اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقت آلمان با اقدام نظامی علیه داعش


پارلمان آلمان با اقدام نظامی علیه داعش در سوریه موافقت کرد.

خبرگزاری تسنیم: پارلمان آلمان با اقدام نظامی علیه داعش در سوریه موافقت کرد.

به گزارش سی‌ان‌ان، پارلمان آلمان به اقدام نظامی علیه داعش در سوریه رای مثبت داد.

این خبر درحالی منتشر شده است که امروز رئیس‌جمهور فرانسه نیز از ناو هواپیمابر شارل دوگول که به منظو حمله به مواضع داعش عازم سواحل سوریه بود بازدید کرد.

اخیرا پارلمان انگلستان با 397 رأی موافق و 223 رأی مخالف مجوز مشارکت این کشور در حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه را صادر کرد. به گزارش اسکای نیوز دو جنگنده تورنادو انگلیس بامداد پنج‌شنبه از یک پایگاه نظامی انگلیس در قبرس برای حمله به مواضع داعش در سوریه از زمین برخاستند.

وی افزود که این جنگنده‌های انگلیسی ساعتی بعد از صدور مجوز حمله هوایی علیه داعش در پارلمان این کشور، حملات خود را آغاز کردند.


ویدیو مرتبط :
یک سال عملیات نظامی آمریکا علیه داعش در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا و فرانسه آماده عملیات نظامی علیه داعش در لیبی می‌شوند/ آلمان مسئول آموزش ارتش لیبی



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرانسه و آمریکا به اطلاع الجزایر رساندند که عملیات نظامی گسترده‌ای توسط کشورهای غربی علیه داعش در لیبی انجام خواهد شد.

روزنامه الجزایری "الخبر" در شماره امروز خود (شنبه) به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مقدمه‌ چینی برای این عملیات جنگی صورت می‌گیرد و پاریس و واشنگتن از الجزایر خواسته‌اند تا همکاری امنیتی داشته باشد تا تلفات مدنی را کاهش دهد.

این روزنامه گزارش داد که روسای جمهور آمریکا و فرانسه در پی حملاتی که پاریس، پایتخت فرانسه را در نوامبر 2015 هدف قرار داد، تصمیم گرفتند که حملاتی علیه مواضع داعش در لیبی داشته باشند.

روزنامه الخبر گزارش داد که دستگاه‌های اطلاعاتی غربی از چند ماه قبل در راستای جمع آوری اطلاعات در مورد فعالیت داعش در لیبی و تحلیل این فعالیت‌ها عمل می‌کنند تا برای حملاتی که با هدف منهدم کردن مواضع امنیتی و نظامی داعش در لیبی است، مقدمه چینی کنند.

این منبع آگاه فاش کرد که در ماه‌های آتی حملات هوایی گسترده‌ای از سوی کشورهای غربی علیه داعش در لیبی صورت می‌گیرد و مسئولان غربی به الجزایر و کشورهای نزدیک به لیبی از این تصمیم خبر داده‌اند و این تصمیم در نشست سران میان باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه اتخاذ شد.

این منبع تصریح کرد که کشورهای غربی اجازه وجود اردوگاه‌های آموزشی وابسته به داعش در پایگاه‌هایی را نمی‌دهند که تنها دریا آنها را از خشکی اراضی اروپا جدا می‌کند.

این منبع اسامی کشورهای شرکت کننده در این عملیات را بر ملا نکرد.

طبق اطلاعات این روزنامه، عملیات نظامی شامل بمباران هوایی و شلیک موشک‌ می‌شود و پایگاه‌هایی را که اردوگاه‌های ویژه آموزشی است، هدف قرار خواهد داد.

عملیات شناسایی در طول شبانه روز انجام می‌شود تا اردوگاه‌های آموزشی شناسایی شوند، چراکه کشورهای غربی از این امر نگران هستند که این اردوگاه‌ها به پایگاه‌هایی برای خروج عاملان انتحاری تبدیل شود که به شهرهای اروپایی حمله می‌کنند.

اما نوع دوم از مواضع، مراکز فرماندهی است و این‌ها مواضعی پیچیده است، اما دستگاه‌های اطلاعاتی برای تحت تعقیب قرار دادن سرکرده‌های داعش در لیبی تلاش می‌کنند. اما نوع سوم از مواضع، انبارهای محرمانه سلاح است و نوع آخر مقرهای اداری است که داعش آنها را تبدیل به مقرهای رسمی خود کرده است.

منبع این روزنامه عنوان داشت که نیروهای وابسته به فرماندهی نیروهای آمریکایی در آفریقا و اروپا زنجیره‌ای از عملیات ویژه را آغاز کرده‌اند که گروه‌های تندرو در لیبی را هدف قرار می‌دهد.

همچنین گزارش‌های خبری در آلمان حکایت از این امر دارد که ارتش آلمان در صدد انجام ماموریت خارجی جدیدی است و ارتش این کشور تصمیم دارد در آموزش بخشی از نیروهای مسلح لیبی مشارکت داشته باشد.

مجله اشپیگل آلمان امروز گزارش داد که طرح‌های داخلی وجود دارد که بر اساس آنها، سربازانی از ارتش آلمان چند ماه بعد با مشارکت سربازان ایتالیایی ماموریتی را آغاز می‌کنند که قرار است بنا به دلایل امنیتی در تونس که در مجاورت لیبی قرار دارد، آغاز شود.

 

اخبار بین الملل - ایسنا