اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهلت ثبت‏نام رشته‏های بدون‌کنکور فردا تمام می‌شود/پذیرش 300هزار داوطلب



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مهلت ثبت‏ نام رشته‏ های بدون‌کنکور فردا تمام می‌شود/پذیرش 300هزار داوطلب

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: مهلت ثبت‏نام در کدرشته محل‏های بدون آزمون دانشگاه‏های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی فردا پایان می‏یابد.

حسین توکلی، مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، افزود: مهلت ثبت‌نام در کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی ساعت 24 روز یکشنبه 24 دی‌ماه پایان می‏یابد.

وی بیان داشت: براساس مصوبه کارگروه ماده 4 قانون پذیرش دانشجو تعداد 11 هزار کدرشته محل تحصیلی برای پذیرش بهمن‌ماه امسال تعیین شد که از این تعداد 5 هزار کدرشته محل مربوط به دانشگاه آزاد و 6 هزار کدرشته محل مربوط به دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش بیان داشت: پذیرش در این کدرشته محل‌ها بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی داوطلبان است.

توکلی خاطرنشان کرد: در نیمسال تحصیلی دوم سال جاری تعداد 300 هزار نفر برای کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی پذیرش می‌شوند.

وی افزود: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور حاوی شرایط، ضوابط و نحوه ثبت‌نام و انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور بیان داشت: دفترچه راهنمای ثبت‌نام در این کدرشته محل‌ها نیز در سایت این سازمان منتشر شده است.

*متقاضیان مجاز به ثبت‌نام

توکلی با اشاره به تشریح متقاضیان مجاز به ثبت‌نام در کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی افزود: دارندگان دیپلم نظام قدیم و پیش‌دانشگاهی می‌توانند در این کدرشته محل‌ها ثبت‌نام کنند.

وی اضافه کرد: همچنین دانش آموزان شاغل به تحصیل در دوره پیش‌دانشگاهی که تا 30 بهمن‌ماه موفق به اخذ گواهی‌نامه دوره پیش‌دانشگاهی می‌شوند می‌توانند در این کدرشته‌ محل‌ها ثبت‌نام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: دارندگان مدارک کاردانی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، دارندگان مدارک کاردانی پیوسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شاغلین به تحصیل در دوره کاردانی که تا 30 بهمن‌ماه موفق به اخذ گواهی‌نامه کاردانی می‌شوند می‌توانند در این کد رشته محل‌ها ثبت‌نام کنند.

توکلی اضافه کرد: داوطلبان با پرداخت 85 هزار ریال هزینه ثبت‌نام از طریق کارت‌های عضو شبکه شتاب که پرداخت اینترنتی آنها فعال است می‌توانند در این مرحله ثبت‌نام کنند.

وی گفت: همزمان با ایام ثبت‌نام و انتخاب رشته از روز 20 دی‌ماه تا 26 دی‌ماه از طریق سایت اینترنتی سازمان، امکان پذیر خواهد بود که داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به مشاهده و کنترل اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش بیان داشت: فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان کدرشته محل‌های بدون آزمون دانشگاه‌های پیام‌نور و مؤسسات غیرانتفاعی اواخر بهمن‌ماه سال جاری اعلام‌ می‌شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
فردا آخرین مهلت ثبت اعتراضات حذف شده های یاارنه نقدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهلت ثبت‌نام جاماندگان کنکور دانشگاه آزاد تا فردا تمدید شد



جاماندگان کنکور , دانشگاه آزاد , کنکور دانشگاه آزاد

 

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت مرحله دوم ثبت‌نام کنکور 91 این دانشگاه تا ساعت 24روز دوشنبه هشتم اسفند ماه خبر داد.

عبدالله سجادی جاغرق در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایان مهلت ثبت‌نام جاماندگان کنکور سراسری سال 91 دانشگاه آزاد تا روز گذشته، افزود: به درخواست داوطلبان مهلت ثبت‌نام تا ساعت 24 فردا تمدید شد.

وی تصریح كرد: داوطلبان آزمون سراسری سال 91 دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام مرکز آزمون این دانشگاه به نشانی www.azmoon.org  نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

بر اساس این گزارش، آزمون سراسری دانشگاه آزاد در سال 91 در رشته‌های غیرپزشکی 15 و 16 تیرماه و آزمون رشته‌های گروه علوم پزشکی در روز 29 تیرماه سال آینده برگزار می‌شود..../عصرایران