اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت رهبر انقلاب با تقاضای هاشمی درباره "مهدی"



 

موافقت رهبر انقلاب با تقاضای هاشمی درباره

 

یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار آینده درباره سرنوشت پرونده مهدی هاشمی گفت: پیرو ملاقات آیت الله هاشمی رفسنجانی با رهبر معظم انقلاب و ابراز آمادگی وی برای تعیین تكلیف پرونده فرزندش و رسیدگی به اتهامات وی، هاشمی رفسنجانی درخواست‏هایی را جهت رسیدگی به این پرونده اعلام می‏كند كه مهمترین آن تجمیع پرونده مهدی هاشمی در دستگاه قضایی و رسیدگی قوه قضاییه به این پرونده توسط یك قاضی مستقل می باشد.

 

این منبع آگاه ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با كلیت این درخواست آیت الله هاشمی موافقت كرده و موضوع را جهت اجرا به قوه قضاییه ابلاغ می نمایند كه پیرو آن، هیاتی در قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین رییسی، معاون اول قوه قضاییه و معتمد ویژه رهبرانقلاب تشكیل می گردد.

وی افزود: این هیات مكاتباتی را با نهادهای مسئول در این موضوع از جمله وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی انجام می دهد تا كلیه اتهامات و پرونده های مربوط به مهدی هاشمی را جهت رسیدگی در اختیار قوه قضاییه قرار دهند و اتهاماتی كه پس از این مرحله  طرح گردد دیگر مسموع نخواهد بود.

این منبع آگاه درخاتمه گفت: با توجه به حضور عالم شاخص و بابصیرتی  نظیر آیت الله آملی لاریجانی در راس دستگاه قضایی كه كاملا معتمد نظام بوده و حضور شخصیتهای دیگری نظیر  حجج اسلام رییسی و محسنی اژه ای كه از چهره های مورد وثوق رهبر معظم انقلاب می باشند، در رده های ارشد قوه قضاییه و همچنین مسئولیت اشخاص معتمدی چون دكترجعفری دولت آبادی در دادستانی، هیچ گونه نگرانی از بابت امكان اعمال نفوذ در این پرونده وجود ندارد؛ همانگونه كه در موضوع وقف دانشگاه آزاد نیز هیات تشكیل شده تحت نظر آیت الله آملی لاریجانی با دقت به وظایف محوله عمل كرد.

وی درخاتمه با انتقاد از فضاسازی های رسانه ای اخیر گفت: امیدواریم عملكرد برادرانی كه اكنون با پیش ذهنیت به موضوع نگاه می كنند، به گونه ای نباشد كه پس از صدور حكم باعث شرمندگی آنان در برابر جفا به دستگاه قضایی و فراهم كردن زمینه برای بیگانگان در جهت استناد به این مطالب برای تضعیف استقلال و بیطرفی قوه قضاییه باشد.../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
amp در سئو چیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

علیزاده طباطبایی: دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال فاطمه هاشمی موافقت کرد



فاطمه هاشمی,دادگاه فاطمه هاشمی

علیزاده طباطبایی: دادگاه انقلاب با تقاضای استمهال فاطمه هاشمی موافقت کرد

وکیل مدافع «فاطمه هاشمی» اعلام کرد: شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی با تقاضای استمهال موکلش موافقت کرده است.

«سید محمود علیزاده طباطبایی» شامگاه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه دلیلی برای مجرمیت خانم هاشمی در این پرونده وجود نداشته و این پرونده شاکی خصوصی نیز ندارد، تقاضای استمهال کردیم تا از طریق مذاکره، مسوولان قضایی را برای مختومه شدن پرونده، قانع کنیم.

وکیل مدافع فاطمه هاشمی گفت: «عمل دادستانی تهران در این پرونده غیر قانونی بوده چرا که بدون شاکی خصوصی کیفرخواست صادر کرده است و قصد داریم در فضای تعامل، قضیه را حل کنیم زیرا قانون در مورد جرم نشر اکاذیب، صریح است.»

علیزاده تاکید کرد: جرم نشر اکاذیب بدون شاکی خصوصی قابل پیگرد نیست و تاکنون نیز آقایان لاریجانی در این باره شکایتی مطرح نکرده اند و دادستان هم نمی تواند به نمایندگی از طرف آنها، طرح شکایت کند.

به گفته علیزاده، تاریخ بعدی محاکمه هنوز از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی اعلام نشده است.

«فاطمه هاشمی» فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی اواخر مرداد ماه امسال به دلیل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رای اعتماد به وزیران پیشنهادی دولت یازدهم در یکی از رسانه ها، به شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد.

پرونده وی پس از صدور کیفرخواست از سوی دادستانی تهران به شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی ارسال شد و دادگاه 18 آبان ماه را برای برگزاری جلسه دادگاه تعیین کرد که اکنون به گفته وکیل مدافع وی، این شعبه با تقاضای استمهال موافقت کرده است.

/ایرنا