اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری اعلام شد



اخبار,اخبار دانشگاه ,تکمیل ظرفیت دکتری

 

 اخبار  دانشگاه  - مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری تا فردا شب

 مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: براساس اطلاعیه‌های مورخه 20 و 27 مهرماه سازمان سنجش در مورد ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته‌های تحصیلی، داوطلبانی که در آزمون دوره دکتری نیمه متمرکز 93 ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند و در اعلام نتایج پذیرفته نشده‌اند تا ساعت 24 فردا (اول آبان‌ماه) مهلت دارند به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کرده و نسبت به انتخاب کد رشته اقدام کنند.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ، در مورد آمار ثبت‌نام کنندگان این آزمون گفت: تا ساعت 8 صبح امروز 30 مهرماه 12 هزار و 688 داوطلب انتخاب رشته کرده‌اند و لازم به ذکر است ظرفیت پذیرش این انتخاب رشته 580 نفر است.

وی در ادامه از اتمام مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد گفت: براساس زمان اعلام شده مهلت انتخاب رشته براساس اطلاعیه ظرفیت‌های جدید و تکمیل ظرفیت‌های برخی از کدرشته‌های تحصیلی آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته 93 شب گذشته پایان پذیرفت.

مشاورعالی سازمان سنجش با بیان اینکه ظرفیت پذیرش این انتخاب رشته 24 هزار و 800 نفر است، اظهار کرد: براساس آمار اولیه گزارش شده 63 هزار و 91 داوطلب برای این آزمون انتخاب رشته کرده‌اند و آمار نهایی متعاقبا اعلام خواهد شد.


  اخبار دانشگاه  - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
نتایج تکمیل ظرفیت مقطع دکترای تخصصی دی ماه اعلام میشود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تمدید مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد/ اعلام حذفیات و رشته های جدید



اخبار,اخبار دانشگاه ,انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد

 

اخبار دانشگاه - تمدید مهلت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد/ اعلام حذفیات و رشته های جدید

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ كشور در باره اعلام‌ رشته‌ محل‌های جدید و برخی اصلاحیات اطلاعیه تكمیل ظرفیت و همچنین تمدید مهلت انتخاب رشته در مرحله تكمیل ظرفیت آزمون تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1393 اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان سنجش طی اطلاعیه ای اعلام کرد: پیرو انتشار اطلاعیه مورخ 27/7/93 سازمان سنجش آموزش كشور در خصوص تكمیل ظرفیت برخی از رشته‌های آزمون تحصیلات تكمیلی (كارشناسی ارشد ناپیوسته) سال 1393 بدین‌وسیله‌ به ‌اطلاع‌ كلیه داوطلبانی که در آزمون مذكور ثبت‌نام و شركت نموده‌‌اند، می‌رساند براساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) آزمون مذكور و همچنین اطلاعیه‌های ثبت‌نامی منتشره از سوی این سازمان، داوطلبانی كه از كدرشته محل‌های این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی (27/7/93) نسبت به انتخاب كدرشته محل‌های مورد نظر (حداكثر 20 كدرشته محل) مطابق رشته امتحانی خود اقدام کرده و یا در حال اقدام می‌باشند، می‌توانند حداكثر تا پایان روز سه شنبه 29 مهر نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش انتخاب رشته خود اقدام کنند. بدیهی است مهلت تعیین شده به هیچ وجه تمدید نمی‌گردد و به تقاضاهای مربوط به انتخاب رشته ترتیب اثر داده نخواهد شد.

گـزینش‌ نهـایی‌ در هر یك‌ از كدرشته‌‌ محل‌های تحصیلی‌ اعلام شده در این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ 1 و 2 آزمون‌ ورودی‌ تحصیلات ‌تكمیلی‌ (دوره‌‌های‌ كارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ داخل‌) سال‌ 1393 انجام‌ خواهد شد.

آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ كه‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یكی‌ از كدرشته‌ محل‌های‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ اعلام‌ شده ‌است، حق‌ انتخاب كدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی را ندارند.

چنانچه‌ هر یك ‌از داوطلبان كه ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ از طریق پایگاه اینترنتی این سازمان اعلام ‌گردیده‌ (به‌ غیر از كدرشته محل‌های‌ بورسیه‌ وكدرشته‌ محل‌های‌ دارای‌ شرایط خاص‌ كه‌ مطابق‌ بند 2 فوق‌ حق‌ شركت‌ ندارند) در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هر یك ‌از كدرشته‌ محل‌های این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی قرار گیرند، قبولی‌ اعلام شده قبلی ‌آنان‌ «كان‌ لم‌ یكن»‌ تلقی‌ می‌گردد و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ نمایند. لذا به‌ پذیرفته‌شدگان‌ تأكید می‌شود در انتخاب كدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی دقت‌ كافی‌ مبذول‌ دارند، در غیر اینصورت‌ هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

 نیمسال پذیرش دانشجو در هر یك از كدرشته محل‌های مندرج در این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی بسته به امكانات و نظر دانشگاه یا مؤسسه محل قبولی، در اولین نیمسال تحصیلی ممكن خواهد بود.

در آن‌ دسته‌ از كدرشته‌های‌ امتحانی‌ كه‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یك‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌‌توانند با توجه به مندرجات كارنامه، كلیه‌ كدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را (حداكثر تا 20 كدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ نمایند.

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ كدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود كه‌ در آزمون كدرشته‌ امتحانی‌ مربوط شركت‌ كرده‌ است.

كدرشته محل‌های مربوط به رشته‌های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه و اطلاعیه قبلی را منحصراً داوطلبانی كه قبلاً در آزمون‌های عملی و تشریحی شركت نموده‌اند می‌توانند انتخاب کنند.

به گزارش مهر، سازمان سنجش همچنین فهرست حذفیات و رشته محلهای جدید این آزمون را در سایت سازمان منتشر کرده است.
اخبار دانشگاه - مهر