اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

موافقان و مخالفان مرسی دوباره به خیابان‌ها می‌آیند/ عزیمت دو کشتی جنگی آمریکا به ساحل مصر



اخبارمصر,اولین جمعه ماه مبارک رمضان

در اولین جمعه ماه مبارک رمضان

موافقان و مخالفان مرسی دوباره به خیابان‌ها می‌آیند

مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر امروز خود را برای زورآزمایی دیگری در خیابانهای سراسر این کشور آماده می کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصر امروز در اولین جمعه ماه مبارک رمضان شاهد برگزاری تظاهرات اردوگاه مخالفان و موافقان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر و دولت انتقالی جدید این کشور است.

ارتش مصر محمد مرسی را هفته گذشته خلع و عدلی محمود منصور را به ریاست جمهوری موقت این کشور انتخاب کرد که وی نیز اعلامیه قانون اساسی را صادر و الببلاوی را به عنوان نخست وزیر مامور تشکیل دولت کرد.

 

گروه اخوان المسلمین که محمد مرسی وابسته به آن است، قدرت جدید روی کار آمده در مصر را به رسمیت نشناخته و سرنگونی مرسی را کودتا توصیف و هرگونه همکاری با آن را رد کرده است.

 

از زمان برکناری مرسی، مخالفان و موافقان با حضور در خیابانها به اعتراض و ضد و خورد با یکدیگر پرداخته اند و موافقان مرسی به طور مشخص در میدان رابعه العدویه و مخالفانش در میدان التحریر شهر قاهره تجمع کرده اند.

در این ضدوخوردها تاکنون دهها نفر کشت و صدها نفر دیگر زخمی شده اند.

 

امروز جمعه نیز اردوگاه مخالفان و موافقان بار دیگر از هواداران خود دعوت کرده اند که به خیابانها بیایند.

هواداران مصری و مخالفاش روز پنجشنبه برای برگزاری تظاهرات در اولین جمعه ماه مبارک رمضان فراخوان دادند.

درحالی که موافقان و طرفداران سرنگونی مرسی خواهان برگزاری تظاهرات بعد از مراسم افطار در میدان التحریر شده اند، طرفدارانش بر تحصن نامحدود خود از چهارشنبه گذشته جلوی مسجد رابعه العدویه در شهر قاهره تاکید دارند.

 

این نگرانی وجود دارد که سناریوی خشونت بار دیگر با توجه به ضدو خوردهای خونین روزهای گذشته تکرار شود و حکم بازداشت و احضار محمد بدیع رهبر و سایر مسئولان ارشد اخوان المسلمین به اتهام تحریک به اقدامات خشونت آمیز نیز مزید بر علت شده است.

 

عزیمت دو کشتی جنگی آمریکا به ساحل مصر

فرمانده نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا از عزیمت دو کشتی جنگی آمریکا به ساحل مصر در اقدامی پیشگیرانه در پی سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال جمیز اموس در گفت‌وگو با مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی گفت: دو کشتی نیروی دریایی آمریکا که در خاورمیانه مشغول به فعالیت هستند در روزهای گذشته به عنوان اقدامی پیشگیرانه به سمت منطقه ای در نزدیک ساحل مصر در دریای سرخ حرکت کرده‌اند.

وی گفت: مصر در بحران به سر می‌برد. وقتی این امر روی می دهد ما باید برخی گزینه ها را پیش روی مسئولان کشورمان بگذاریم.

فرمانده نیروهای تفنگدار دریایی آمریکا درعین حال به ماهیت این گزینه ها اشاره‌ای نکرد.

 

مسئولان نیروی دریایی و تفنگداران دریایی آمریکا گفتند: این دو کشتی درچارچوب یک یگان آماده به خدمت متشکل از سه کشتی “آبی - خاکی” هستند که از ماه مه گذشته در منطقه حضور دارند  و در دریای سرخ و شاخ آفریقا و خلیج فارس و دریای عرب مشغول به فعالیت بودند و دستورات جدیدی برای آمادگی جهت درگیری احتمالی در مصر صادر نشده است.

