اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موشک «یاعلی» اولین «کروز زمینی» ایران


فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک کروز «یاعلی»، اولین موشک کروز زمینی ساخت این نیرو است.

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک کروز «یاعلی»، اولین موشک کروز زمینی ساخت این نیرو است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص موشک کروز با نام «یا علی» که طی ماههای اخیر و در جریان بازدید فرمانده معظم کل قوا از نمایشگاه دستاوردهای این نیرو به نمایش درآمد، گفت: این یک موشک کروز زمینی است که توسط هوافضای سپاه ساخته شده و علاوه بر آن، کروز زمینی دیگری نیز در وزارت دفاع ساخته شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: موشک کروز «یاعلی» که از روی سکوهای زمینی شلیک می‌شود، قابلیت پرتاب از روی هواپیما را هم خواهد داشت.

، صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در سالهای گذشته با سرمایه‌گذاری مناسب در حوزه موشک‌های کروز، تاکنون توانسته است چندین مدل از این موشکها را در عرصه دریایی و با بُردهای مختلف طراحی و تولید کند.

موشک‌های کوتاه‌بُرد «نصر»، « کوثر»، « ظفر» و نیز موشک «نور» با بُرد 120 کیلومتر، موشک «قادر» با بُرد 200 کیلومتر و موشک «قدیر» با بُرد 300 کیلومتر از جمله موشک‌های کروز دریایی ایران هستند.

اما موشک کروز «یاعلی» به عنوان یکی از اولین موشک‌های کروز زمینی ایران با بُرد 700 کیلومتر می‌تواند یک گام بلند در صنعت دفاعی برای ساخت موشک‌های از این دست باشد.

این موشکها علاوه بر توانایی پرتاب از روی سکوهای ساحلی و شناورها، قابلیت شلیک از روی انواع هواگردها (جنگنده ها و بالگردها و پهپادها) را نیز دارند که این امر به افزایش چشمگیر بُرد آنها می‌انجامد.


ویدیو مرتبط :
فیلم رونمایی از موشک زمینی کروز "سومار" در ایران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرنگونی هواپیمای اسرائیلی برای اولین بار /اسرائیل:موشک های فجر متعلق به ایران است



آخرین خبرها از جنگ غزه

سرنگونی هواپیمای اسرائیلی برای اولین بار / تعداد کشته ها و مجروحان دو طرف / اصابت موشک به بندر یافا

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ساختمان نخست وزیری و محل اقامت اسماعیل هنیه نیز هدف حملات هوایی قرار گرفته است/نماینده حماس در ایران در شبکه دو تلویزیون ایران گفت: در حملات اخیر اسرائیل به غزه ، هواپیماهای اسرائیلی ، بدون سر و صدا به فراز آسمان غزه رسیده اند به گونه ای که تا لحظاتی قبل از حمله، فلسطینیان ، صدای هواپیماهای مهاجم را نشنیده اند و این می تواند نشانه ای از بهره گیری از فناوری یا روش جدید توسط نیروی هوایی اسرائیل باشد.

خالد القدومی ، نماینده حماس در ایران اعلام کرد: نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین توانستند یک فروند هواپیمای شناسایی اسرائیلی را سرنگون کنند.

به گزارش عصرایران ،این برای اولین بار است که نیروهای مقاومت توانسته اند یک هواپیمای رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهند.این هواپیما ، به وسیه موشک سرنگون شده است و نشان می دهد مقاومت به سلاح های جدیدی مجهز شده است.

اولین حمله به تل آویو

موشک های زمین به زمین فجر 5 نیز که تل آویو را هدف قرار دادند ، برای اولین بار ، پایتخت رژیم صهیونیستی را به لرزه در آورده اند. این رویداد ، یک تحول بسیار مهم سیاسی و نظامی در تقابل فلسطینی - اسرائیلی به شمار می رود.تا پیش از این ، حمله به تل آویو ، صرفاً یک "تهدید یا بلوف " تلقی می شد. حتی در جنگ 33 روزه نیز پایتخت ، مورد حمله قرار نگرفت.

با این حال ، در جریان جنگ اخیر ، اسرائیلی ها ، اولین گام خود را با کشتن "جعبری" فرمانده ارشد و مهم نظامی برداشتند و به نوعی وارد خط قرمز حماس شدند و از این رو ، حماس هم ، گام آخر را همان اول برداشت و تهدید همیشگی را عملی و به تل آویو حمله کرد.

حماس و ایران می گویند موشک های فجر 5 ، در غزه تولید شده است اما اسرائیلی ها اصرار دارند که فجر 5 ، ساخت ایران است.

حمله موشکی به تل آویو ، دو ساعت بعد از آن صورت گرفت که تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که ارتش توانسته مخازن موشکی فجر 5 را به طور کامل منهدم کرده است!

تعداد کشته ها و مجروحان

تا لحظه مخابره این خبر که 24 ساعت دوم جنگ آغاز شده است ، 13 فلسطینی به شهادت رسیده و حدود 140 تن دیگر مجروح شده اند.

در جبهه اسرائیلی نیز 7 نفر کشته و 49 تن دیگر مجروح شده اند.

حمله به مقر هنیه

خبرنگار العالم در غزه، دقایقی پیش از وقوع 25 مورد حملۀ هوایی دیگر به مناطق مختلف نوار غزه از سوی هواپیماهای رژیم صهیونیستی خبر داد. بنا بر این گزارش، ساختمان نخست وزیری و محل اقامت اسماعیل هنیه نیز در این حملات هدف قرار گرفته است.

اصابت موشک به یافا

در همین حال فرانس پرس از اصابت یک فروند دیگر از این موشک ها به بندر یافا در نزدیکی تل آویو خبر داد.

هواپیماهای اسرائیل بی صدا شده اند!

نماینده حماس در ایران در شبکه دو تلویزیون ایران گفت: در حملات اخیر اسرائیل به غزه ، هواپیماهای اسرائیلی ، بدون سر و صدا به فراز آسمان غزه رسیده اند به گونه ای که تا لحظاتی قبل از حمله ، فلسطینیان ، صدای هواپیماهای مهاجم را نشنیده اند و این می تواند نشانه ای از بهره گیری از فناوری یا روش جدید توسط نیروی هوایی اسرائیل باشد./عصرایران