اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمترین راهبرد ما درمرحله دوم انتخابات حضور مردم پای صندوق آراست



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی , عارف

رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کشور گفت: مهمترین راهبرد ما در مرحله دوم انتخابات حضور مردم پای صندوق آراست.

به گزارش ایلنا ، محمدرضا عارف، بامداد امروز سه‌شنبه در ابتدای ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز در پاسخ به سوال خبرنگارایلنا درباره راهبرد اصلاح‌طلبان در مرحله دوم  انتخابات گفت: مهمترین راهبرد ما در مرحله دوم  انتخابات حضور مردم پای صندوق آراست.

عارف با بیان اینکه مردم سرمایه انقلاب هستند افزود: ما این مبنا را گذاشتیم تا تلاش شود که مردم در مرحله دوم انتخابات نیز مانند مرحله اول حضور حداکثری داشته باشند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا درباره اهمیت مرحله دوم انتخابات گفت: حضور مردم در مرحله دوم انتخابات کمتر از مرحله نخست نیست.

عارف درباره تحلیل خود از فضای انتخاباتی کشور و حوزه‌هایی که معرفی نمایندگان آنها به مرحله دوم کشیده شده است افزود: در سفرهایی که در این ایام به شهرستان‌های مختلف داشته‌ایم، فضای خوب و بانشاطی حس می‌کنیم.

منتخب مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، فضای انتخاباتی کشور را بسیار خوب ارزیابی کرد وافزود: امیدواریم که مرحله دوم انتخابات هم با همان شور و نشاط مرحله اول برگزار شود و این برای ما یک سرمایه اجتماعی ارزشمند خواهد بود.

وی، یکی از اهداف خود از سفر به استان فارس و شهر شیراز را قدردانی از حضور مردم در مرحله نخست انتخابات برشمرد و بیان کرد: مردم استان فارس نیز مانند مردم سایر نقاط کشور در مرحله نخست انتخابات کار برجسته و ارزشمندی انجام دادند که در این سفر ضمن قدردانی از این اقدام مردم از آنها تقاضا خواهیم کرد که با همان نشاط و شادابی در روز جمعه دهم اردیبهشت در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و به کاندیداهای لیست امید رای دهند تا ما بتوانیم در مجلس با دست برتر در جهت مطالبات و خواست مردم اقدام کنیم.

سفر به شهرستان‌های داراب و نورآباد ممسنی و همچنین سخنرانی در دانشگاه شیراز از جمله برنامه‌های محمدرضا عارف در سفر به استان فارس است.

مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه هفتم اسفند 94 برگزار شد.

 


ویدیو مرتبط :
سوتی خنده دار در روز انتخابات، پای صندوق رای!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دولت و مجلس به فکر مشکلات مردم باشند/ حضور مردم در پای صندوق رای به معنای رضایت آن ها از همه چیز نیست



مهدوی‌کنی , صندوق رای  , مشکلات اقتصادی  , راهپیمایی 22 بهمن

 

مهدوی‌کنی گفت: مردم گرفتاری دارند حضور مردم در پای صندوق رای دلیل بر این نیست که از همه چیز راضی هستند، زیرا مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگری دارند و باید دولت‌، مجلس وهمه کسانی که برای مردم خدمت ‌می‌کنند با هماهنگی با هم به فکر مردم باشند زیرا این نوع هماهنگی مشکلات دیگری را ایجاد ‌می‌کند.

رییس مجلس خبرگان رهبری در یازدهمین اجلاس مجلس خبرگان دوره چهارم، با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته در کشورهای اسلامی حوادث بزرگی به وقوع پیوسته است، گفت: راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دوازدهم اسفند برگزار شد دو حادثه بزرگ داخلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: دشمنان انقلاب با تبلیغات فراوان چشم دوخته بودند که ملت را از رهبری جدا کنند، اما ملت ما با حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی مشت محکمی بر تبلیغات آنها زدند.

وی خاطرنشان کرد: تبلیغات در برخی اثر گذاشته بود و عده‌ای در داخل کشور نگران حضور مردم در پای صندوق‌های رای بودند، که بحمدالله با راهنمایی رهبری و سخنان سیاستمداران، انتخابات باشکوه با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مهدوی کنی خاطرنشان کرد: در این موقعیت که ما نگران دشمنان خارجی و مخالفان داخلی بودیم حضور مردم در پای صندوق‌های رای تمام تبلیغات علیه کشور را خنثی کرد و باید از این حادثه بزرگ درس بگیریم و در مسایل سیاسی، اجتماعی و دینی از آن استفاده کنیم.

