اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهم‌ترین افراد کلیدی در هر صنعت+تصاویر



اخبار اقتصادی - دست‌های پشت پرده به معنای واقعی
مهم‌ترین افراد کلیدی در هر صنعت+تصاویر

اگر با نام‌هایشان آشنا نیستید،‌ جای تعجبی نیست. اینها همان دستان پشت پرده‌ای هستند که همیشه این سو و آن سو درباره‌اشان می‌شنویم.

بسیاری از ما از تأثیر بسیار زیاد برخی صنعت ها بر روی فرهنگ، تاریخ و حتی زندگی شخصی خود آگاه نیستیم. مگر اینکه در یک جزیره دور افتاده بدون داشتن هیچ گونه ارتباط با انسان های دیگر زندگی کنیم.

تمام تصمیم هایی که روزانه می گیرید بدون شک تحت تأثیر سیستم های بزرگ تجاری و صنعتی است.

شاید در نگاه اول مانند یک تئوری دسیسه گونه باشد اما واقعیت امر این است که بسیاری از تصمیمات روزانه افراد به نوعی تحت تأثیر ، هدایت و یا انتخاب های افراد قدرتمند و پس پرده صنعت های بزرگ است.


در ادامه با برخی از این افراد آشنا می شویم.

آنا وینتور
صنعت مُد
وینتور در خانواده ای قدرتمند در سال 1949 به دنیا آمد. پدرش چارلز سردبیر روزنامه و کهنه سرباز جنگی بود و مادرش فعال و خیرخواه حقوق بشر بود. وی درست قبل از فارغ التحصیلی دانشگاه را ترک کرد و با کمک رابطه های خود پله های ترقی را در نردبان انتشارات مُد با سردبیری در شهرهای لندن و نیویورک به سرعت طی کرد. وی از سال 1988 قدرتمندترین جایگاه مد یعنی ریاست کمپانی 16 میلیاردی وگ فعال در امور مد را بدست آورد. وی همچنین عامل موفقیت بسیاری از برندهای مطرح و طراحان لباس و مد بوده است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


روپرت مورداک
رسانه
سلطنت رسانه ای مرداک درآمد 7.6 میلیارد دلاری را برای وی به همراه داشته است. همین مقدار پول کافی است که وی را یکی از تأثیرگذارترین افراد در دنیا کنید. اما هنگامیکه روزنامه ها ، استودیوهای فیلم سازی و شرکت های رسانه ای وی را هم اضافه کنید بی شک وی یکی از تأثیرگذارترین ها خواهد بود. وی بارها توسط فوربس و تایمز به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد جهان معرفی شده است. لیست دارایی های وی شامل نیویورک پست ، وال استریت ژورنال ، دیلی تلگراف ، تایمز ، فاکس ، شبکه نشنال جئوگرافیک و موسسه قرن بیستم می شود.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


لوسیان گرینگ
صنعت موسیقی
با  وجود اینکه اکثر نام های موجود در این لیست آشنا هستند اما نام گرینگ شاید خیلی آشنا نباشد. وی رئیس و مدیرعامل یونیورسال است. بزرگترین شرکت فعال در زمینه موسیقی بوده که لوسیان گرینگ فرانسوی هدایت آن را بر عهده دارد. این شرکت پشتوانه بیش از 40 درصد موسیقی های محبوب تولید شده در دنیا است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اسکات رودین
صنعت سینما
صفحه متعلق به وی در دیتابیس وبسایت IMDB شاید بهترین معرف وی باشد. اسکات رودین در سال های فعالیتش در صنعت سینما تهیه کننده بسیاری از فیلم های مطرح و موفق تاریخ سینما بوده است وی تنها تهیه کننده ای است که برنده جوایز امی ، گرمی ، تونی و اسکار بوده است. بدون شک می توان وی را یکی از تأثیرگذارترین افراد حاضر در صنعت فیلم و سینما دانست . تصمیمات وی از انتخاب کتاب اقتباسی برای فیلم و فیلم نامه گرفته تا انتخاب بازیگران برای نقش های مختلف تا حدودی آینده فیلم های سینماهای مهمان را رقم می زند.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


سرگی برین و لری پیج
صنعت اینترنت
هر ماه گوگل بیش از 100 میلیارد درخواست جستجو دریافت می کند که هر کدام تنها کسری از ثانیه به طول می انجامد. اگر از کاربران فعال اینترنت باشید امکان ندارد در روز گذرتان به وبسایت گوگل نیفتد. در سال 2013 گوگل 67 درصد جستجوهای اینترنتی را به خود اختصاص داده بود در صورت داشتن یک نگاه کلی می توان گفت تأثیر گوگل از مجموع 4 صنعت پیشین در لیست نیز بیشتر است. گوگل تمام جستجوهای ما را کنترل می کند و در واقع می توان گفت اینترنت را کنترل میکند. سرگی برین و لری پیج نیز گوگل را کنترل می کنند. در سال 2013 دارایی های این شرکت به 65 میلیارد دلار رسید.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 اخبار اقتصادی - بازارخبر

 


ویدیو مرتبط :
2 عادت مهم افراد موفق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصاویر: افراد مشهور با صورت های كوچك!


 
 
 
 
 
افراد مشهور با صورت های كوچك
 تاپ ناپ: