اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موسس سایت‌ های "كلیكی" بازداشت شد


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری كلاهبرداری خبر داد كه با راه‌اندازی سایت‌های كلیكی اقدام به كلاهبرداری از مدیران سایت‌ها می‌كرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان از دستگیری كلاهبرداری خبر داد كه با راه‌اندازی سایت‌های كلیكی اقدام به كلاهبرداری از مدیران سایت‌ها می‌كرد.

سرهنگ خسروی در این باره گفت: پیرو رصد فضای مجازی در راستای کاهش تخلفات و جرائم و افزایش امنیت کاربران، کارشناسان فتا سایتی را شناسایی كردند که از جمله سایت‌های کلیکی بود و در این سایت افراد به ازای کلیک روی سایت‌های مختلف اینترنتی وجوهی را از مدیر سایت دریافت می‌کردند.

وی با بیان اینكه از آنجایی كه این موضوع در قانون تجارت الکترونیک جرم تلقی می‌شود، ﻤﺄموران اقدامات خود را آغاز كرده و در بررسی‌ها متهم شناسایی و دستگیر شد و به جرم خود اعتراف كرد، گفت: متهم انگیزه عمل مجرمانه خود را کسب درآمد بیان كرد.

رییس پلیس فتای اصفهان با بیان اینكه پلیس فتا هشدارهای لازم را به طراحان و سایت‌های تجاری که با کلیک‌ کردن روی تبلیغات، اقدام به کسب و کار اینترنتی می‌كنند، داده می‌كند. گفت: بنابر قوانین جرایم رایانه‌ای، با این افراد كه از طریق كلیك‌كردن سایت‌ها اقدام به كلاهبرداری می‌كنند، برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
داستان موفقیت جک ما موسس سایت علی بابا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موسس سایت دوست‌ یابی نامشروع بازداشت شد


رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد كه با راه‌اندازی سایت دوست‌یابی نامشروع، باعث هتك حیثیت نوجوان 14ساله‌ شده بود.

خبرگزاری ایسنا: رییس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات آذربایجان‌شرقی از دستگیری فردی خبر داد كه با راه‌اندازی سایت دوست‌یابی نامشروع، باعث هتك حیثیت نوجوان 14ساله‌ شده بود.

سرهنگ حدادی در این باره گفت: پیرو رصد فضای سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا در مورد شناسایی سایت‌های متخلف، چندی پیش وب سایتی که با هدف تسهیل در ارتباطات نامشروع دختران و پسران فعالیت می‌كرد، شناسایی و در احضار مظنونان، پسر نوجوانی که از طریق درج شماره همراه خود در این وبلاگ حضور داشت، نیز به پلیس احضار شد.



 وی با بیان اینكه این نوجوان 14ساله در اظهارات خود عنوان كرد كه بعد از عضویت در این سایت با فردی آشنا شده و به اجبار به خواسته‌های وی تن داده است گفت: با دعوت از پدر وی در اداره پلیس حاضر و بعد از اظهارات پسرش، وی مدعی شکایت از گرداننده اصلی وب سایت شد که نهایتاً بعد از شناسایی متهم دستگیر و به جرم خود اعتراف كرد.

 رییس پلیس فتای استان آذربایجان‌شرقی در ادامه به خانواده‌ها هشدار داد: باید نظارت دقیق به رفتار فرزندان‌شان داشته باشند و راه‌های ارتکاب و اغفال آنان از طریق افرادناشناس گرفته شود و با تقویت ارتباطات فی ما بین، از به خطرافتادن فرزندان خود جلوگیری و به استفاده فرزندان از سیستم‌های رایانه‌ای نظارت كنند و نیز نوجوانان و جوانان از اعتماد به دوستی‌های اینترنتی پرهیز كرده و در صورت بروز موارد مشابه سریعاً موضوع را با والدین خود در میان گذارند.