اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج جدید توده گرد و غبار در راه ایلام


مدیرکل بحران استانداری ایلام گفت: توده جدید گرد و غبار از طرف عراق شنبه وارد ایلام می‌شود.

خبرگزاری تسنیم: احمد کرمی مدیرکل بحران استانداری ایلام  اظهار داشت: بر اساس پیش بینی هوا‌شناسی کشور و استان ایلام توده جدید غبار از طرف کشور عراق در حال حرکت به سوی ایلام است.

وی افزود: این توده جدید از روز شنبه وارد استان ایلام می‌شود و سبب غبارآلود شدن آسمان استان ایلام می‌شود که لازم است مردم کماکان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و فعالیت‌های بدنی خارج از منزل را به حداقل برسانند.

مدیرکل بحران استانداری ایلام عنوان کرد: این توده هرچند از شدت بالایی برخوردار نیست اما امکان دارد در حین حرکت به شدت آن افزوده شود.

وی گفت: شدت این توده برای ورود به ایلام بستگی به سمت و جهت باد دارد.

کرمی با اشاره به قطع شدن برق در شهرستان آبدانان عنوان کرد: مسئولان آب و مخاطرات دریایی و برق و فاضلاب روز گذشته در آبدانان حضور پیدا کردند و جلسه ستاد بحران در شهرستان برگزار شد.

وی با اشاره به حضور استاندار ایلام در شهرستان آبدانان و بازدید از روستاهایی که برق آن‌ها قطع شده بود، افزود: با انجام کارهای عملیاتی سعی شد که مشکل قطعی برق در آبدانان در کوتاه‌ترین زمان برطرف شود.


ویدیو مرتبط :
توده گرد و غبار وحشتناک در کربلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایشی دمای هوا در کشور/ گرد و غبار در ایلام و خوزستان



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - افزایشی دمای هوا در کشور/ گرد و غبار در ایلام و خوزستان

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط مذکور موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و خلیج فارس می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تا اواسط وقت امروز در ایلام و خوزستان شاهد کاهش دید افقی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور، گفت: دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند نسبتاً افزایشی خواهد داشت.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های بدست آمده از تصاویر دریافتی از ماهواره‌ها، افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق موجب می‌شود شاهد تولید گرد و غبار در این کشور باشیم که این گرد و خاک طی دو روز آینده استان‌های غرب و جنوب غرب کشور را درگیر می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط مذکور موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و خلیج فارس می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تا اواسط وقت امروز در ایلام و خوزستان شاهد کاهش دید افقی باشیم.

به گفته وی، طی دو روز آینده علاوه بر ایلام و خوزستان در بوشهر نیز به دنبال کاهش کیفیت هوا شاهد کاهش دید افقی نیز خواهیم بود.

نقشینه بیان داشت: وزش باد نسبتاً شدید امروز و فردا شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را درگیر می‌کند که موجب پدیده گرد و خاک در این منطقه به ویژه زابل می‌شود که با کاهش دید افقی همراه است.

وی درباره تغییر دمایی نیز اضافه کرد: انتظار می‌رود فردا نیز افزایش نسبی دمای هوا در سراسر کشور به جز جنوب غرب کشور تداوم یابد.

نقشینه با اعلام اینکه دمای هوای اهواز امروز نیز 51 درجه سانتیگراد است، بیان داشت: دمای هوای این شهر، فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 50 و 47 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه هوای تهران امروز 38 درجه سانتیگراد است، گفت:‌ انتظار می‌رود کمینه دمای این کلانشهر طی فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 29 و 30 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ارتفاعات تهران امشب بارش باران را تجربه کند، ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود طی دو روز آینده در شهرهای جنوبی پایتخت شاهد وزش باد باشیم. 

اخبار اجتماعی - فارس