اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مورینیو یخ زد! + تصاویر ویژه


این روزها کافی است در سایت‌های اجتماعی عبارت ‌icebucketchallenge‌ # را جست‌وجو کنید تا هزاران تصویر ویدئویی از کسانی ببینید که یک سطل آب یخ روی سرشان می‌ریزند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه بر سرشان آمده، آیا عقل‌شان را از دست داده‌اند؟

بیست چهارده: این روزها کافی است در سایت‌های اجتماعی عبارت ‌icebucketchallenge‌ # را جست‌وجو کنید تا هزاران تصویر ویدئویی از کسانی ببینید که یک سطل آب یخ روی سرشان می‌ریزند. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه بر سرشان آمده، آیا عقل‌شان را از دست داده‌اند؟

ولی اگر با کمی دقت به ویدئوها و عکس‌ها نگاه کنید به نام کسانی همچون بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت)، مارک زاکربرگ (بنیانگذار و مدیرعامل فیس‌بوک)، ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت)، فیل شیلر (نایب‌رئیس بخش بازاریابی اپل)، جاستین تیمبرلیک (خواننده و هنرپیشه آمریکایی)، جیمی فالون (مجری معروف شبکه CNBC)، مارتا استوارت (نویسنده و مجری)، و خیلی‌های دیگر برمی‌خورید. تازه لیونل مسی و نیمار هم به این لیست اضافه شده اند و البته دیروز بالاخره خوزه مورینیو هم وارد این ماجرا شد و در استخر باشگاه چلسی به کمک دو تن ازدستیارانش آب یخ روی سرش ریخت تا حسابی سوژه شود.

ماجرا چیست؟

اما این حرکت چیست و از کجا آمده است؟ عده‌ای از خانواده‌های بیماران اسکلروز جانبی آمیوتروفیک برای افزایش آگاهی درباره این بیماری در شبکه‌های مجازی کمپینی به نام «چالش سطل یخ» راه انداخته‌اند که در آن هر فرد یا باید سطلی از آب یخ روی سر خودش خالی کند یا ۱۰۰ دلار برای پژوهش روی این بیماری کمک نقدی کند.  بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (als) یک بیماری اعصاب حرکتی است که بیمار آرام‌آرام قدرت حرکت دادن اعضای بدنش را از دست می‌دهد.دست‌ها و پاها، کمر، گردن، دهان و زبان همه آرام‌آرام از کار می‌افتند، ولی حواس او کار می‌کند.

این بیماران معمولا بعد از دو تا پنج سال پس از بیماری (در مواردی پس از ۱۰ سال) می‌میرند.استیون هاوکینگ، اخترشناس معروف هم از همین بیماری رنج می‌برد.  افراد با قبول کردن این چالش، دوستان خود را به این بازی دعوت می‌کنند. افراد دعوت شده ۲۴ ساعت وقت دارند این کار را انجام بدهند و ویدئوی آن را در اینترنت بگذارند. دارن فلچر، بازیکن منچستریونایتد نیز در حرکتی به این جنبش پیوست و نام کریستیانو رونالدو و وس براون را بر زبان آورد. این مارک زاکربرگ بود که بیل گیتس را به چالش دعوت کرد.

بیل گیتس هم ریخت

بیل گیتس هم در اقدامی جالب و متفاوت، یک چارچوب برای سطل طراحی کرد که به وسیله آن سطل آب یخ را روی سر خود برگرداند. ویدئویی که بیل گیتس منتشر کرده بسیار جالب و خلاقانه است. گیتس نیز الون ماسک، رایان سیکرست و کریس اندرسون از TED را به این چالش ۲۴ ساعته دعوت کرده است. تا الان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در فیس‌بوک در این کمپین شرکت کرده‌اند.

کمپین سطل آب یخ را نخستین‌بار «پیت فریتز»، بازیکن سابق تیم بیس‌بال «کالج بوستن» کلید زد. او که خود به‌ ای‌ال‌اس دچار شده، ۳۱ جولای در فیس‌بوکش نوشت که با هدف بالا بردن آگاهی درباره این بیماری روی سر خود یک سطل آب یخ می‌ریزد. با گسترش بیش از حد انتظار این کمپین در فضای مجازی، میزان کمک‌ به اداره ملی مبارزه با‌ ای‌ال‌اس در آمریکا از ۳۱ جولای تا چهاردهم آگوست به حدود هفت میلیون و ششصد هزار دلار رسید که کل این رقم بیشتر از پنج برابر کمک‌های خیریه به این سازمان در دوره مشابه پارسال است.

باربارا نیوهاوس، مدیرعامل سازمان این بیماری در بیانیه‌ای گفت: در تاریخ تمام بیماری‌ها هیچ‌وقت این مقدار مشارکت و حرکتی اینچنین ندیده بودیم.البته باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا که از سوی اثل کندی، بیوه ۸۶ ساله رابرت کندی به چالش کشیده شده بود، ترجیح داد تا به جای ریختن آب یخ روی سر خود، به این کمپین کمک مالی کند. در هر حال ورود بازیکنان و مربیان ستاره های فوتبال به این ماجرا باعث شد تا این حرکت فوتبالی شود.

مورینیو یخ زد! + تصاویر ویژه

مورینیو یخ زد! + تصاویر ویژه

مورینیو یخ زد! + تصاویر ویژه

مورینیو یخ زد! + تصاویر ویژه


ویدیو مرتبط :
ژوزه مورینیو در چالش آب یخ ....

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانسه و جی زد میهمانان ویژه مراسم تحلیف اوباما +تصاویر



بیانسه و جی زد میهمانان ویژه مراسم تحلیف اوباما +تصاویر

به گزارش پرداد به نقل از دیلی میل: اگرچه مراسم تحلیف دومین دور ریاست جمهوری اوباما یک جشن هالیوودی نبود اما وجود ستارگان بی شمار دنیای موسیقی و سینما این مراسم را شبیه جشنواره های هالیوودی کرد.

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

مثل همیشه بیانسه و جی زد از حامیان برجسته اوباما بودندو از میهمانان ویژه جشن محسوب میشدند. مردم حاضر در صحنه با اشتیاق فراوان حضور این ستاره محبوب 31 ساله و همسرش را خوش آمد گفتند.

همچنین وی اجرای زنده بسیار زیبایی داشت که آن را به رئیس جمهور تقدیم کرد. آنها همواره از حامیان همیشه در صحنه اوباما بوده اند و همیشه اعلام کرده اند اوباما به عنوان نخستین رئیس جمهور سیاه پوست باعث افتخار سیاهان است.

خواننده دیگر حاضر در این مراسم "کلی کلارکسون" بود.او نیز چندین ترانه در مدح رئیس جمهور اجرا کرد.

استیو واندر، آلیشیا کتز، آشر، جنیفر هادسون نیز در این مراسم برنامه اجرا کردند. کتی پری و معشوق جدیدش جان مایر نیز از دیگر میهمانان هالیوودی مراسم بودند. گفته میشود این ستاره ها نقش بسزایی در جمع کردن آراء به نفع اوباما داشته اند./پرداد

 

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید