اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهلت ویرایش انتخاب محل و اعتراض به سوالات آزمون ارشد علوم‌پزشکی 92



مهلت ویرایش انتخاب محل و اعتراض به سوالات آزمون ارشد علوم پزشکی

مهلت ویرایش انتخاب محل و اعتراض به سوالات آزمون ارشد علوم‌پزشکی 92

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از مهلت ویرایش انتخاب محل تحصیل آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های علوم‌پزشکی تا روز چهارشنبه 22 خرداد ماه خبر داد.

غلامرضا حسن زاده  با اشاره به تغییر در ظرفیت برخی از رشته محل‌های آزمون ارشد علوم پزشکی 92، گفت: بر این اساس داوطلبان می‌توانند تا روز چهارشنبه 22 خرداد ماه 92 نسبت به تصحیح و ویرایش انتخاب محل خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: در برخی از رشته‌ها تغییراتی در محل و ظرفیت پذیرش به وجود آمده است، بنابراین داوطلبان باید دقت لازم را در تصحیح انتخاب‌های خود داشته باشند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: داوطلبان رشته تاریخ علوم پزشکی باید دقت داشته باشند در صورت عدم ثبت انتخاب محل، مراتب به منزله انصراف محسوب شده و از روند سنجش حذف خواهند شد.

وی با بیان اینکه در رشته‌هایی که دانشجو به صورت مشترک در هر دو دانشگاه پذیرش می‌شود، فرد پذیرفته شده دانشجوی دانشگاه مبدا(اول) خواهد بود، خاطرنشان کرد: رشته‌های مربوط به دانشگاه آزاد تابع قوانین و مقررات دانشگاه مربوطه هستند و داوطلبان جهت کسب اطلاعات باید به آن دانشگاه مراجعه کنند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به انتشار کلید اولیه سوالات کلیه رشته‌ها، گفت: در صورتی که نسبت به هر یک از سوالات بر اساس کلید اعلام شده اعتراضی وجود داشته باشد، داوطلب می‌تواند درخواست خود را حداکثر 25 خرداد ماه بر اساس فرم اعلام شده فقط به صورت اینترنتی ارسال کنند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 92 رشته‌های گروه پزشکی در 9 و 10 خرداد ماه با رقابت 71 هزار داوطلب در 30 شهر و 31 حوزه امتحانی برگزار شد./ایسنا

 

 

 


ویدیو مرتبط :
پاسخ تشریحی سوالات آزمون ارشد ژنتیک پزشکی 94

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز مهلت انتخاب محل آزمون ارشد علوم پزشکی شهریه‌ای/اعلام نتایج در 13 دی



رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی خبر داد:

آغاز مهلت انتخاب محل آزمون ارشد علوم پزشکی شهریه‌ای/اعلام نتایج در 13 دی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به آغاز مرحله انتخاب محل تحصیل مجدد برای پذیرفته‌نشدگان آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی شهریه‌ای، از پذیرش بیش از 450 نفر در این مرحله خبر داد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

جبرائیل نسل سراجی در گفت‌وگو با ا، گفت: متقاضیان شرکت در این مرحله می‌توانند تیسناا ساعت 24 روز چهارشنبه 15 آذر ماه برای انجام ثبت‌نام به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir، مراجعه کنند.

شرایط ثبت‌نام داوطلبان

وی در خصوص شرایط ثبت‌نام داوطلبان، اظهارکرد: کلیه افرادی که در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 91 در اول و دوم تیر ماه شرکت کرده‌ و برای آنان کارنامه صادر شده است، مجاز به انتخاب محل تحصیل در این مرحله هستند.

عدم محرومیت یکساله در صورت پذیرش

سراجی با تاکید بر اینکه داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته می‌شوند، مشمول محرومیت یکساله از آزمون کارشناسی ارشد 92 نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در این مرحله با پرداخت شهریه برای نیمه دوم سال تحصیلی 92-91 است.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند با واردکردن کد رهگیری در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به انتخاب محل تحصیل خود، حداکثر به تعداد دانشگاههای پذیرنده دانشجو در همان رشته اقدام کنند، البته داوطلبانی که کدرهگیری خود را فراموش کرده‌اند می‌توانند با وارد کردن کد ملی، کدرهگیری خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه مهلت مذکور به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود، گفت: از آنجاکه در این مرحله مهلت ویرایش وجود نخواهد داشت، بنابراین داوطلبان در وارد کردن اطلاعات دقت لازم داشته باشند.

اعلام نتایج در 13 دی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از اعلام نتایج نهایی این مرحله در 13 دی ماه خبر داد و افزود: پذیرفته‌شدگان باید برای ثبت‌نام در طی روزهای 30 دی ماه تا دوم بهمن ماه به دانشگاه‌های پذیرفته شده مراجعه کنند.

سراجی در خصوص هزیه تحصیل پذیرفته‌شدگان، گفت: هزینه تحصیل معادل شهریه شعب بین‌الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرنده دانشجوی کارشناسی ارشد و حداکثر با 20 درصد افزایش در صورت تصویب هیات امنای دانشگاه مربوطه است./ایسنا