اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمترین تغییر مدیریتی در صدا و سیما؟


گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که احتمالا مرتضی میرباقری معاون اسبق سیما جانشین علی‌اصغر پورمحمدی معاون کنونی سیما خواهد شد تا به این ترتیب ترکیب مدیریتی تلویزیون دستخوش تغییر اساسی شود؛ تغییراتی که توسط پورمحمدی در روزهای اخیر و طی نشست‌های مختلف زمینه‌سازی شده است.

خبرگزاری ایسنا: گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که احتمالا مرتضی میرباقری معاون اسبق سیما جانشین علی‌اصغر پورمحمدی معاون کنونی سیما خواهد شد تا به این ترتیب ترکیب مدیریتی تلویزیون دستخوش تغییر اساسی شود؛ تغییراتی که توسط پورمحمدی در روزهای اخیر و طی نشست‌های مختلف زمینه‌سازی شده است.

«تابناک» با این مقدمه مدعی شد: با گذشت نزدیک به 10 روز از ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در سازمان صداوسیما، تغییرات در رسانه ملی شکل جدی‌تری به خود گرفته و در نخستین و مهم‌ترین تغییر در این سازمان، برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که احتمالا علی‌اصغر پورمحمدی معاون سیما مسئولیتش را به مرتضی میرباقری معاون سیما در دوره ریاست علی لاریجانی واگذار خواهد کرد.

پورمحمدی به تازگی در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید تامین برنامه خارجی سیما تاکید کرده بود که در راستای تغییرات مدیریتی کلان در این سازمان، احتمالا مسئولیتش را تحویل خواهد داد و در این نشست با تاکید بر اینکه مدیر تامین برنامه از درون سازمان انتخاب شده، عنوان کرد بهتر است مدیران تازه رسانه ملی نیز در بدنه و درون این مجموعه باشند.

معاون سیما همچنین پیش از رسمی شدن جلسه روز سه‌شنبه مدیران سیما تلویحا اشاره کرده بود امیدوار است مدیری به جای او بیاید که بتواند بهره‌وری کمی و کیفی سازمانی مجموعه مدیران و پرسنل تلویزیون را به حداکثر ممکن برساند.

بر اساس شنیده‌ها، میرباقری پس از سه جلسه با علی‌اصغر پورمحمدی و به طور ویژه نشست‌های فشرده‌ای که روز پنجشنبه در رسانه ملی جریان داشته، این مسئولیت را پذیرفته است و این احتمال وجود دارد که با توجه به نظر مثبت علی‌عسگری رئیس سازمان صداوسیما، این تغییرات در ابتدای هفته آینده قطعیت یابد.

برخی خبرهای دریافتی حکایت از آن دارد که پورمحمدی در تماس با مدیران تلویزیون، از آنها خواسته تا برای نشستی که روز یکشنبه برگزار می‌شود، آماده باشند و با توجه به گزاره‌های فوق، این احتمال وجود دارد که این نشست، تودیع و معارفه معاون سیمای رسانه ملی باشد.

مرتضی میرباقری در دوران ریاست علی لاریجانی، معاونت سیما را بر عهده داشت که در آن دوران اتفاقات بسیار مثبتی را در این حوزه رقم زد و به نظر می‌رسد با توجه به تجارب و سوابق گذشته‌اش، بهترین گزینه برای معاونت سیما در دوران تازه باشد.

پورمحمدی در دوران معاونت میرباقری روابط نزدیکی با او داشت و مدیر شبکه سوم سیما نیز بود. او مدت کوتاهی پس از تغییر میرباقری از معاونت سیما از مدیریت شبکه سوم سیما کنار گذاشته شد و راهی مرکز رسانه‌ قوه قضاییه شد و با انتصاب سرافراز، مسئولیت معاونت سیما را برعهده گرفت.

پیش از این برخی خبرها حکایت از تلاش‌هایی برای حضور برخی چهره‌های خارج از این مجموعه در این حوزه حساس داشت اما ظاهرا میرباقری تاکنون گزینه مطلوب برای این مسئولیت تشخیص داده شده است.


ویدیو مرتبط :
وقتی خطوط قرمز صدا و سیما تغییر می کند ... !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صدا و سیما نتیجه نظرسنجی را تغییر داد؟


روزنامه اعتماد روز دوشنبه در گزارشی کوتاه و با انتشار تصویری آورده است: در پشت‌ صحنه برنامه‌های صدا و سیما اتفاقاتی رخ می‌دهد که مخاطبان از آنها اطلاعی ندارند.

تابناک: روزنامه اعتماد روز دوشنبه در گزارشی کوتاه و با انتشار تصویری  آورده است: در پشت‌ صحنه برنامه‌های صدا و سیما اتفاقاتی رخ می‌دهد که مخاطبان از آنها اطلاعی ندارند.

اشاره این روزنامه به برنامه مناظره در روز جمعه اول شهریور است که الیاس حضرتی مدیر مسوول «اعتماد» نیز در آن شرکت کرده بود.

«اعتماد» نوشته است: روز جمعه در شبکه یک سیما مناظره‌ ای بین تعدادی از فعالان سیاسی و رسانه‌ ای از هر دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب برگزار شد اما عکس‌هایی که از این برنامه منتشر شده نشان می دهد نتیجه‌ ای که توسط این برنامه درباره راه پیدا کردن دو نفر از شرکت‌کنندگان به مرحله بعدی اعلام شد، با واقعیت انطباق ندارد.  

این روزنامه با چاپ عکسی از پشت صحنه برنامه مدعی شده: بر اساس عکس‌ها الیاس حضرتی و محمدرضا خباز در نظرسنجی مردمی بالاترین رتبه را داشتند اما ظاهرا صدا و سیما ترجیح داد به جای نظر مخاطبان، نظر خود را ملاک انتخاب قرار دهد و دیگران را انتخاب شده اعلام دارد.

اعتماد یک مورد دیگر را نیز ذکر کرده است: در برنامه هفته قبل چند بار نتایج نظرسنجی پخش شد ولی روز جمعه حتی نتایج نهایی را هم نشان ندادند.