اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مواضع هوشمندانه احمدی نژاد در نیویورك؛ لابی صهیونیستی نگران است



 

 

 

مواضع هوشمندانه احمدی نژاد در نیویورك؛ لابی صهیونیستی نگران است

همگام با رییس جمهور/

مواضع هوشمندانه احمدی نژاد در نیویورك؛ لابی صهیونیستی نگران است

نیویورك - 'دشمنی ها نتیجه ای در بر ندارد ، تحریم ها ، غیرقانونی و بی تاثیر است و بهترین راهبرد برای آمریكا ، پایان دادن به كینه ورزی و دوستی با ملت متمدن ، مقتدر و عزیز ایران است.'.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، این نكات را آقای محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با رسانه های آمریكایی مورد تاكید قرار می دهد و این موضع هوشمندانه همان چیزی است كه صهیونیست های ذی نفوذ در داخل هیات حاكمه آمریكا را به شدت آزار می دهد.

بر اساس گزارشهای منتشره در رسانه های آمریكایی ، اختلاف نظر میان طیف های مختلف این كشور در خصوص تاثیرات سیاست خصمانه كاخ سفید دربرابر جمهوری اسلامی ایران ، با گذشت زمان تشدید می شود و دولتمردان آمریكایی اینك در برابر واقعیت گریز ناپذیر ناكارآمدی تحریم هایی قرار گرفته اند كه برای تحمیل آن به ایران و همصدا كردن برخی از همپیمانان غربی ، هزینه های قابل توجه سیاسی ، اقتصادی و اعتباری ، پرداخت كرده اند.

رییس جمهور عصر روز یكشنبه در نیویورك به سردبیران ارشد خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح كرد كه در سایه دشمنی های بی وقفه دولت آمریكا طی 30 سال گذشته ، پیشرفت های ایران در ابعاد گوناگون و به صورت جهشی انجام شده است.

لابی صهیونیسم در آمریكا در تلاش است تا به افكار عمومی و افكار خصوصی در آمریكا چنین القاء كند كه تحریم های تحمیل شده بر ایران ، در حال به زانو در آوردن این كشور است .

مصاحبه های رییس جمهور با رسانه های آمریكایی در نیویورك و نشر نظرات و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در سطح افكار عمومی این كشور ، موجب بی اثر شدن تلاشهایی خصمانه ای می شود كه صهیونیست ها و افراطیون آمریكایی برای فریب مدیران ، مقامات و مردم آمریكا به عمل می آورند.

رییس جمهور كه شامگاه روز شنبه وارد نیویورك شد ، صبح یكشنبه در دیدار با بان كی مون دبیركل سازمان ملل ، تأكید كرد كه ملت ایران از تحریم‌ها هیچ‌گونه نگرانی ندارد.

آقای احمدی نژاد به وی یاد خاطرنشان كرد كه به‌طور قطع ، تحریم تأثیری در اقتصاد ایران ندارد و ملت ایران قادر است نیازهای خود را به راحتی تأمین كند.

رییس جمهور شنبه شب نیز در مصاحبه با شبكه تلویزیونی ای بی سی تصریح كرد كه این تحریم های غیرقانونی ، ضربه سختی را به اعتبار شورای امنیت سازمان ملل وارد آورده است و چند كشور غربی پیش از آنكه ایران را تحریم كنند در واقع ، خودشان را تحریم كرده اند.

از قطع ارتباط سیاسی و رسمی آمریكا با جمهوری اسلامی ایران 30 سال سپری شده و اكنون این باور شكل گرفته است كه آمریكا از رهگذر تحریم ایران ، نوعی از تحریم را به كشورهای غربی دارای مناسبات رسمی با ایران تحمیل كرده است.

در این مصاحبه ، آقای احمدی نژاد بر درونزا بودن اقتصاد ایران تاكید كرد و به طرف آمریكایی اطمینان داد كه 95 درصد اقتصاد ایران در داخل كشور تولید و مصرف می شود و ملت ایران به خوبی آموخته است كه چگونه تهدیدها را به فرصت تبدیل كند.

خبرنگار تلویزیون ای بی سی آمریكا در مصاحبه خود با رییس جمهور ایران تلاش كرد چنین وانمود كند كه ایران تحریم ها را جدی نگرفته است اما آقای احمدی نژاد به وی گفت : ملت ایران این تحریم ها را جدی گرفته و برای مقابله با آن و تبدیل تهدیدها به فرصت ها ، برنامه ریزی كرده است اما جدی گرفتن تحریم ها با بی تاثیر بودن آنها متفاوت است...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
پاسخ هوشمندانه احمدی نژاد به خبرنگارفرانسوی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تدارك لابی اسراییلی برای استقبال از احمدی نژاد در نیویورك!



 

 

تدارك لابی اسراییلی برای استقبال از احمدی نژاد در نیویورك!

 

لابی صهیونیستی " متحد در برابر ایران هسته ای= united against nuclear iran" همزمان با سفر محمود احمدی نژاد به نیویورك طبق روال همه ساله تحركات خود را برای تحت الشعاع قرار دادن این سفر با مسایل مرتبط با برنامه هسته ای ایران آغاز كرده است.

این گروه فشار صهیونیستی كه سابقه فعالیت های ضد ایرانی گسترده ای در آمریكا دارد و برای فشار به دولت واشنگتن جهت تشدید فشار اقتصادی و سیاسی به ایران تشكیل شده اعلام كرده است كه همزمان با سخنرانی احمدی نژاد در روز چهارشنبه در مقر سازمان ملل متحد در نیویورك دست به برپایی تظاهرات خواهد زد.

گروه متحد در برابر ایران هسته ای ( uani) همچنین از مسئولان هتل " وارویك " محل اقامت رییس جمهوری اسلامی و هیئت همراهش خواسته اند تا وی را به هتل راه ندهند و از پذیرایی وی خودداری كنند.

این لابی صهیونیستی همچنین با تهیه یك بیلبورد بزرگ تبلیغاتی از عكس احمدی نژاد و گذاشتن آن روی یك كامیون متحرك ، آن را به مقابل سازمان ملل و هتل مقل اقامت احمدی نژاد هدایت می كند.

روی این بیلبورد تبلیغاتی نوشته :‌" 10 سال پس از واقعه 11 سپتامبر ، شریك بی صدای القاعده ( احمدی نژاد ) به نیویورك می آید ."

همچنین این گروه فشار صهیونیستی  بیلبورد مشابهی را در میدان تایمز نیویورك نصب كرده است و روی آن نیز عبارت مشابهی با تصویری بزرگ از احمدی نژاد نصب كرده است.

محمود احمدی نژاد قرار است روز چهارشنبه در مقر ملل متحد و در اجلاس سالانه مجمع عمومی این نهاد بین المللی سخنرانی كند . وی روز جمعه نیز در نیویورك كنفرانسی خبری با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار خواهد كرد.

هنوز درباره مراسم دیدار شام رییس جمهوری اسلامی با تعدادی از دانشجویان دانشگاه كلمبیا و اعضای شورای روابط خارجی این دانشگاه خبر دقیقی در دست نیست و خبرهای مرتبط با این دیدار كه در نشریه دانشجویی دانشگاه كلمبیا مورد اشاره قرار گرفته شده بود از سوی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل تكذیب شده است..../تحلیل:عصرایران