اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهر تائید بانک مرکزی بر دلار 3000 تومانی


معاون ارزی بانک مرکزی گفت: اگر نرخ ارز در یک دالان باریک تر نوسان داشته باشد می‌ توان گفت که به ثبات رسیده است و نرخ ارز اکنون به حدود 2900 الی 3000 هزار تومان رسیده که نرخ خوبی است.

خبرگزاری مهر: غلامعلی کامیاب در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چه نرخی برای ارز (دلار) در بازار مناسب است؟ گفت: نرخ فعلی دلار در بازار برای این ارز مناسب است.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال تک نرخی شدن ارز است، افزود: این امر به معنای ثابت بودن نرخ ارز نیست.

وی با تاکید بر اینکه نرخی که بازار تعیین می‌کند، بهترین نرخ برای ارز است، تصریح کرد: این نرخ ناشی از انتظاراتی است که در مردم ایجاد شده است؛ در عین حال عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت ها در بازار ارز است.

کامیاب با اشاره به اینکه نباید دیدگاه ثابت به نرخ ارز داشته باشیم، گفت: اگر نرخ ارز در یک دالان باریک تر نوسان داشته باشد می‌ توان گفت که به ثبات رسیده است و نرخ ارز اکنون به حدود 2900 الی 3000 هزار تومان رسیده که نرخ خوبی است.

وی در پاسخ به این سئوال که انتظاراتی در بین مردم شکل گرفته که نرخ ارز باز هم کاهش می‌یابد آیا این امر درست است؟ گفت: باید ببینیم چه تحولاتی رخ می دهد؛ اما کاهش بیشتر نرخ ارز و نوسانات شدید هم به نفع کشور نیست.

معاون ارزی بانک مرکزی با اشاره به اینکه کاهش نرخ هم جزو نوسانات است، اضافه کرد: در وضعیت ثبات نرخ ارز مردم می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، تولید و داد و ستد تصمیم گیری کنند.


ویدیو مرتبط :
صحبت های رئیس بانک مرکزی در رابطه با نرخ 44 هزار تومانی دلار | قیمت واقعی نیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون ارزی بانک مرکزی: لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد



ارز دانشجویی,مشکلات گشایش ال.سی

معاون ارزی بانک مرکزی:
لابد دلار 3000 تومانی واقعی است/ ارز دانشجویی هیچ مشکلی ندارد

معاون ارزی بانک مرکزی با اعلام اینکه بازنگری بخشنامه ارزی در مراحل نهایی شدن است از برطرف شدن مشکلات گشایش ال.سی 30 درصدی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، غلامعلی کامیاب در حاشیه اولین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی به دستورالعمل گشایش ال.سی 30 درصدی اشاره کرد و گفت: هماهنگی داخلی بین بانک مرکزی و بانک‌ها دراین زمینه باید صورت گیرد که در حال برطرف کردن این مشکلات هستیم.

به گفته او در این زمینه چند اشکال کوچک وجود داشت که در حال برطف شدن است.

وی تصریح کرد:‌ بانک مرکزی در بخشنامه‌های خود جریمه‌ای در نظر نمی‌گیرد بنابراین هر زمانی که مشکلات حل شد در زمینه گشایش اقدام خواهیم کرد.

معاون ارزی بانک مرکزی همچنین از بازنگری بخشنامه ارزی خبر داد و گفت: این بخشنامه در مراحل نهایی است.

او در پاسخ به این سوال که در حال حاضر قیمت نرخ ارز واقعی است یا خیر؟ اظهار کرد:‌ نرخ ارز را بازار تعیین کرده و در بازار نیز این قیمت 3000 تومان است بنابراین وقتی بازار به رقم 3000 تومان رسیده لابد این قیمت واقعی است.

وی همچنین در مورد ارز دانشجویی توضیح داد: هیچ مشکلی برای ارز دانشجویی به ما گزارش نشده است./ایسنا