اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهلت ثبت‌ نام کتب درسی تمدید نمی‌شود


وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته ثبت نام اینترنتی کتب درسی مقطع پیش‌دانشگاهی و همچنین پایه اول مقطع ابتدایی شهر تهران را به صورت پایلوت اجرا کرد و امسال ثبت نام اینترنتی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و همچنین پیش دانشگاهی را از 16 فروردین ماه در دستورکار قرار داد.

خبرگزاری ایسنا: وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته ثبت نام اینترنتی کتب درسی مقطع پیش‌دانشگاهی و همچنین پایه اول مقطع ابتدایی شهر تهران را به صورت پایلوت اجرا کرد و امسال ثبت نام اینترنتی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و همچنین پیش دانشگاهی را از 16 فروردین ماه در دستورکار قرار داد.

ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی سال تحصیلی جدید از طریق سامانه www.irtextbook.com و به دوگونه ثبت نام انفرادی از سوی دانش‌آموز و ثبت‌نام گروهی توسط مدرسه امکانپذیر بود و مهلت آن 31 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد.

در این میان راهکارهایی به منظور اصلاح اطلاعات ورودی به سامانه نیز در نظر گرفته شده است، به عنوان مثال دانش‌آموزان دوره ابتدایی کتاب خود را در مدرسه‌ای که ثبت‌نام کتاب را انجام داده‌اند، تحویل می‌گیرند و چنانچه محل تحصیل آنها تغییر کند می‌توانند از تاریخ اول خرداد تا ۲۰ شهریورماه سال‌جاری نسبت به اصلاح اطلاعات خود در سامانه اقدام کنند.

سازمان پژوهش هدف از طراحی این سامانه را نظارت بیشتر و نیز جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی و اطمینان والدین برای پرداخت وجه پشت کتاب می‌داند شماره تماس‌های 88301481، 88823140، 66559688 و 66516984 را جهت پاسخگویی به هرگونه مشکل در فرایند ثبت‌نام اعلام کرده است.

حسین طلایی زواره، معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره احتمال تمدید مهلت ثبت نام کتب درسی در سامانه مربوط گفت: هنوز تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت نام اتخاذ نشده است، از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم ثبت نام را در زمان مقرر انجام دهند زیرا در زمان توزیع کتب درسی، کتب تنها به دانش آموزانی که ثبت نام کرده‌اند و کدرهگیری دارند تحویل خواهد شد و راه دیگری برای دریافت کتب وجود ندارد.

وی افزود: تا اواسط هفته گذشته بیش از 60 درصد دانش آموزان در سامانه ثبت نام کرده بودند، هنوز چند روز به پایان مهلت ثبت نام باقی مانده است و توصیه می‌شود حتما این اقدام از سوی اولیاء و دانش‌آموزانی که ثبت نام نکرده‌اند انجام شود تا بتوانند کتاب‌های درسی را ابتدای مهرماه همزمان با آغاز سال تحصیلی دریافت کنند.


ویدیو مرتبط :
تمدید مهلت اظهارنامه مالیاتی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید مهلت ثبت‌ نام اینترنتی کتب درسی


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح روند آماده‌سازی و چاپ کتب درسی، به تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی اشاره کرد و از والدین و اولیای مدارس خواست تا ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح روند آماده‌سازی و چاپ کتب درسی، به تمدید مهلت ثبت نام اینترنتی کتب درسی اشاره کرد و از والدین و اولیای مدارس خواست تا ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنند.

حجت‌السلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان با بیان اینکه کلیه کتب درسی ما غیر از پایه دهم و چند عنوان کتاب در پایه ششم آماده شده و زیر چاپ رفته و برخی از زیر چاپ درآمده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر کتب پایه دهم بر روی سامانه اعتباربخشی قرار گرفته است.

وی افزود: کتب درسی پایه دهم پس از طی مراحل لازم در تابستان چاپ و به همراه سایر کتب از نیمه دوم شهریورماه توسط مراکز توزیع کتب درسی و مدارس به دست دانش آموزان می‌رسند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال سامانه فروش اینترنتی کتب درسی برای پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی و مقطع پیش دانشگاهی فعال بود، اظهار کرد: سال گذشته این طرح با اجرای آزمایشی برای مدارس ابتدایی شهر تهران و همچنین مقطع پیش دانشگاهی اجرا شد و امسال به استان‌های دیگر تعمیم پیدا کرد.

محمدیان ادامه داد: با این اقدام، در زمینه تقویت دولت الکترونیک بر اساس تکلیف برنامه‌های توسعه‌ای یک گام به جلو برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مهلت ثبت نام دانش‌آموزان در سامانه مربوطه، تا 15 خردادماه تمدید شده تا کسانی که موفق به ثبت نام نشده بودند، وارد سامانه شوند، گفت: توصیه می‌کنیم ثبت نام را به روزهای آخر موکول نکنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره روند تغییرات ساختاری در سال‌های آینده گفت: سال آینده پایه یازدهم و سال بعد از آن پایه دوازدهم تغییر می‌کند و در سال تحصیلی 98-97 نظام آموزشی جدید کامل می‌شود.