اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موضع‌گیری تند عبدالله در مورد نتایج ابتدایی انتخابات افعانستان



اخبار,اخبار بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

 

اخبار بین الملل - موضع‌گیری عبدالله در مورد نتایج ابتدایی
بدون هیچ شبهه‌ای برنده انتخابات هستیم/ مردم برای اعلام تصمیم نهایی به ما وقت بدهند

کاندیدای معترض به نتایج انتخابات افغانستان با اشاره به تقلب در انتخابات تاکید کرد: ما بدون هیچ شک و شبهه‌ای برنده انتخابات هستیم و مردم به ما وقت بدهند تا وعده‌های خود را جامه عمل بپوشانیم.

به گزارش فارس عبدالله عبدالله در جمع هواداران خود به مناسبت اعلام نتایج مقدماتی انتخابات گفت: بدون هیچ شک و شبهه ای ما برنده انتخابات هستیم.

وی تاکید کرد: حکومتی که برسر کار خواهد آمد برگرفته از رای مردم افغانستان است، من این اطمینان را به مردم افغانستان می‌دهم که از آرا آنان دفاع کنیم.

وی در ادامه گفت: مردم از ما توقع دارند که حکومت را سریعتر شکل دهیم و رسماً آن را اعلام کنیم.

وی خطاب به مردم افغانستان نیز گفت: باید مردم چند روز به ما وقت بدهند تا آنچه وعده داده شده است، جامعه عمل پوشانده شود.

عبدالله همچنین اظهار داشت: صدای مردم را شنیده‌ام و می‌خواهم که خائنان به رای مردم هم آن را بشنوند.

این کاندیدای معترض گفت: تیم‌های انتخاباتی ما تلاش زیادی برای حل مسئله داشتند اما رئیس جمهور و کمیسیون‌های مرتبط درخواست‌های ما را رد کردند.

 

-----------------------------

 

موضع‌گیری عبدالله در مورد نتایج ابتدایی انتخابات/بدنبال تجزیه و جنگ داخلی در افغانستان نیستیم/ جانم را فدا می‌کنم اما حکومت تقلبی را نمی‌پذیرم

عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان یک روز پس از اعلام نتایج مقدماتی، لحظاتی پیش در جمع هواداران خود موضع رسمی‌اش را اعلام کرد.

به گزارش فارس عبدالله عبدالله که هم اکنون در حال سخنرانی در جمع هواداران خود در کابل است، مواضع رسمی خود را در خصوص نتایج انتخابات اعلام کرد.

وی تاکید کرد: من افغانستان با عزت می‌خواهم این عزت در افغانستان واحد میسر خواهد شد و به هیچ عنوان نباید بدنبال تجزیه آن بود.

عبدالله خاطرنشان کرد: از این رو تقلب در پروسه انتخابات افغانستان را نخواهیم پذیرفت و جان خود را فدا می‌کنم اما حکومت تقلبی را نمی‌پذیرم.

وی همچنین در بین ابراز احساسات هوادارن خود گفت: هرکس تقلب کرده است خواب رفتن به ارگ را نبیند.

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
موضع رهبری در انتخابات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشرف غنی احمدزی پیروز انتخابات افغانستان شد / واکنش عبدالله به اعلام نتایج انتخابات



اخبار,حمدزی,پیروز انتخابات افغانستان


اخبار بین الملل- «احمدزی» 56 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را کسب کرد/ عبدالله عبدالله: یک تقلب کامل اتفاق افتاده

عبدالله عبدالله نامزد شکست خورد انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان نتیجه انتخابات را غیرقابل قبول دانست و این انتخابات را یک تقلب کامل توصیف کرد.

 بی بی سی نوشت: کمیسیون انتخاباتی افغانستان اعلام کرد اشرف غنی با پنجاه و شش ممیز چهل و چهارصدم درصد آرا برنده انتخابات این کشور است.

نتایج  دور دوم انتخابات در وضعیتی اعلام می‌شود که عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد این دور گفته تا "آرای پاک از ناپاک جدا نشود"، نتیجه دور دوم انتخابات را نخواهد پذیرفت.

عبدالله تیم رقیب خود را متهم به "تقلب گسترده و سازمان یافته" در دور دوم انتخابات کرده و خواسته که آرای مراکز مشکوک (محلات با بیش از 595 رای و محلاتی که آرای زنان نسبت به مردان در آن زیاد است) که شامل بیش از دو میلیون رای است، تفتیش و بازشماری شود تا نتایج انتخابات را قبول کند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که در شانزدهم حمل امسال برگزار شد، عبدالله عبدالله با 45درصد رای و اشرف‌غنی احمدزی با 31و 56 درصد رای به دور دوم راه یافتند.

نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان همچنین اعلام کرد که این نتایج اولیه است و نتیجه نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.

در همین حال، عبدالله عبدالله نامزد شکست خورده انتخابات اخیر ریاست جمهوری افغانستان نتیجه انتخابات را غیرقابل قبول دانست و این انتخابات را یک تقلب کامل توصیف کرد.

از سوی دیگر، کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده که اعلام نتایج اخیر انتخابات، به معنای معرفی پیروز انتخابات نیست ، بلکه رییس جمهور منتخب افغانستان زمانی مشخص می شود که به شکایات رسیدگی شود.

اخبار بین الملل - انتخاب