اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمترین مطالبه شهروندان تهرانی چیست؟


مدیرکل پاسخگویی به شکایات استانداری تهران درخواست وام را مهمترین مطالبه شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: درخواست‌ها حداکثر تا 72 ساعت پاسخ داده می‌شود.

خبرگزاری ایسنا:  مدیرکل پاسخگویی به شکایات استانداری تهران درخواست وام را مهمترین مطالبه شهروندان تهرانی عنوان کرد و گفت: درخواست‌ها حداکثر تا 72 ساعت پاسخ داده می‌شود.

محمد فیضی درباره عملکرد سامانه "سامد" (سامانه ارتباط مردم و دولت) گفت: از زمانی که مدت فعالیت این سامانه دو برابر شده و تعداد خطوط تلفن آن افزایش یافته، و روزانه به حدود 1500 تلفن پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته این سامانه به 174 هزار تلفن پاسخ داده بود واین حجم از پاسخگویی از طریق سامانه نه تنها به کاهش هزینه شهروندان تهرانی منجر شده بلکه میزان تردد درون شهری را کاهش داده است.

مدیرکل پاسخگویی به شکایات استانداری با بیان اینکه شماره 111 "سامد" تهران پل ارتباطی بین شهروندان پایتخت با دولت است، اضافه کرد: افرادی که پیشنهادات، شکایات و مسائل و درخوست‌های خود را از طریق این سامانه با دولت در میان می‌گذارند حداکثر طی 72 ساعت می‌توانند پاسخ خود را دریافت کنند.

به گفته فیضی، درخواست وام عمده‌ترین درخواست شهروندان تهرانی است و مواردی نیز در حوزه درمان است که با توجه به اعتباری که نهاد ریاست جمهوری در اختیار وزارت بهداشت و استانداری قرار داده، فردی نیست که در سیستم دولتی با مشکل درمان مواجه باشد.

وی تاکید کرد: هر شهروندی که به استانداری مراجعه کند حتی اگر تحت پوشش هیچ نوع بیمه‌ای نیز نباشد، بیمه و کارت درمان برای افراد صادر می‌کنیم و به هر میزانی که برای جراحی نیاز باشد در مراکز دولتی انجام می‌شود.


ویدیو مرتبط :
ویدئوی اختصاصی بادبادک از شادمانی شهروندان تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلزله خاموش در كمین شهروندان تهرانی



زلزله درتهران,فرونشست زمین در دشت‌های تهران,مناطق مسكونی  درتهران

مدیرعامل شركت آب منطقه ای تهران هشدار داد

زلزله خاموش در كمین شهروندان تهرانی

مدیرعامل شركت آب منطقه ای تهران با اشاره به پدیده فرونشست زمین در دشت‌های تهران، كرج و شهریار گفت: هرچند هنوز این پدیده كه از آن به عنوان زلزله خاموش یاد می شود، به مناطق مسكونی تهران نرسیده اما تهدیدی است كه به تدریج بروز می كند و باید جدی گرفته شود.

خسرو ارتقایی در گفت و گو با  ایرنا عنوان كرد: این پدیده بر اثر برداشت بیش از ظرفیت سفره های زیر زمینی بروز می كند كه در منطقه هومند آبسرد باعث افت ۲ متری سطح‌ آب‌های زیرزمینی و در شهریار و ورامین حدود ۵/۱ متر شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران اضافه كرد: با توجه به نفوذ آب چاه‌های جذبی فاضلاب میزان ‌افت آب در تهران حدود نیم متر است و تهران در مقایسه با دشت‌های كرج و شهریار وضعیت بهتری دارد اما در مناطقی از جنوب تهران،قرچك و ورامین فرونشست زمین برخی ازمناطق مسكونی را تهدید می كند.

به گفته ارتقایی به منظور مقابله با افت سطح‌ آب‌های زیرزمینی، طرح‌های تغذیه مصنوعی در حاشیه رود كرج و ورامین دردست اجراست.

وی خاطرنشان كرد: همچنین در منطقه خلیج در بالادست یافت آباد تهران با همكاری شهرداری تهران طرح تغذیه مصنوعی اجرا می شود.

ارتقایی اضافه كرد: در زمان كنونی بیش از ۳۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت تهران، شهریار و كرج وجود دارد كه ۱۲ هزار حلقه آن درشهر تهران است و بیش از ظرفیت سفره های زیرزمینی از این چاه ها برداشت می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای تهران با بیان اینكه برای شهر تهران مشكلی برای برداشت آب وجود ندارد،گفت: با توجه به اینكه حفاری این چاه ها به منظور استفاده در فضای سبز و استخر بوده و كمك به شرب تصفیه شده است،حتی مجوز حفاری چاه داده می شود اما در خارج از مناطق ۲۲ گانه با حفر چاه ها‌ی جدید مقابله می شود.

به گفته این مقام مسئول به طور متوسط سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ حلقه غیرمجاز مسدود شده و جلو حفر چاه های جدید هم گرفته می شود.

وی خاطرنشان كرد: البته ۳۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز طی سال های طولانی حفر شده ، هم اكنون دیگر آبی وجود ندارد و اگر چاهی حفر می شود آب چاه‌های موجود را می گیرد.

ارتقایی ادامه داد: با اجرای طرح فاضلاب و كاهش چاه های جذبی شاهد افت آب خواهیم بود كه باید به این امر پوشیده كردن كانال ها و دره ها از سوی شهرداری را هم اضافه كرد.مدیرعامل شركت آب منطقه ای تهران افزود:‌ در راستای حفظ آبخوان های شهر تهران و با اجرای طرح ساماندهی آب های جنوب تهران یكسری طرح های تغذیه مصنوعی در تهران اجرا می شود./ایرنا