اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موزه دو و نیم میلیارد دلاری در تهران


موزه هنرهای معاصر تهران صاحب گنجینه‌ای ارزشمند و بی‌نظیر از بهترین آثار هنرمندان بزرگ جهان است که در میان آثار قیمت‌گذاری شده این گنجینه، تابلو «جکسون پولاک» با مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار رکورددار است.


ویدیو مرتبط :
خسارت 1.5 میلیون دلاری پسربچه به موزه !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هدیه‌ نیم میلیارد دلاری به یک موزه!


یک فرد ثروتمند آمریکایی، تابلوهای نقاشی اثر «پابلو پیکاسو»، «کلود مونه» و «دگاس» را به ارزش 500 میلیون دلار به موزه‌ی هنر لس‌آنجلس هدیه کرد.

ایسنا: «جری پرنشیو» سرمایه‌دار 83 ساله‌ی آمریکایی‌، با حضور در موزه‌ی هنر لس‌آنجلس، چند تابلوی نقاشی را از هنرمندان سرشناسی مانند «پیکاسو»، «مونه» و «دگاس» به ارزش تقریبی نیم میلیارد دلار به این موزه اعطا کرد.

«جری پرنشیو» رییس سابق شبکه‌ی تلویزیونی «یونیویژن» اسپانیا 47 شاهکار هنری امپرسیونیسم و مدرن شامل نقاشی‌، مجسمه و طراحی را که اغلب متعلق به سال‌های 1870 تا 1930 است، از کلکسیون شخصی خود به موزه‌ی لس‌آنجلس هدیه کرد تا در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

در میان شاخص‌ترین آثار اهدایی از سوی این سرمایه‌دار آمریکایی به موزه‌ی هنر لس‌آنجلس می‌توان به سه نقاشی اثر «کلود مونه» هنرمند سرشناس فرانسوی اشاره کرد که نقاشی «نیلوفرهای آبی» متعلق به سال 1905 یکی از آن‌ها است. همچنین یک اثر نقاشی به سبک کوبیسم از اولین آثار «پابلو پیکاسو» نیز در میان این آثار اعطایی دیده می‌شود.