اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موشک‌های اس400 روسی در مرز ترکیه



موشک‌های اس400 روسی در مرز ترکیه

روسیه در پاسخ به پیوستن ترکیه به طرح سپر دفاع ضدموشکی ناتو، موشک‌های پیشرفته اس – ۴۰۰ خود را در نزدیکی مرز با ترکیه مستقر می‌کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دبکافایل نوشت، از منابع خبری نزدیک به سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که روس‌ها روز گذشته اعلام کرده‌اند که موشک‌های رهگیر پیشرفته خود به‌نام اس – 400 را در نزدیکی مرزهای ترکیه در جنوب روسیه مستقر می‌کنند. 

بنابراین گزارش، «کلونل ایگور گوربول»، سخنگوی قوای مسلح روسیه، ابراز داشته این موشک‌ها ترکیه را هدف خواهند گرفت چرا که در سپر دفاع ضدموشکی ناتو مشارکت کرده است. وی تصریح کرده که اس – 400 قدرت منهدم کردن تمام انواع هواپیما و موشک‌های بالستیک و فوق صوت را داراست.

 منابع نظامی دبکافایل می‌گویند که روسیه علاوه بر مساله ناتو، با این اقدام دو هشدار به ترکیه داده است: اول اینکه، دیگر اقداماتی نظیر متوقف کردن هواپیماهایی را که از روسیه به سمت سوریه عزیمت می‌کنند را تحمل نخواهد کرد و دوم اینکه روسیه ورود هوایی ترکیه به بحران سوریه را تحمل نمی‌کند. عملیات استقرار اس – 400 در جنوب روسیه تا پایان سال میلادی فعلی به پایان خواهد رسید. 

ترکیه چندی پیش یک هواپیمای مسافربری سوریه را که از مسکو عازم دمشق بود متوقف و بازرسی کرد و مدعی شد که در این هواپیما تجهیزات نظامی یافته است. سوریه و روسیه این ادعا را تکذیب می‌کنند./فارس

 


ویدیو مرتبط :
زدن کامیونهای ترکیه توسط جنگنده روسی در مرز سوریه-ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ترکیه موشک‌های زمین به هوای جدیدی در مرز با سوریه مستقر کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ترکیه موشک‌های زمین به هوای جدیدی در مرز با سوریه مستقر کرد

در سایه تهدیدات آمریکا و هم پیمانانش برای حمله احتمالی به سوریه، ارتش ترکیه سکوهای موشک زمین به هوای بیشتری را در مرز خود با سوریه مستقر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه «ان.تی.وی» ترکیه اعلام کرد: یک سکوی موشک زمین به هوا از نوع استینگر در روزهای اخیر در قله کوه شوف در نزدیک شهر یایلاداغی در استان هاتای در فاصله چند کیلومتری از مرز سوریه و در نزدیک دریای مدیترانه نصب شده است.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی «سی.ان.ان ترک» نیز اعلام کرد که یک سکوی دیگر در شهر کوچک جیلانبینار در استان سانلی اورفه در مرز جنوب شرقی در مجاورت مرز با سوریه نصب شد.

ارتش ترکیه پیش از این نیز چند سکوی موشکی ضد هوایی را در طول مرز مشترک خود با سوریه در تابستان سال 2012 میلادی درپی اقدام سامانه ضد هوایی سوریه در سرنگون کردن یک فروند هواپیمای شناسایی ترکیه مستقر کرده بود.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در آغاز سال 2013 میلادی چند سکوی موشکی پاتریوت را همراه با پرسنل آنها در ترکیه مستقر کرد. ناتو این سکوها را از آلمان و هلند و آمریکا به ترکیه منتقل کرد.

ترکیه چند روز پیش نیز اقدامات امنیتی خود در مرزهای جنوب شرقی با سوریه را تقویت کرد به گونه‌ای که نیروها، تانک‌ها و خودروهای زرهی بیشتری در این منطقه مستقر شدند.

دولت ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که آماده مشارکت در هرگونه عملیات نظامی علیه نظام سوریه حتی بدون حمایت سازمان ملل متحد است و نیروهای مسلح خود را برای مقابله با هرگونه واکنش احتمالی سوریه به حالت آماده باش درآورد.

دولت ترکیه از آغاز بحران سوریه خواهان سرنگونی نظام این کشور است و به محل ورود تروریست‌ها و افراد مسلح برای جنگ با نظامی سوریه و ورود تجهیزات و سلاح برای آنها با کمک و هماهنگی برخی کشورهای منطقه و غرب از جمله عربستان، قطر، آمریکا، انگلیس و فرانسه تبدیل شده است./فارس