهوری ترامپ به آمریکا سفر کند. ولی ترامپ در پاسخ گفته بود که می‌شود صادق خان را از چنین ممنوعیتی "مستثنا" کرد.

از آن طرف هم صادق خان این ارفاق دونالد ترامپ را رد کرده و گفته است که این مواضع داوطلب نامزدی حزب جمهوری‌خواه، "جاهلانه" است و "به ضرر امنیت" آمریکا و بریتانیاست.

"پیش‌نهاد" دونالد ترامپ برای منع ورود مسلمانان به آمریکا، به طور گسترده در خود ایالات متحده اعتراض‌برانگیز شده است ولی او تاکنون پای آن ایستاده است و می‌گوید برای تضمین امنیت آمریکا، لازم است.

ترامپ پیش از این هم در موارد مختلفی موضعش را عوض کرده و این گاه شامل حرف‌هایی بوده که چند روز پیش زده است.

تلاش برای اتحاد
حالا که کسی در میدان رقابت‌های درون‌حزبی مقابل دونالد ترامپ نایستاده، او تلاش دارد این حزب را پشت سر خود متحد کند؛ کاری که پس از منازعه‌های داغ و تند داوطلبان نامزدی جمهوری‌خواهان و حمله‌های آنان به این سرمایه‌دار نیویورکی کار ساده‌ای نیست.

خیلی از چهره‌های ارشد حزب جمهوری‌خواه، از جمله پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان، هنوز حاضر به حمایت از دونالد ترامپ نشده‌اند.

ترامپ قرار است روز پنج‌شنبه با رایان و همین‌طور میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنا که از او حمایت کرده است، دیدار کند.

بعضی جمهوری‌خواهان نگران اند که با نامزدی دونالد ترامپ نه تنها ریاست‌جمهوری را به دموکرات‌ها ببازند بلکه به موضع آنان در انتخابات کنگره هم لطمه بزند.

هم‌زمان با انتخابات ریاست‌جمهوری، آمریکایی‌ها برای یک‌سوم کرسی‌های مجلس سنا و تمامی کرسی‌های مجلس نمایندگان هم رای می‌دهند.
 
  اخبار  بین الملل  -  فرارو