اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موجودی لازم برای اخذ وام 20 میلیونی


بانك مسكن اعلام كرد: حداقل متوسط موجودی برای بهره‌مندی از تسهیلات 20 میلیون تومانی خرید مسکن، 2 میلیون و 900 هزار تومان است كه با حفظ این میزان سپرده، حداقل مدت انتظار جهت دریافت سقف این تسهیلات 7 دوره 6 ماهه است.

بانك مسكن اعلام كرد: حداقل متوسط موجودی برای بهره‌مندی از تسهیلات 20 میلیون تومانی خرید مسکن، 2 میلیون و 900 هزار تومان است كه با حفظ این میزان سپرده، حداقل مدت انتظار جهت دریافت سقف این تسهیلات 7 دوره 6 ماهه است.

به این ترتیب اگر سپرده‌گذاری در بانك‌ مسكن به مدت 5/3 سال رقمی معادل 2 میلیون و 900 هزار تومان تومان را در بانك‌ سپرده‌گذاری كند از وام 20 میلیونی بهره‌مند خواهد شد.

همچنین حداقل زمان انتظار برای دریافت این تسهیلات، 12 ماه از تاریخ افتتاح حساب و حفظ حداقل متوسط موجودی 10 میلیون تومان است. نرخ سود تسهیلات خرید مسكن برای مدت بازپرداخت تا 2 سال 11 درصد و برای مدت بیش از 2 سال، 13 درصد اعلام شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
اخذ مالیات بر ارزش افزوده از وام 25 میلیونی خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت وام 20 میلیونی مسکن



 

بررسی‌ها در بازار غیرقانونی خرید و فروش وام مسكن نشان از افزایش قیمت وام 20 میلیون تومانی و كاهش قیمت اوراق دارد.

به گزارش ایسنا، به‌نظر می‌رسد با پایان فصل نقل و انتقالات، بازار داغ اجاره از رونق افتاده و اكنون تمایل به خرید خانه بیشتر شده است.

بر این اساس وام 20 میلیونی بانك مسكن توسط مراكز فروش وام با قیمتی بین دو میلیون و 300 تا دو میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد و از دارندگان این وام حدود دو میلیون و 200 هزار تومان خریداری می‌شود.

همچنین مراكز فروش وام مسكن، تسهیلات 18 میلیون تومانی را كه زمانی از پرطرفدارترین تسهیلات به‌شمار می‌رفت با قیمت دو میلیون تومان به فروش رسانده و از دارندگان با قیمتی حدود یك میلیون و 800 هزار تومان خریداری می‌كنند.

بر این اساس، اوراق امتیاز تسهیلات مسكن با كاهش قیمت روبه‌رو شده است به طوری كه هر یك میلیون تومان در بورس با قیمتی حدود 150 هزار تومان و در بازار آزاد با قیمت حدود 174 هزار تومان عرضه می‌شود.

در این بازار تسهیلات دیگری نیز به فروش می‌رسد؛ به عنوان مثال تسهیلات تا سقف 70 میلیون تومان بانك‌های خصوصی كه مدت بازپرداخت آن‌ها پنج سال است.

از دیگر انواع تسهیلات می‌توان به تسهیلات مسكن جوانان و بانك مهر نیز اشاره كرد..... / تحلیل : عصر ایران