رییس مجلس خبرگان با اشاره به اینکه حضور این میزان جمعیت در انتخابات حتی در کشورهایی که ادعای دمکراسی دارند نیز سابقه ندارد، افزود: مردم با وجود مشکلاتی که دارند وابسته به انقلاب هستند، گرفتاری‌ها و مشکلات را ‌می‌بینند و حس ‌می‌کنند اما از سوی دیگر می‌دانند که انقلاب‌، مملکت‌، امام‌، اسلام و شهدا مال خودشان است و راضی نیستند این مسایل را با چیزهای دیگر عوض کنند.

وی درباره وظایف نمایندگانی که وارد مجلس ‌می‌شوند، افزود: مجلس باید به فکر مردم باشد مردم گاهی فکر ‌می‌کنند نماینده کار یک فرماندار یا استاندار را انجام ‌می‌دهد، به همین دلیل توقع دارند که نماینده کارهای جزئی منطقه را انجام دهد، اما یک نماینده نماینده همه مردم است و نظرش باید نظر جمعی باشد‌.

مهدوی کنی با اشاره به اینکه نظارت بر اجرای صحیح قوانین و قانون‌گذاری از مهمترین وظایف یک نماینده است، گفت: نظارت بر امور و اجرای قانون نیازمند به حضور نماینده است و اگر نماینده حضور و مطالعه نسبت به مسایل داخلی و خارجی نداشته باشد نمی‌تواند ناظر خوبی باشد‌.

وی تاکید کرد: مردم توقع دارد که نماینده به این دو موضوع اهمیت بدهد و به درستی به وظایف خود عمل کند و نمایندگان مردم باید سعی اشان متناسب با مسوولیت شان باشد.

رییس مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: گرچه رقابت خوبی انجام شد و من به شخصه به دنبال این بودم که ائتلاف در بین اصولگرایان ایجاد شود و بر این عقیده‌ام که باید بین مومنین نزدیکی و ائتلاف وجود داشته باشد و کسانی که زیر پرچم اسلام حضور دارند با هم بردار هستند و با ائتلاف با هم نباید رقابت به دشمنی تبدیل کنند.

وی افزود: کسانی که به کاندیداها رای دادند و کسانی که در انتخابات رای آوردند باید رقابت را کنار بگذارند و اگر ‌می‌خواهند انتخابی که انجام داده‌اند نتیجه خوبی داشته باشد با هم یکی باشند و توصیه ما این است که نمایندگان در مجلس نیز رقابت گروهی را کنار بگذارند و برای بررسی طرح ها و لوایح فقط رقابت فکری داشته باشند و از مباحثی که خصومت در آن وجود دارد دوری کند زیرا دشمن به درد مملکت نمی خورد.

مهدوی کنی تصریح کرد: مجلس و دولت نیز باید بر خوردهای برادرانه داشته باشد و هدف اصلی به پیشرفت کشور است توجه کند و تلاش کنند کاری که انجام ‌می‌دهند به نفع نظام و مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه مردم ‌می‌خواهند که به مشکلاتشان رسیدگی شود، گفت: مردم گرفتاری دارند حضور مردم در پای صندوق رای دلیل بر این نیست که از همه چیز راضی هستند، زیرا مشکلات اقتصادی و مشکلات دیگری دارند و باید دولت‌، مجلس وهمه کسانی که برای مردم خدمت ‌می‌کنند با هماهنگی با هم به فکر مردم باشند زیرا این نوع هماهنگی مشکلات دیگری را ایجاد ‌می‌کند.

رییس خبرگان با تاکید بر اینکه مجلس باید قوانینی را تصویب کند که به درد مردم بخورد گفت: کشور با مشکلات فرهنگی مواجه است و رادیو‌، تلویزیون و رسانه‌های مختلف باید مسایل عمومی کنترل کنند و اگر مسایلی را مشاهده ‌می‌کنند به رفع آن اقدام کنند.

وی همچنین درباره مسایل خارجی گفت: در کشورهای اسلامی ملت ها بیدار شدند و این حرکت بسیار قابل توجه است زیرا کشورهای دیگر در تلاشند تا این بیداری را از بین ببرند و مسلمانان باید بین آنها نفوذ کنند و با ورود اسلام در بین آنها کشورهایشان را مصادره کنند‌.

مهدوی کنی در پایان با تاکید بر اینکه کشورهای خارجی نباید در سیاست کشورهای دخالت کنند، گفت: خداوند همیشه پشتیبان مسلمانان است و همیشه آنها پیروز خواهند شد.../انتخاب