اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موج جدید بارش باران در 7 استان کشور


امروز بارش باران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمدف لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس شدت می‌یابد.

خبرگزاری فارس: امروز بارش باران در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمدف لرستان، سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس شدت می‌یابد.

فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز بعدازظهر در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق جنوب شرق و شرق کشور، رگبار و باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: این وضعیت روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به برخی مناطق غرب کشور نیز گسترش می‌یابد.

همچنین شدت بارش امروز در جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق لرستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان و نیمه شمالی فارس و روز چهارشنبه در غرب و جنوب اصفهان، لرستان، فارس و غرب کرمان خواهد بود.

این کارشناس همچنین افزود: در روز پنجشنبه در جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و شمال فارس باران شدت می‌گیرد.

گودرزی در ادامه تصریح کرد: طی 3 روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی نیز افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

وی افزود: ضمن اینکه در شرق، شمال‌شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در شمال سیستان و بلوچستان بویژه منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای تهران آسمانی کمی ابری پیش‌بینی کرد و گفت: بعداز ظهر امروز در شهرهای شمالی استان تهران افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد.

گودرزی ادامه داد: امروز شهر همدان با دمای 9 درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور و اهواز با دمای 46 درجه سانتیگراد گرمترین مرکز استان کشور است.


ویدیو مرتبط :
بارش شدید باران در شهرستان خاتم - استان یزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موج جدید بارش برف و باران در 8 استان کشور


مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 8 استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در 8 استان کشور طی 24 ساعت آینده خبر داد.

احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی امشب در استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان ابرناکی بارش باران و در نقاط سردسیر بارش برف و بارش پراکنده اردبیل، گیلان و جنوب خراسان رضوی رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز پنجشنبه نیز بارش پراکنده و خفیف در شمال شرق کشور ادامه داشته و سامانه فوق به تدریج از کشور خارج می شود.

وظیفه اظهار داشت: در سایر مناطق کشور تا روز جمعه جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از بعد از ظهر جمعه سامانه بارشی دیگری از سمت نوار غربی وارد کشور می شود.

وی افزود: جمعه شب وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان های اردبیل و گیلان پیش بینی می شود.

وظیفه یادآور شد: فردا آسمان تهران صاف در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی خواهد بود. بیشینه دمی پایتخت همانند امروز معادل 17 درجه سانتیگراد و بیشینه دما با یک درجه افزایش نسبت به امروز برابر 8 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.