اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موزه ای از مجسمه‌های لگویی +عکس



لگو وسیله ای انعطاف پذیر برای هنرمندان است چرا که آن ها می توانند هر کاری با آن انجام دهند. ساخت مجسمه یکی از جالب ترین کارهایی است که می توان با استفاده از لگو انجام داد.

سازندگان لگو از ابتدا فکرش را هم نمی کردند که لگو وسیله ای برای بازی بزرگسالان شود. آن ها با هدف سرگرمی کودکان این وسیله را تولید کردند ولی حالا هنرمندان از آن بیشتر لذت می برند.

"نیتن سایا" هنرمند آمریکایی به تازگی مهمترین مجسمه های موزه های معروف دنیا را با لگو بازسازی کرده و گالری هنری خود را باز کرده است. او به هیچ عنوان از وسیله ای جز لگو در کامل کردن این موزه استفاده نکرده است.

مجسمه لگویی , موزه , آثار هنری

در این گالری بیش از 100 مجسمه لگویی وجود دارد که 70 درصد آن ها بازسازی از آثار باستانی است ولی باقی این مجسمه ها سبک خاص و شخصی دارند که نیتن آن ها را کاملا ذهنی ساخته است.

او برای هر مجسمه با اندازه متوسط بیش از 10 هزار قطعه لگو استفاده کرده است. از مشکلات نیتن در این راه می توان به نبود رنگ های مختلف و یا لگوهایی با شکل های خاص اشاره کنیم که به گفته خودش ممکن بود کار را چندین هفته متوقف کند.

این هنرمند مجسمه "دایناسور تی رکس" را  بیش از دیگر مجسمه ها دوست دارد چرا که بیش از 5 ماه برای ساخت آن وقت گذاشته است. او در طول کارهای خود نزدیک به 2.5 میلیون قطعه لگو استفاده کرده است.

مجسمه لگویی , موزه , آثار هنری

مجسمه لگویی , موزه , آثار هنری

مجسمه لگویی , موزه , آثار هنری

مجسمه لگویی , موزه , آثار هنری

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
چرخش مرموز مجسمه در موزه منچستر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

متفاوت ترین مجسمه لگویی دنیا +عکس



تا به حال هنرمندان مختلفی در اقصی نقاط دنیا سعی داشته اند که با استفاده از لگو نامی برای خودشان در میان هنرمندان ایجاد کنند که برخی از آن ها پیروز هم شده اند.

"مایک دویل" هنرمندی است که به تازگی به دسته افرادی که با لگو هنرنمایی می کنند پیوسته است و یک قلعه با استفاده از 200 هزار قطعه لگو ساخته است.

لگو , مجسمه های جالب

این هنرمند می گوید برای ساخت این قلعه نزدیک به 8 ماه زمان صرف کرده است و در این 8 ماه نیز 600 ساعت خود را تنها در زیرزمین خانه اش گذرانده است، جایی که این مجسمه ساخته شد.

او می گوید ابتدا قصد داشتم یک قلعه کوچک بسازم ولی بعد از آنکه قلعه اول تمام شد تصمیم گرفتم قلعه را گسترش بدهم و همینطور آن را به اندازه حال حاضر در آوردم.

او تا به حال قیمت 4 هزار دلاری را برای مجسمه خود انتخاب کرده است و می گوید این می تواند پولی که صرف مجسمه کردم جبران کند.او همچنین قصد دارد شهر های بزرگ دنیا را نیز به این وسیله بازسازی کند.

لگو , مجسمه های جالب

لگو , مجسمه های جالب

لگو , مجسمه های جالب

لگو , مجسمه های جالب

منبع:yjc.ir