اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهمانپرست: دو تبعه آلمانی با خانواده‌های خود دیدار كردند



 

 

 

مهمانپرست: دو تبعه آلمانی با خانواده‌های خود دیدار كردند

 

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از رایزنی با گروه 1+5 برای تعیین زمان مذاکرات ایران با این گروه خبر داد و گفت: زمان مذاکرات استانبول و دستور کار آن همانطور که قبلا توافق شده بود گفتگو برای یافتن زمینه همکاری های مشترک است.

به گزارش مهر، رامین مهمانپرست پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص زمان و دستور کار مذاکرات ایران با گروه 1+5 تصریح کرد: همانطور که قبلا در خصوص مکان این مذاکرات توافق شده بود در رابطه با تعیین زمان مذاکرات رایزنی ادامه دارد.

وی یادآور شد: محدوده زمانی که برای انجام مذاکرات قبلا تعیین شده بود اواخر ژانویه یا اوایل بهمن ماه است اما زمان دقیق هنوز قطعی نشده است و رایزنی ها در این زمینه صورت می گیرد.

مهمانپرست تاکید کرد: در خصوص دستور کار مذاکرات نیز همانطور که قبلا توافق شده بود گفتگو برای همکاری در جهت یافتن زمینه های مشترک دستور کار نشست خواهد بود.

سخنگوی وزارت خارجه پیرامون اظهارات سرپرست وزارت امور خارجه مبنی بر جایگاه ویژه عربستان و ترکیه در اولویت های سیاست های خارجی جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: اولویت هایی که از طرف سرپرست وزارت امور خارجه مبنی بر توجه به کشورهای همسایه و کشورهای متعلق به جهان اسلام در گذشته نیز پیگیری می شد و به همان شکل همچنان در اولویت کار دستگاه سیاست خارجی است.

وی یادآور شد: نقش برخی کشورها در این زمینه برجسته تر است که تعامل کشور ما با آن می تواند به همکاری های گسترده منجر می شود.

مهمانپرست ترکیه و عربستان را از جمله این کشورها عنوان کرد و گفت: این دو کشور جزء کشورهای موثر منطقه هستند.

وی در پاسخ به سئوالی خبر داد که شب گذشته خانواده دو تبعه آلمانی بازداشت شده در ایران بعد از تماس های مکرر وزیر خارجه این کشور و با پیگیری سرپرست وزارت خارجه و نگاه مثبت مقامات قضایی با این دو نفر در تبریز دیدار کردند...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
خانواده آلمانی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار خانواده های دوتبعه آلمانی با سرپرست وزارت خارجه



 

 

دیدار خانواده های دوتبعه آلمانی با سرپرست وزارت خارجه

 

در پی درخواست وزیر خارجه آلمان از سرپرست وزارت خارجه کشورمان برای فراهم کردن امکان دیدار خانواده های دو تبعه بازداشتی به مناسبت سال نو میلادی دیدار آنها با صالحی انجام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این دیدار که سفیر آلمان در تهران نیز حضور داشت آنها درخواست خود را برای دیدار با فرزندانشان تکرار کردند و صالحی با توجه به رأفت اسلامی و برخورد انسان دوستانه با هماهنگی که با مقامات قضایی کشورمان بعمل آمد اعلام کرد که امکان ملاقات در تبریز فراهم شده است.

وی بر رسیدگی دقیق قضایی تأکید کرد و افزود: این پرونده مسیر طبیعی و حقوقی خودش را طی می کند و این ملاقات با توجه به درخواست طرفهای آلمانی و موضع انسان دوستانه ایران فراهم می شود.

صالحی ضمن عرض تبریک سال نومیلادی به تمامی مردم بویژه مسیحیان سال جدید را سالی سرشار از موفقیت و همراه با بهروزی و سلامتی برای مردم جهان آرزو کرد.

بر اساس هماهنگیهای بعمل آمده خانواده های یادشده پس از این دیدار راهی فرودگاه شدند تا ضمن عزیمت به تبریز بتوانند با همکاری مقامات قضایی دیداری با دو تبعه المانی بازداشت شده داشته باشند...../تحلیل:عصرایران