واشنگتن موضع محتاطانه ای درقبال حوادث مصر گرفته است به گونه ای که از سرنگونی مرسی استقبال نکرده یا آن را کودتا ندانسته است اما گفته است که چهار فروند جنگنده اف 16 را به مصر تحویل خواهد داد.

 

ژنرال آموس گفت: کشتی باری سان آنتونیو و کشتی رزمی “آبی - خاکی” کر سارژ دو یا سه شب پیش به سمت شمال دریای سرخ حرکت کرده اند که آنها را در وضعیت بهتری برای اجرای فرامین در صورت لزوم قرار می دهد.

مسئولان نیروی تفنگدار دریایی آمریکا گفتند: حرکت کشتی های “آبی - خاکی” در نزدیک ساحل سهولت بیشتری به تحرکت بالگردها و تجهیزات دیگر در صورت لزوم خواهد داد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این کار انجام شده است گفت: چرا؟ چون ما نمی‌دانیم چه روی خواهد داد.

مسئولان نیروی دریایی گفتند: سومین کشتی در چارچوب این یگان دریایی، کشتی کارتر هول است که در نزدیک سواحل بحرین در خلیج فارس باقی مانده است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
‫درگیری موافقان و مخالفان نژادپرستی در آمریکا‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پهلوگیری کشتی های جنگی ایران در ساحل متحد نزدیک آمریکا



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ناوگان کوچک سی و سوم نیروی دریایی ایران ، متشکل از ناوشکن شهید نقدی و کشتی لجستیکی بندرعباس، پس از پهلوگیری در اوایل فوریه در بندر کلمبو در سریلانکا سفر دریایی خود را آغاز کرد. خبرگزاری دولتی فارس ایران گزارش داد این دو کشتی در بندر کلمبو با استقبال فرماندهان نیروی دریایی سریلانکا مواجه شدند.

روزنامه واشنگتن تایمز نوشت: ایران با اعزام ناوگانی از کشتی های جنگی خود به آن سوی خط استوا در اقیانوس آرام قدرت نمایی می کند.

 

به گزارش تیک، این روزنامه در شماره امروز خود در گزارشی به قلم گای تیلور نوشت: ناوگان کوچکی از کشتی های جنگی ایران روز پنجشنبه در چارچوب سفر از سریلانکا به اندونزی از خط استوا گذشت و به سوی جنوب رفت. به گفته مقامات ایرانی این سفر برای این طراحی شده است تا نشان داده شود که ایران در اقیانوس هند «فعال و قدرتمند» است.

ناوگان کوچک سی و سوم نیروی دریایی ایران ، متشکل از ناوشکن شهید نقدی و کشتی لجستیکی بندرعباس، پس از پهلوگیری در اوایل فوریه در بندر کلمبو در سریلانکا سفر دریایی خود را آغاز کرد. خبرگزاری دولتی فارس ایران گزارش داد این دو کشتی در بندر کلمبو با استقبال فرماندهان نیروی دریایی سریلانکا مواجه شدند.

سرهنگ ابراهیم روحانی، وابسته نظامی ایران در سریلانکا ، اعلام کرد «اقیانوس هند صحنه ای برای قدرت های بزرگ برای نشان دادن قدرت ناوگان های خود است و حضور این ناوگان کوچک نشان می دهد که ما در این صحنه نیز فعال و قدرتمند هستیم.»

دیگر مقامات ایرانی گفتند این ناوگان کوچک سفری دو هفته ای و تقریبا 3000 مایلی از آبهای ایران به سریلانکا داشت. بنا بر اعلام خبرگزاری فارس هدف اصلی این ماموریت «تربیت کادر» است و این ناوگان کوچک اکنون به سوی اندونزی در حرکت است.

در این گزارش گفته نشده است آیا کشتی های جنگی ایران قرار است در اندونزی، که از متحدان نزدیک آمریکا در جنوب شرقی آسیاست، پهلو بگیرند یا خیر.

 

اخبار سیاست خارجی - تیک