اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موجوداتی که مدیون ما هستند +عکس



بسیاری از فعالیت های انسان ها باعث شده است که نسل برخی از موجودات دنیا از بین برود و در معرض انقراض قرار بگیرند اما گاهی اوقات انسان ها در راه حفظ محیط نیز قدم بر می دارند.

گونه های خاصی از ببرها و یا خرس ها از جمله جاندارانی بودند که به دست انسان ها منقرض شده اند. این درحالی است که همین انسان ها زندگی برخی از گونه های جانوری را نیز نجات داده اند.

مرغ طوفان برمودا:

 اخبار,اخبار گوناگون,خبر گوناگون

این پرنده نادر در یکی از مجمع جزایر اطراف برمودا زندگی می کند و برای مدت 300 سال محققان فکر میکردند که منقرض شده است اما در سال 1951 به ناگهان 18 عدد از این پرنده ها پیدا شدند. این درحالی بود که دانشمندان عاقبت خوبی را برای این پرنده پیش بینی نمی کردند و نسل آن را به نوعی منقرض شده می دانستند اما بعد از تدابیر خوب تعداد این پرنده ها به مرور افزایش پیدا کرد و از خطر انقراض رهایی پیدا کرد.

درخت عروس دریایی

 اخبار,اخبار گوناگون,خبر گوناگون

  این درخت به خاطر گلی که در داخل آن وجود دارد به این نام مشهور شده است. این درخت تا اوخر قرن گذشته به عنوان یک گیاه منقرض شده شناخته می شد اما بعد از مدتی تعداد کمی از ان دیده شد و تحت شرایط بسیار حساسی مورد حفاظت قرار گرفت.  این گیاه در یک شرایط اب و هوای خاصی رشد می کند و این روزها تنها در جزیره سیچلز از آن یافت می شود. این روزها تعداد این درخت به 50 عدد رسیده است ولی تنها در شرایط ازمایشگاهی هنوز زنده است.

گاومیش اروپایی

 اخبار,اخبار گوناگون,خبر گوناگون

  یکی از حیوان هایی که انسان ها نسل آن ها منقرض کرده اند همین گاومیش اروپایی است. این حیوان که رزوی به عنوان یکی از پرجمعیت ترین حیوان های اروپا شناخته می شد بر اثر شکار بی رویه در معرض نابودی قرار گرفتند. آخرین گاومیشی که در طبیعت باقی مانده بود سال 1927 شکار شد اما خوشبختانه تعدادی از آن ها در باغ وحش ها وجود داشتند. این نابودی باعث شد تا محققان دست به کار شوند و نسل آن ها را بهبود ببخشند. این باعث شد تا تعداد آن ها ار 12 عدد به 4 هزار گاویش در حال حاضر برسد.

کاج ولامی

 اخبار,اخبار گوناگون,خبر گوناگون

  این درخت به طور دقیق یک کاج نیست اما یکی از انواع آن ها است. این درخت تنها در میان فسیل ها دیده شده بود تا اینکه در سال 1994 یک مامور محیط زیست در پارک ولامی استرالیا یک نمونه از این کاج را مشاهده کرد. این در حالی بود که محققان می گویند اگر این یک نمونه دیده نمیشد شاید نسل این درختان به راحتی از بین میرفت. این درخت ها این روزها بعد از مراقبت های بسیار ویژه گسترش پیدا کرده اند و به یک گیاه بسیار متداول تبدیل شده اند.

اسب وحشی مغولستان

 اخبار,اخبار گوناگون,خبر گوناگون

 
 یکی از اصیل ترین گونه های اسب را مغول ها داشتند اما از این گونه اسب اصلا محافظت نکردند. این اسب ها در گذشته شکار می شدند و به مرور همه آن ها از بین رفتند. این در حالی است که در طول جنگ جهانی دوم تعداد بسیار زیادی از آن ها از بین رفتند و حتی باقی مانده های آن ها در باغ وحش ها نیز نابود شدند. این حیوان ها در سال 1945 تنها جمعیتی 31 عددی داشتند. اما بعد از محافظت های بسیار تعداد آن ها به 1800 عدد رسیده است.... / باشگاه خبرنگاران

 

 


ویدیو مرتبط :
چه موجوداتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زیباترین زن جهان موفقیت خود را مدیون مادرش می داند +عکس



به گزارش پرداد به نقل از بالیوود نیوز: آشورایا رای زیباترین زن جهان و عروس خانواده باچان ها این روزها سخت مشغول دختر سه ماه و نیمه اش است. او به تازگی با یک مجله سرشناس هندی مصاحبه ای داشته است و در آن در مورد موفقیتش در زندگی صحبت کرده است.او مادرش را باعث همه موفقیتهایش میداند و او را نقطه عطفی در زندگی خود میشمارد.

 

 

زیباترین زن جهان,عکس زیباترین زن جهان

 

 

زیباترین زن جهان موفقیت خود را مدیون مادرش می داند +عکس

 

او میگوید همه کارهای او سرانجام به مادرش ختم میشود و اگر او امروز شخص موفقی است همه را مدیون مادرش است

 


زیباترین زن جهان,عکس زیباترین زن جهان

 

زیباترین زن جهان,عکس زیباترین زن جهان

 

 

زیباترین زن جهان,عکس زیباترین زن جهان

 

 

تهیه و ترجمه:: گروه خبری پرداد / پریسا دهقان