اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج جدید بارش برف در 7 استان کشور


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز، ابرناکی، بارش باران، وزش باد، در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد وبرق و کاهش نسبی دما در نوار شمالی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: روز سه شنبه بارشها بتدریج نواحی شمال شرق و برخی نقاط شرق را نیز دربر می گیرد و در شمال غرب به تدریج ازمقدار ابرها کاسته می شود که بارش در این روز در استانهای لرستان، چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان شدیدتر خواهد بود.

به گفته وظیفه، در روز چهارشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه داشته و بتدریج از اواخر وقت این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

وظیفه با اشاره به بارش برف در بعضی مناطق واقع در غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور گفت: فردا در استانهای کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، غرب اصفهان و در اواخر وقت در گلستان و روز چهارشنبه در استانهای گلستان و خراسان شمالی اختلال در تردد جاده‌ای به شرح زیر پیش بینی می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود تمهیدات و تجهیزات لازم برای تردد در جاده‌ها بکار گرفته شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وضع هوای تهران اظهارکرد: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط ابری و بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش بینی می‌شود که اوایل شب کاهش ابر خواهیم داشت.

 همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 5 و 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهار‌شنبه نیز آسمان پایتخت صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 4 و 15 درجه سانتیگراد خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
بارش باران و برف در کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موج جدید بارش برف و باران در 8 استان کشور


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 8 استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 8 استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی امشب در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان ابرناکی بارش باران و در نقاط سردسیر بارش برف و بارش پراکنده اردبیل، گیلان و جنوب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز پنجشنبه نیز بارش پراکنده و خفیف در شمال شرق کشور ادامه داشته و سامانه فوق به تدریج از کشور خارج می شود.

وظیفه اظهار داشت: در سایر مناطق کشور تا روز جمعه جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت نوار غربی وارد کشور می شود.

وی افزود: جمعه شب وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان های اردبیل و گیلان پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی خواهد بود. بیشینه دمی پایتخت همانند امروز معادل 17 درجه سانتیگراد و بیشینه دما با یک درجه افزایش نسبت به امروز برابر 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.