اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمان جان صاحبخانه راگرفت



وسوسه سرقت طلا، انگیزه قاتل بود

مهمان جان صاحبخانه راگرفت

جام جم آنلاین: مردی كه به انگیزه سرقت طلاهای یك زن 40 ساله در جیرفت استان كرمان، او را كشته و تحت تعقیب پلیس بود، دستگیر شد.

به گزارش جام‌جم، اوایل هفته گذشته زنی در یكی از محله‌های جیرفت قصد داشت به خانه همسایه‌اش برود كه مشاهده كرد در حیاط آنها نیمه باز است. او با ورود به خانه همسایه، در یكی از اتاق‌ها با جسد زن همسایه و اثاثیه به‌هم ریخته خانه، رو‌به‌رو شد.

وقتی همسایه‌ها با شنیدن فریاد‌های این زن، خود را به محل رساندند و متوجه قتل زن همسایه شدند، موضوع را به مركز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش دادند. دقایقی بعد با حضور كارآگاهان جنایی جیرفت در محل حادثه، جسد زن 40 ساله با هماهنگی قضایی به پزشكی قانونی منتقل شد.

ماموران با تحقیق از خانواده مقتول و بررسی محل متوجه شدند، فقط طلاهای او به سرقت رفته است.

با اطلاعات به دست آمده، جستجو در این باره آغاز و در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد روز حادثه مردی كه پیش از این در همسایگی مقتول سكونت داشته، در آن حوالی پرسه می‌زده است.

به این ترتیب با چهره‌نگاری رایانه‌ای از این مــرد، او تحت تعقیب قرار گرفت.

 

متهم ادعا می‌كرد قاتل فرد دیگری است

ماموران با كنترل پاتوق‌های این مرد، یك روز بعد از حادثه، محل اختفای مظنون را شناسایی و او را دستگیر كردند.

متهم در بازجویی مقدماتی ادعا كرد عامل جنایت فرد دیگری بوده كه وارد خانه زن همسایه شده و او را كشته و راز جنایت را برایش تعریف كرده است.

در پی این اظهارات، مردی كه از سوی مرد دستگیر شده قاتل معرفی شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

این مرد در بازجویی گفت مقتول را نمی‌شناسد، اما با متهم بازداشت شده، مدت‌هاست اختلاف‌هایی دارد و او با طرح این موضوع، قصد انتقام‌گیری داشته است. در پی اظهارات این مرد، متهم این بار در بازجویی به قتل زن همسایه اعتراف و عنوان كرد، دیگر مرد بازداشت شده، بی‌گناه است.

 

قتل به قصد سرقت طلا

متهم به قتل با اشاره به نحوه جنایت گفت: با اطلاع از وضع مالی مقتول و خانواده‌اش و از این كه او همیشه طلای بسیاری با خود دارد، وسوسه شدم طلاهایش را سرقت كنم. به همین دلیل، روز حادثه با اطمینان از این كه اعضای خانواده‌اش در منزل حضور ندارند، به عنوان مهمان وارد خانه‌شان شدم.

متهم به قتل اضافه كرد: هنگامی كه او به آشپزخانه رفت، با چاقو به وی حمله‌ور شدم. در آن هنگام، زن صاحبخانه قصد داشت فرار كند و از همسایه‌ها كمك بخواهد كه با چاقو چند ضربه دیگر به او زدم.

متهم یادآور شد: سپس با شمعدان ضربه‌هایی به سرش وارد كردم و با اطمینان از مرگ وی، اثاثیه خانه را به هم ریختم و با سرقت طلاهایش متواری شدم. وی درباره متهم كردن یك فرد دیگر به قتل نیز گفت: برای فرار از مجازات قصد داشتم فرد بی‌گناهی را كه با او اختلاف داشتم، گرفتار كنم.

بنا بر این گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. طلاهای مسروقه نیز از خانه‌اش كشف و مردی كه با اظهارات دروغین قاتل بازداشت شده بود، آزاد شد./جام جم آنلاین


ویدیو مرتبط :
چگونه پینكى نشان خود راگرفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرد معتاد جان پسر صاحبخانه را گرفت


معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان معتادی که بوسیله یک قبضه چاقو اقدام به قتل جوانی دیگر کرده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا:‌ معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جوان معتادی که بوسیله یک قبضه چاقو اقدام به قتل جوانی دیگر کرده بود، خبر داد.

در ساعت 17:30 روز سوم مهرماه امسال وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح در منطقه تهرانپارس، خیابان زهدی (خاک سفید) به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد که با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد جوانی 32 ساله به نام علی بر اثر اصابت ضربه چاقو به ناحیه سینه مجروح شده که بلافاصله به بیمارستان منتقل شده است.

دقایقی پس از انتقال مجروح صحنه درگیری به بیمارستان و به علت اصابت ضربه چاقو به ناحیه چپ سینه، علی.م فوت کرده و پرونده وارد فاز دیگری شد. با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با حضور کارآگاهان اداره دهم در محل ، برادر مقتول در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: قاتل، جوانی حدودا 25 ساله بود که شب‌ها به منزل مستأجر پدرم می‌آمد؛ پس از مدتی متوجه شدیم که این شخص این محل را به مکانی برای مصرف موادمخدر و استراحت هر شبِ خود تبدیل کرده و به همین علت، در روز حادثه جلوی او را گرفته و از او خواستیم که دیگر به خانه پدری‌مان تردد نداشته باشد که همین موضوع و اصرار این جوان برای تردد به منزل مستأجر پدرم باعث آغاز درگیری من و برادرم با او شد که ناگهان چاقویی را از زیر لباسش درآورد و ضربه‌ای را به سمت برادرم پرتاب کرد که چاقو به قسمت چپ سینه برادرم برخورد کرد.

با توجه به اظهارات برادر مقتول، کارآگاهان به تحقیق از مستأجر خانه پدری مقتول پرداختند و موفق به شناسایی هویت قاتل به نام افشین.الف 26 ساله شدند.

با شناسایی محل سکونت پدر قاتل، کارآگاهان به تحقیق از وی پرداخته و اطلاع پیدا کردند که افشین از مدتی پیش و به دنبال متارکه پدر و مادرش، به صورت مجردی زندگی کرده و در حال حاضر بلامکان است در ادامه و با شناسایی افراد مرتبط با افشین مشخص شد که وی معتاد به مصرف مواد مخدر است و در زمینه خرید و فروش این مواد نیز فعالیت دارد . با توجه به بلامکان بودن قاتل، آموزش اعضای خانواده افشین در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و پدر قاتل در ساعت یک بامداد روز چهارم مهرماه به همراه پسرش به اداره دهم پلیس آگاهی تهران مراجعه و فرزندش را به عنوان متهم پرونده، تسلیم پلیس کرد.

افشین پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ صرحتا به ارتکاب جنایت اعتراف و در خصوص روز جنایت نیز به کارآگاهان گفت: شب‌ها برای استراحت به منزل یکی از دوستانم در منطقه خاک سفید می‌رفتم؛ روز حادثه قصد ورود به خانه دوستم را داشتم که دو پسر صاحبخانه جلوی مرا گرفته و عنوان کردند که چرا به منزل آنها رفت و آمد دارم؛ ابتدا به صورت زبانی مشاجره پیدا کردیم اما در ادامه به صورت فیزیکی با یکدیگر درگیر شدیم و با چاقویی که همراه خود داشتم ضربه‌ای را به سمت یکی از آنها پرتاب کردم که چاقو به مقتول برخورد کرد و پس از آن به سرعت از محل متواری شدم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این نکته که درصد قابل توجهی از پرونده‌های قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ به علت حمل و استفاده از سلاح سرد رخ داده، گفت: به طور قطع عدم همراه داشتن سلاح سرد می‌تواند یکی از علل تأثیرگذار در کاهش پرونده‌های قتل عمدی باشد که طرفین درگیری بدون هرگونه انگیزه قبلی و صرفا به خاطر دلایل بسیار کوچک با یکدیگر درگیر و در ادامه به خاطر همراه داشتن سلاح سرد از آن استفاده کرده و در ادامه باعث وقوع جنایت می‌شوند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.