اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج سواری مجددگرانی نتیجه حذف سهمیه بنزین



اخبار,اخبار اقتصادی ,بنزین سهمیه ای

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،با تخلف خواندن اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای،گفت: اقشار آسیب پذیر تنها متضرران اقدام دولت در حذف بنزین سهمیه ای در نتیجه به راه افتادن موج دوم گرانی ها خواهند بود.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خانه ملت،با تخلف خواندن اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای، گفت: اجرایی شدن این اقدام از سوی دولت با جهش تورم، اوج گیری گرانی و همچنین نابه سامانی در بازار همراه خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی،‌با بیان اینکه دولت در حذف سهیمه بنزین عجولانه و بدون در نظر گرفتن قانون عمل کرده است، افزود: طبق قانون بودجه سال جاری دولت نباید با حذف بنزین سهمیه ای اقدام به کسب درآمد برای خود می کرد،چراکه درآمدها و هزینه های یک سال دولت به صورت شفاف در قانون دیده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید براینکه راهکارهای بسیاری پیش روی دولت برای کسب درآمد و جبران کسری بودجه وجود داشت، تصریح کرد: دولت به جای عمل به قانون یعنی حذف دهک های پردرآمد از دریافت یارانه اقدام به ایجاد ردیف های بودجه ای کرده که در قانون دیده نشده است.

وی با بیان اینکه موج دوم گرانی درسال جاری با اقدام اخیر دولت در حذف بنزین سهمیه ای در راه است، گفت: هرچه دولت وعده ثبات بازار را بدهد؛بازهم شاهد تغییر قیمت ها به علت ایجاد نوسان در نرخ بنزین خواهیم بود.

حذف بنزین سهمیه ای مصداق برداشت از جیب اقشار کم درآمد
کوچکی نژاد ادامه داد: حذف بنزین سهمیه ای مصداق برداشت از جیب اقشار کم درآمد و سخت تر شدن شرایط زندگی برای آنان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، گفت: تورمی که در حال حاضر در نتیجه اقدام اخیر و نسنجیده دولت به جامعه تحمیل می شود بیش از ارقام تجربه شده کنونی خواهد بود.

وی با بیان اینکه درکشور ما نرخ بنزین ارتباط مستقیمی با تعیین قیمت تمامی کالاها دارد،افزود: حذف بنزین سهمیه ای ازسوی دولت به مثابه تحمیل بار گرانی‌ها برای بار دوم در سال جاری است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: طبق قانون دولت حقی در افزایش درآمد یارانه ها نداشته که این اقدام در حذف بنزین سهمیه ای و کسب درآمد از این سو خلاف قانون است.

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 


ویدیو مرتبط :
بنزین سهمیه ای سوخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سهمیه بنزین برای آبان ماه ثابت ماند/ احتمال حذف سهمیه از آذر



 

 

سهمیه بنزین برای آبان ماه ثابت ماند/ احتمال حذف سهمیه از آذر

 

به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، تصمیم بر این شده است تا سهمیه بندی ماه به ماه ادامه پیدا کند؛ بنابراین در آبان ماه همچون مهرماه سهمیه بنزین تغییری نمی کند.

براساس اعلام رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سهمیه بنزین خودروهای شخصی برای آبان ماه بدون تغییر 60 لیتر تعیین شد.

به گزارش مهر، سردار محمدرضا رویانیان امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از تعیین سهمیه بنزین آبان سال جاری خودروهای شخصی، وانت بارها، آژانسها و تاکسی های عمومی خبر داد و گفت: به دلیل اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در نیمه دوم سالجاری، تصمیم بر این شده است تا سهمیه بندی ماه به ماه ادامه پیدا کند؛ بنابراین در آبان ماه همچون مهرماه سهمیه بنزین تغییری نمی کند.

به گزارش مهر، سهمیه سواری های بنزینی و دوگانه سوز شخصی ماهیانه 60 لیتر، موتورسیکلت ها 25 لیتر، تاکسی بنزینی 500 لیتر، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر، آژانس (بنزینی 300 لیتر)، دوگانه سوز و ال پی جی سوز 200 لیتر،  است، همچنین سهمیه بنزین مسافربر شخصی دوگانه سوز و ال پی جی سوز نیز 200 لیتر است.

وانت بنزینی نوع ماهیانه 200 لیتر، وانت دوگانه سوز 100 لیتر، بنزینی نوع دو 400 لیتر و دوگانه سوز نوع دو نیز 200 لیتر است. همچنین کامیون و کامیونت بنزینی نیز هم اکنون ماهیانه 400 بنزین یارانه ای خواهند داشت که در این ارتباط سهمیه خودروهای دوگانه سوز در این گروه 200 لیتر است.

هم اکنون قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای 100 تومان، بنزین سوپر یارانه ای 150 تومان، بنزین نیمه یارانه ای 400 تومان و بنزین نیمه یارانه ای سوپر 550 تومان است...../تحلیل:عصرایران