اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت مجلس با کلیات طرح تقویت بسیج


نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اکثریت آرا با کلیات طرح تقویت بسیج مستضعفین موافقت کردند اما نماینده دولت آن را در تداخل با وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی دانست و خواستار ارجاع آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان کلیات طرح تقویت بسیج مستضعفین را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

وکلای ملت با 150 رأی موافق، 17 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن علنی، کلیات طرح مذکور را مصوب کردند.

کلیات این طرح هیچ مخالفی نداشت به همین دلیل نمایندگان موافق نیز صحبت نکردند.

اما نماینده دولت که پشت تریبون قرار گرفت تا نظر دولت درباره طرح تقویت بسیج مستضعفین را به اطلاع وکلای ملت برساند، از آنان خواست این طرح به دلیل تداخل با وظایف برخی دستگاه‌های اجرایی دوباره به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع شود.


ویدیو مرتبط :
شورای پول و اعتبار با کلیات افزایش وام مسکن موافقت کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت مجلس با کلیات طرح انتقال پایتخت/ شمارش معکوس برای انتخاب پایتخت جدید



اخبار,اخبار سیاسی,طرح انتقال پایتخت


اخبار سیاسی - مجلس به کلیات طرح انتقال پایتخت رای داد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) به کلیات طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری رای دادند.

به گزارش ایسنا، در این طرح که کلیات آن با 110 رای موافق، 67 رای مخالف و 10 رای ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر به تصویب رسید، شورایی متشکل از رییس‌جمهور یا معاون اول و برخی وزرا پیش‌بینی شده که این شورا موظف است حداکثر ظرف دو سال مکان مناسب برای انتقال پایتخت سیاسی و اداری را انتخاب کند.

با تصویب کلیات، این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون شوراها ارجاع شد تا پس از بررسی مجدد این کمیسیون، جزئیات آن در صحن علنی مجلس مطرح شود.

در جریان بررسی کلیات این طرح کمال علیپور، موسی غضنفرآبادی و جواد جهانگیرزاده به عنوان مخالف و علیرضا خسروی، سیدحسین نقوی حسینی و هادی قادرمرزی به عنوان موافق کلیات طرح ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی و اداری صحبت کردند.
اخبار سیاسی - ایسنا