اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج جدید بارش باران و رعد و برق در کشور


سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد روز پنج شنبه این هفته شمال غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، شرق ، غرب و جنوب شرق کشور شاهد افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد روز پنج شنبه این هفته شمال غرب، دامنه های مرکزی زاگرس، نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، شرق ، غرب و جنوب شرق کشور شاهد افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ خواهد بود.

این پدیده روز جمعه این هفته در استان های واقع در نواحی مرکزی، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس، شرق و برخی مناطق شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است.

با ورود این سامانه بارشی پیش بینی می شود که فردا شاهد افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ در استان های لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، شمال فارس با شدت کمتری و در استان های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قم، تهران، قزوین، سمنان، شمال کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، اصفهان، یزد، چهارمحال و بختیاری با شدت بیشتری باشیم.

در روز جمعه این هفته استان های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و به صورت پراکنده در استان های اصفهان، مرکزی، لرستان وشمال هرمزگان ، کرمان، خراسان جنوبی شاهد بارش این سامانه خواهند بود.

با ورود این سامانه مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توصیه کرد با توجه به ویژگی بارش های بهاری که به صورت محلی شدید و کوتاه مدت است، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی در این استانها در نظر گرفته شود.

احد وظیفه در خصوص دمای فعلی هوای تهران نیز گفت: هم اکنون دمای هوای تهران 26 درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود 19 درصد و سرعت وزش باد در تهران حدود 14 کیلومتر در ساعت است.

به گفته وی پیش بینی می شود کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنجشنبه این هفته بین 15 تا 27 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز نیمه ابری، همراه با رگبار و رعد وبرق و وزش باد باشد.

وی گفت: همچنین کمینه و بیشینه هوای تهران در روز جمعه این هفته بین 16تا 29 درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
رعد و برق و باران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هواشناسی هشدار داد: بارش های سیلابی، رعد و برق و تگرگ در 6 استان کشور



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - هواشناسی هشدار داد: بارش های سیلابی، رعد و برق و تگرگ در 6 استان کشور

آخرین هشدار سازمان هواشناسی کشور حاکی از بارش های شدید کوتاه مدت، رعد و برق و تگرگ در استان های سمنان، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان است.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی کشور عصر یکشنبه در ˈاخطاریه شماره 6ˈ خود گفت: ﺑﺎرش ﺷﺪﯾﺪ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت، رﻋﺪ وﺑﺮق و ﺗﮕﺮگ در روزﻫﺎی ﯾﮏ ﺷﻨﺒﻪ ودوﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی زﯾﺮ رخ ﺧﻮاﻫﺪ داد:

ﯾﮏﺷﻨﺒﻪ 14 /02/93: داﻣﻨﻪ ﻫﺎی اﻟﺒﺮز در ﺷﻤﺎل اﺳﺘﺎن ﺳﻤﻨﺎن و ﺟﻨﻮب ﮔﻠﺴﺘﺎن و اﺳﺘﺎن ﻫﺎی ﺧﺮاﺳــﺎن ﺷــﻤﺎﻟﯽ، ﺷﻤﺎل ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی وﺷﻤﺎل ﮐﺮﻣﺎن

دوﺷﻨﺒﻪ 15/02 /93: اﺳﺘﺎن ﻫﺎی ﮐﺮﻣﺎن، ﺧﺮاﺳﺎن ﺟﻨﻮﺑﯽ، ﺧﺮاﺳﺎن ﺷﻤﺎﻟﯽ و ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮی.

بر اساس این گزارش، ﺳﯿﻼﺑﯽ ﺷﺪن رودﺧﺎﻧﻪ و ﻣﺴﯿﻞ ﻫﺎ در ﻣﻨﺎﻃﻖ ذﮐﺮ ﺷﺪه ﭘﯿﺶ ﺑﯿﻨﯽ ﻣﯽ ﺷﻮد.
اخبار اجتماعی - ایرنا