اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موبایل پاشایی، قاتل جان لنون و دكتر اباذری



اخبار,اخبار اجتماعی ,مرتضی پاشایی


  اخباراجتماعی  - موبایل پاشایی، قاتل جان لنون و دكتر اباذری

این روزها اخبار دزدی زیاد شنیده می‌شود. آمار و ارقام‌های زیادی جابه‌جا می‌شود. انگشت اشاره به هر سمت و سویی می‌رود اما شنیدن خبر دزدی موبایل مرتضی پاشایی آن‌هم در روز تشییع جنازه و مكدر كردن خاطر طرفدارانش در آستانه چهلمین روز درگذشتش موضوعی جدید است.  دكتر اباذری اگر این خبر را در روز سخنرانی‌اش شنیده بود، لابد اشارات و تاكیداتش در مورد حضور آن توده بی‌خاصیت، مستندتر می‌شد!

یاد ماجرای قتل جان لنون توسط طرفدار سابقش افتادم.  جان وینستون لنون خواننده، ترانه‌سرا، موسیقیدان، آهنگساز، شاعر و از معروف‌ترین، شناخته‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک، به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه بیتلز و یكی از افراد در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته شده.  در روز هشتم دسامبر‌ سال ۱۹۸۰، وی در حالی‌ که همراه با همسرش یوکو اونو به آپارتمان خود در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک بازمی‌گشت به دست یکی از طرفداران سابقش به نام مارک دیوید چَپمَن به ضرب چهار گلوله کشته شد.  چپمن پس از دستگیری گفته بود برای این‌که مشهور شود، تصمیم به قتل جان لنون گرفته است.


حالا از خود می‌پرسم كه نكند این طرفدار پاشایی برای معروف شدن حاضرشده كاری بكند در حد دزدی و شاید كارهایی بتواند بكند وحشتناك‌تر! آخر ناصر پاشایی (پدر مرحوم پاشایی) اصرار دارد این دزدی كار یک طرفدار است.  او گفته «در مراسم تشییع پیکر پسرم، موبایل او به سرقت رفت و اکنون هم نزد یکی از طرفداران مرتضی است.»  با تقاضای پدر، حالا دزد باید بیاید و داوطلبانه آنچه را كه دزدیده بازگرداند.  اما كدام دزدی در مملكت این كار را كرده! و اگر چنین شود باید به ماجرای تشییع جنازه‌ای عظیم، ماجرایی جدید را هم پیوند داد! اصولا اگر آدم كار اشتباهی بكند، اصلاح داوطلبانه آن اشتباه امری داوطلبانه و در جهت بهبود وضعیت موجود جامعه محسوب می‌شود اما در میان تمام دزدی‌های كوچك و بزرگ كدامش را سراغ داریم كه دزد با پای خود به محكمه آمده یا جبران مافات كرده باشد.  لیست دزدی‌ها را دارید.  مرور كنید...


حالا سوال من این است كه سرقت‌هایی از این دست اگر به‌خاطر محبوبیت و علاقه وافر به طرف مقابل نباشد! چرا صورت می‌پذیرد؟ كارشناسان برای جرایمی از این دست، بخش‌بندی‌هایی دارند، البته بیشتر اشاره به موضوع روح و روان افراد دارد، هرچند  وقوع جرم متاثر از شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد:  


١- فقر عاطفی:  رشد فرد در خانواده‌‌ای از هم پاشیده و جامعه‌ای بی‌توجه به او، ارتكاب دزدی را تسهیل خواهد كرد.


٢ - ناكامی:  گاه برای فردی كه در فقر تولد یافته و سال‌ها مورد بی‌مهری واقع شده، غارت اموال دیگران برای او رضایتی را كه همواره در جست‌وجوی آن بوده فراهم می‌كند.


٣- حسادت:  گاه فرد با توجه به عدم‌امكان دستیابی به موقعیت و منزلت دیگران رشك و حسد می‌برد، پس سعی می‌كند با دزدی به آن اموال دست یابد.


٤- تجربه‌های دوران كودكی: حوادث تلخ دوران كودكی ممكن است از فرد شخصیت جامعه‌ستیز بسازد كه در بزرگسالی او را به اعمال ضداجتماعی سوق دهد.


٥- پرخاشگری: فرد به وسیله پرخاش و اعمال ضداجتماعی می‌خواهد انتقام ناكامی‌های خویش را از دیگران بگیرد.


٦- احساس ناامنی:  وضعیت مغشوش خانواده و جامعه، بیكاری و ...  از علل مهمی هستند كه فرد را دچار نگرانی و ناامنی كرده و برای انتقام گرفتن از دیگران به دلیل محدودیت‌ها و سختگیری‌های نابجا دست به دزدی می‌زند.


٧- خودنمایی:  برخی برای نشان دادن صفت كله‌شقی و جرات حادثه‌جویی كه برای آنها بسیار ارزشمند است، دست‌ به سرقت می‌زنند تا در چشم دوستان‌شان، كسی باشند.


٨- محبت زیاد: زیاده‌روی در محبت نیز مانع رشد و تكامل شخصیت فرد می‌شود.  فردی كه در خانواده تمام توقعاتش بدون چون و چرا انجام می‌گیرد، خودخواه، پرمدعا و پرتوقع بوده و در صورت روبه‌رو شدن با شكست برای انتقام از جامعه ممكن است دست به دزدی بزند.


به این موارد باید اختلال «دزدی بیمارگون» را به‌عنوان یك اختلال روانی مطرح كرد كه بماند برای بعد.  در مورد موبایل مرتضی نمی‌دانم كدام‌یك از این موارد صدق می‌كند چون دزد ناشناس است  اما در مورد سایر دزدی‌های مملكت با توجه به معرفی عوامل دزدی، می‌توان از اطلاعات فوق استفاده كرد!


  اخباراجتماعی  - شهر وند


ویدیو مرتبط :
تصور کن جان لنون توسط التون جان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قاتل نامرئی جان ۳ برادر دانشجو را گرفت



۳ برادر دانشجو براثر گازگرفتگی در خانه اجاره‌ای در یكی از محله‌های تهران جان باختند. ساعت ۳۰/۸ صبح شنبه گذشته زنی با مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران تماس گرفت و گفت: دقایقی قبل قصد خروج از خانه‌ام در محله تهرانپارس را داشتم كه صدای چكه‌های آب از خانه مستاجرم را شنیدم.



چند مرتبه زنگ در آپارتمان را به صدا درآوردم اما ساكنان آپارتمان كه ۳ جوان برادر و دانشجو هستند، پاسخی ندادند. گمان می‌برم اتفاقی برای آنها افتاده است.



با تماس این زن صاحبخانه، ماموران كلانتری ۱۲۶ تهرانپارس به محل حادثه اعزام شدند و با هماهنگی وارد خانه شدند كه معلوم شد ۲ نفر در اتاق نشیمن و دیگری در حمام خانه دچار گازگرفتگی شده و فوت كرده‌اند.



با كشف اجساد، موضوع به بازپرس حیدری كشیك ویژه قتل تهران اطلاع داده شد و پس از هماهنگی قضایی اجساد ۳ مرد جوان به پزشكی قانونی منتقل و تحقیق در این باره آغاز شد.