اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موسیقی در کاهش اضطراب بیمار قبل جراحی تاثیر دارد



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,کاهش اضطراب

محققان دانشگاه کوچین فرانسه دریافتند که گوش دادن به موسیقی آرام پیش از جراحی چشم می‌تواند اضطراب بیمار و نیاز وی به آرامش بخش را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از تلگراف انگلیس، این پژوهش شامل 62 بیمار بود که تحت جراحی سرپایی 15 دقیقه‌ای آب مرواید قرار داشتند در حالی که به طور موضعی بی‌حس شده بودند.

بعضی از بیماران به مدت 15 دقیقه پیش از عمل جراحی از طریق هدفون موسیقی آرامی را گوش می‌دادند که خود بیمار از بین 16 سبک موسیقی انتخاب کرده بود.

در مقایسه با افرادی که موسیقی گوش نداده بودند، بیمارانی که پیش از جراحی موسیقی گوش کرده بودند امتیازات پایینی را در میزان اضطراب از خود نشانی دادند. علاوه بر این آرامش بخش‌های کمتری برای آنها حین جراحی تزریق شد. این افراد پس از جراحی نیز رضایت زیادی را از خود نشان دادند.

گام بعدی در این پژوهش امتحان کردن تاثیر موسیقی بر اضطراب در سایر عمل‌های جراحی عنوان شده است.

این پژوهش طی نشست سالیانه بیهوشی در لندن مطرح شد.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی: بررسی تاثیر موسیقی در کاهش اضطراب و دله

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تاثیر موسیقی بر کاهش درد جراحی


محققان بریتانیایی دریافته‌اند که استفاده از موسیقی به ‌عنوان یک درمان کمکی برای کنترل درد، به‌ خصوص در شیوه‌های پزشکی احیا کاربرد دارد.

خبرگزاری ایسنا: محققان بریتانیایی دریافته‌اند که استفاده از موسیقی به ‌عنوان یک درمان کمکی برای کنترل درد، به‌ خصوص در شیوه‌های پزشکی احیا کاربرد دارد.

عمل جراحی باعث فشار روانی و اضطراب و در نتیجه، تشدید تجربه درد می‌شود.

محققان بریتانیایی می‌گویند: سنجش‌های خودگزارشی و فیزیولوژیکی در مورد بیماران پس‌ از جراحی نشان می‌دهند که موسیقی درمانی یا تحریک توسط موسیقی، احساس درد را کاهش داده و ممکن ‌است نیاز به مداخلات دارویی را نیز کم کند.

به گفته آنان، درمان چندنمایی درد، از جمله مداخلات غیردارویی پس‌ از جراحی، همچنان در شیوه‌های پزشکی کمیاب است.

محققان در این پژوهش به تشریح اثر موسیقی بر کاهش درد پرداخته و بر این باورند که موسیقی ممکن ‌است درمان‌های پزشکی را بهبود بخشیده و به ‌عنوان یک داروی کمکی با دیگر برنامه‌های مدیریت درد به منظور افزایش اثرگذاری آنها مورد استفاده قرارگیرد.

به گفته آنها، گونه‌های موسیقیایی منتخبی از سوی بیمار به طور معمول ولی نه همیشه مؤثرتر از گونه‌های انتخابی توسط فرد دیگر هستند.

این محققان معتقدند که تحقیقات بیشتری باید بر یافتن علائم خاص و نشانه‌های نقیض موسیقی درمانی و همینطور گذرگاه‌های زیستی و عصبی مسئول آن یافته‌ها (شواهد مربوطه بر مکانیزم‌های شبه‌افیون مغز و اکسی‌توسین در تغییرات مؤثر فراخوانده توسط موسیقی دلالت دارند) تمرکز کنند.

این یافته‌ها به محققان و کارآموزان پزشکی اجازه می‌دهد تا رهنمودها و کاربردهای مطمئن و استانداردی را برای این شیوه‌ی امیدبخش مدیریت درد در پزشکی پیشرفته طراحی‌ کنند.