اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت بحرین با آزادی چهار زندانی ایرانی



 

موافقت بحرین با آزادی چهار زندانی ایرانی

 

در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه «ملك حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور موافقت و دستور آزادی این چهار نفر را صادر كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه از موافقت پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور خبر داد.

«مهدی آقاجعفری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر، گفت: در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه «ملك حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور موافقت و دستور آزادی این چهار نفر را صادر كرد.

وی با بیان اینكه مقدمات آزادی این چهار نفر در حال انجام است، افزود: این چهار نفر تا اواخر هفته جاری به كشور باز می‌گردند.

سفیر ایران در منامه با تبریك اعیاد قربان و غدیر به مسلمانان از جمله ایرانیان مقیم بحرین تأكید كرد كه پیگیری امور مربوط به ایرانیان در بحرین از جمله اولویت‌های سفارتخانه جمهوری اسلامی در منامه است.

آقاجعفری نسبت به آزادی این چهار نفر در آستانه اعیاد قربان و غدیر و بازگشت آنها نزد خانواده‌هایشان ابراز خرسندی كرد.

در ملاقات اخیر آقاجعفری سفیر ایران در منامه با «شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر كشور بحرین، وی از موافقت پادشاه این كشور با آزادی این چهار نفر خبر داد...../تحلیل:عصرایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه از موافقت پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور خبر


ویدیو مرتبط :
سرود خیلی حزن انگیزا در مورد بحرین. به امید آزادی مردم بحرین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت عراق با آزادی 110 ایرانی



 

موافقت عراق با آزادی 110 ایرانی

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از موافقت عراق با آزادی 110 زندانی ایرانی خبر داد و گفت: در دیدار با رئیس جمهور عراق قول مساعد در این باره داده شد.

حسن دانایی فر در گفتگو با مهر با اشاره به دیدارش با رئیس جمهور عراق تصریح کرد: دیدار با مقامات همواره در دستور کار سفرا قرار دارد و بنده نیز طبق روال با جلال طالبانی رئیس جمهور عراق دیداری انجام دادم که تفاوت این دیدار در این بود بنده برای عرض تبریک ریاست جمهوری طالبانی و انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس جمهور این دیدار را داشتم.

وی خاطرنشان کرد: در این دیدار همکاری های مشترک در زمینه های سیاسی، اقتصادی و تجاری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین موضوع آزادی زندانیان ایرانی مطرح شد که رئیس جمهور عراق قول داد در این زمینه کمک کند.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد که با دستور رئیس جمهور عراق تعداد قابل توجهی از ایرانیانی که در عراق به دلیل ورود غیر قانونی به این کشور زندانی شده اند آزاد شوند و گفت: در حال پیگیری هستیم تا هر چه زودتر شاهد این اتفاق باشیم.

دانایی فر از تهیه لیستی از ایرانیان زندانی در عراق خبر داد و گفت: ما برای همه ایرانیان زندانی در عراق درخواست عفو کرده ایم و امیدواریم همه آنان آزاد شوند.

وی یادآور شد: ایرانیان زندانی در عراق دو دسته هستند، یک دسته به دلیل ورود غیر مجاز زندانی شده اند و دسته دیگر زندانیان مواد مخدر هستند که این افراد نیز دو دسته هستند برخی برای مصرف شخصی در قالب زوار وارد عراق شده اند و عده ای نیزبه دلیل قاچاق مواد مخدر زندانی شده اند که در مورد افرادی که به جرم قاچاق زندانی هستند از طرف عراق قولی داده نشده است ولی در خصوص بقیه افراد در حال چانه زنی هستیم تا مساعدت صورت بگیرد.

سفیر ایران در بغداد اعلام کرد: از میان ایرانیان زندانی در عراق با آزادی 110 نفر از آنان موافقت شده که این موضوع در مرحله اجرایی قرار دارد.

وی همچنین از تبادل نظر با طالبانی در خصوص سفرهای مسئولین عالیرتبه دو کشور خبر داد.

دانایی فر در خصوص دیدار خود با صالح المطلک از چهره های گروه العراقیه نیز گفت: ما روابطمان با گروههای سیاسی عراق فراگیر است  و با همه جریانات اعم از شیعه، سنی و کرد ارتباط و رفت و آمد داریم و این نوع ارتباطات طبیعی است.

وی در رابطه با تحولات عراق نیز اظهار داشت: رهبران عراق در آن شب تاریخی که پارلمان تشکیل شد ، تصمیم بزرگی گرفتند و مرحله سختی را پشت سر گذاشتند بر همین اساس حرکات بعدی آنان آسان شده است و الان برای انتخاب وزیران در سراشیبی حل مشکلات قرار دارند و با مشکلات کمتری مواجه اند و این موضوعات به راحتی در حال تفاهم است.

دانایی فر در پایان گفت البته در همین ایام انتظار اقدامات خرابکارانه از سوی کسانی که با روند تشکیل دولت عراق موافق نیستند می رود که در این باره باید به اقدامات تروریستی چند روز گذشته در عراق اشاره کرد...../تحلیل:عصرایران