اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمان ناخوانده مزاحم در راه ایران



اخبار,اخبار اجتماعی ,مگس‌های سفید

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بروز پدیده مگس‌های سفید همزمان با گرم‌شدن هوا در ایران خبر داد.

 مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از بروز پدیده مگس‌های سفید همزمان با گرم‌شدن هوا در ایران خبر داد.

علیرضا نادری درخصوص بروز پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا در کشور گفت: مسلماً این اتفاق دوباره خواهد افتاد و تا کنون در جنوب تهران نیز مشاهده شده است و احتمالاً پدیده مگس سفید با گرم شدن هوا افزایش یابد و طغیان این مگس‌ها را در کشور شاهد باشیم.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این مگس‌ها بیماری زا نیستند ولی باعث آزار و اذیت می‌شوند، افزود: باید دستگاه‌های مسئول جمع شوند و کمیسیونی برای مقابله با این پدیده تشکیل شود زیرا در سال گذشته در 4 استان البرز، قزوین، کرمان و تهران شاهد پدیده مگس سفید بودیم.

وی در تشریح نحوه زندگی این حشرات گفت: حشره مگس سفید که به آنها عسلک پنبه نیز گفته می‌شود حتی درگیاهان تزئینی هم زندگی می‌کنند و شیره فرآورده گیاه را می‌خورند و باعث خشکیدگی آن می‌شوند و باغدارها سم‌پاشی می‌کنند که این برای ما خطرناک است.

نادری با اشاره به اینکه هنوز منشاء حضور مگس های سفید را پیدا نکرده‌ایم گفت: در سال قبل شهرداری اقدام به نصب کارت‌های زرد چسبناکی بر روی درختان می‌کرد که یک کمک ناچیزی محسوب می‌شد و 700 تا 1000 مگس سفید به این کارت‌ها می‌چسبید اما هیچ سازمان و نهاد دیگری در این زمینه کمکی نکرد.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر گنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه هنوز سازمان محیط زیست و سازمان‌های دیگر به ما ماموریت نداده‌اند که روی این پدیده تحقیق و کار کنیم گفت: مردم هیچ کاری در قبال بروز این پدیده و مقابله با آن نمی‌توانند انجام دهند و تنها کاری که از دستشان برمی‌آید این است که کارت‌های زرد چسبناک را از مراکز کشاورزی و شهرداری‌ها بگیرند و در حیاط خانه‌ها نصب کنند تا حداقل بتوانند 20 تا 30 درصد از این مگس‌ها را از بین ببرند.

 

 اخبار اجتماعی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
مهمان ناخوانده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهمان‌ پرست: اگر 1+5 آماده مذاكره باشد، ایران نیز آماده است



 

 

 

مهمان‌ پرست: اگر 1+5 آماده مذاكره باشد، ایران نیز آماده است

 

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینكه درهای گفت‌وگو از سوی ایران همچنان باز است، گفت: در صورتی كه 1+5 آماده گفت‌وگو با ایران باشد، ما نیز آماده هستیم.

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت خارجه كشورمان پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در نشست هفتگی با خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص وضعیت دو تبعه آلمانی بازداشت شده در ایران، با بیان اینكه پرونده این دو نفر روال قضایی خود را طی می‌كند، گفت:‌ امیدواریم هر چه سریع‌تر نتیجه بررسی‌ها و تحقیقات مشخص و این پرونده به سرانجام برسد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره وضعیت علیرضا عسگری معاون وزیر دفاع اسبق كشورمان كه سؤال دیگر خبرنگار فارس بود نیز با بیان اینكه پیگیری‌های مقامات جمهوری اسلامی در این زمینه ادامه دارد، افزود: دستگاه‌های مختلف این موضوع را دنبال می‌كنند و به محض اینكه اطلاع جدیدی به دست بیاید به اطلاع مردم خواهد رسید.

خبرنگار فارس به اظهارات وزیر دفاع انگلستان كه گفته ایران تا سال 2012 به بمب هسته‌ای دست خواهد یافت اشاره كرد و نظر مهمان‌پرست را در این خصوص جویا شد كه وی بار دیگر بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تأكید كرد و گفت:‌ اظهاراتی كه برخلاف این واقعیت گفته می‌شود، در جهت ایجاد فضای تخریبی و ناشی از عدم اطلاع دقیق از وضعیت برنامه هسته‌ای ایران و در راستای اغراض خاص سیاسی برای اعمال فشار به ملت ایران صورت می‌گیرد.

مهمان‌پرست در خصوص حضور ایران در كنفرانس امنیت ملی مونیخ هم گفت: دعوتنامه برای مقامات كشورمان ارسال شده و در حال بررسی است.

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ادامه مذاكرات با گروه 1+5 نیز با بیان اینكه ادامه مذاكرات می‌تواند مفید و مثبت باشد، خاطرنشان كرد: درهای گفت‌وگو از سوی ایران همچنان باز است و در صورتی كه طرف مقابل این آمادگی را داشته باشد ایران نیز آماده مذاكرات خواهد بود.

وی در خصوص اعدام زهرا بهرامی نیز با بیان اینكه بر اساس قانون اساسی ما تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسیم، خاطرنشان كرد: از نظر قانونی این فرد تابعیت ایرانی داشته و هیچ اقدامی برای ترك تابعیت نكرده بود.

مهمان‌پرست سیستم قضایی ایران را كاملاً مستقل خواند و تصریح كرد: هیچ كس نمی‌تواند مانع از اقدامات قوه قضائیه شود....../تحلیل:عصرایران