اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت عامل حملات پاریس با استردادش


صلاح عبدالسلام٬ از طراحان حملات ماه نوامبر پاریس که هفته گذشته در بروکسل دستگیر شد در تغییر نظری موافقت خود را با استردادش به فرانسه اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: صلاح عبدالسلام٬ از طراحان حملات ماه نوامبر پاریس که هفته گذشته در بروکسل دستگیر شد در تغییر نظری موافقت خود را با استردادش به فرانسه اعلام کرد.

این در حالی است که فرانسه بلافاصله پس از دستگیری عبدالسلام در روز جمعه گذشته خواستار استرداد او شده بود.

وی در حالی روز جمعه گذشته در بروکسل دستگیر شد که در چهار ماه گذشته فراری بود و تنها عضو زنده گروهی که با اجرای حملات ماه نوامبر گذشته در پاریس 130 تن را کشتند محسوب می‌شد.

همزمان با افزایش انتقادهای بین‌المللی از کوتاهی مقامهای بلژیک در ردگیری ارتباط میان مظونان حملات پاریس و شهر بروکسل، صلاح عبدالسلام به عنوان مظنون کلیدی حملات پاریس گفته است که از طرح اجرای حملات در پایتخت بلژیک اطلاع نداشته است.

اسون ماری٬ وکیل صلاح عبدالسلام با تایید این خبر گفت: صلاح عبدالسلام از من خواسته تا به شما بگویم که مایل است هر چه سریعتر به فرانسه بازگردد. فکر می کنم او درک می کند که تنها بخش کوچکی از پرونده او مربوط به اینجاست. از این رو او می خواهد در فرانسه در مورد خودش توضیح دهد و این خبر خوبی است.

مظنون اصلی حملات پارس که پیشتر نسبت به استردادش به فرانسه مخالفت کرده بود به وکیلش گفته که از انفجارهای بروکسل بی اطلاع بوده است. این درحالی است که گفته می شود او ظاهرا با برادران بکراوی که در انفجارهای انتحاری بروکسل دست داشتند، آشنا و مرتبط بوده است.

صلاح عبدالسلام مظنون است که در جریان حملات پاریس با اجاره آپارتمان و خودرو به مهاجمان انتحاری آن کمک کرده است. او پیشتر اعتراف کرده بود که قصد داشته استادیوم فرانسه در پاریس را منفجر کند اما در آخرین لحظه نظرش را تغییر داده است.


ویدیو مرتبط :
دادستان کل پاریس جزئیات حملات مرگبار پاریس را تشریح کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جعل عکس به عنوان عامل داعشی حملات پاریس (عکس)



برخی رسانه های اینترنتی در ایران عکسی را به عنوان عضو داعش و عامل حملات خونین پاریس منتشر شد که اندکی بعد فتوشاپی و جعلی بودن این عکس با انتشار عکس اصلی مشخص شد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

عصرایران