اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«مهرنامه» دوباره منتشر شد


ماهنامه‌ی «مهرنامه» که پس از بیست‌وهشتمین شماره، انتشارش را متوقف کرد، امروز پس از گذشت پنج‌ماه دوباره منتشر شد.

خبرگزاری ایسنا: ماهنامه‌ی «مهرنامه» که پس از بیست‌وهشتمین شماره، انتشارش را متوقف کرد، امروز پس از گذشت پنج‌ماه دوباره منتشر شد.

 در شماره‌ی بیست‌ونهم این ماهنامه، تصویر حسن روحانی - رییس‌جمهور منتخب - با تیتر «دوم خرداد دوم» روی جلد دیده می‌شود. این شماره‌ی «مهرنامه» به تحلیل جامعه‌شناسی انتخابات 24 خرداد 92 اختصاص یافته است.



گفت‌وگو با هاشمی رفسنجانی، سیدجواد طباطبایی، میزگرد دکتر طبیبیان و دکتر سریع‌القلم از دیگر مطالب این شماره‌ی «مهرنامه» است. در مهرنامه‌ی جدید می‌توان نوشته‌ای منتشرنشده از ایرج افشار و پرونده‌ای درباره‌ی محمود عنایت و مجله نگین را نیز خواند.

آخرین شماره‌ی ماهنامه‌ی «مهرنامه» پس از پنج‌ماه تعطیلی، قیمت خود را بالاتر برده است و به قیمت 10هزار تومان به فروش ‌می‌رسد.

12 اسفندماه 1391 سه مجله‌ی «آسمان»، «مهرنامه» و «تجربه» انتشار خود را به‌طور همزمان متوقف کردند. 


ویدیو مرتبط :
آزاده نامداری دوباره یک عکس جنجالی منتشر کرد..!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلبوم «راه وماه» سینا سرلک دوباره منتشر شد



 

 آلبوم «راه وماه» سینا سرلک دوباره منتشر شد

 

مرکز موسیقی حوزه هنری آلبوم «راه و ماه» کاری از گروه «قمر» به آهنگسازی «نوید دهقان» و خوانندگی«سینا سرلک» که درسال ۱۳۸۶منتشر شد را در پی استقبال مخاطبان موسیقی دوباره در بازار منتشر کرد.

رضا مهدوی ـ موسیقیدان ـ در مقدمه ای که براین آلبوم نوشته است، این اثر را گردشی آرام و با تامل در دستگاه «نوا» نامیده وآورده است:«اجرای حاضر نیز طبعا از آثار فاخر تاثیرپذیری( ونه تقلید) دانش آموزانه ای دارد و صادقانه درهمان مسیرصدادهی داشته و خرده خلاقیت هایی جوان وجذاب نیز درآن قابل تشخیص است.»

مهدوی آهنگساز و خواننده این آلبوم را از چهره های موسیقی درنسل جوان عنوان كرد:«این آلبوم نیز نخستین اثر منتشرشده رسمی از صدای «سینا سرلک» است که سوابق شناخته شده ای از شاگردی در محضر استاد شجریان دارد وآینده ای درخشان برای شان متصور است.»

مدیر کل مرکز موسیقی حوزه هنری، حمایت این مرکز از این اثر تجربی را موجب انتشار و اشتهارآن عنوان و خاطرنشان کرد:«کما اینکه حمایت مرکز موسیقی حوزه هنری از هنرمندان مستعد و جوان ونوپا نظیر: سالار عقیلی، عبدالرسول کا رگشا ، حسین علیشاپور ، علیرضا فتحی پور، مجتبی عسکری ، با مداد فلاحتی، پژهام اخواص ، مهدی نظری ، امیرحسین مدرس ، محسن دایی نبی ، حسین کاظمیان ، حامد صغیری ، مسعود کهریزی ، مرتضی حیدری آل کثیرو ... و انتشارآثارشان درسلسله موسیقی تجربی، نقش مهم وماندگار درتعیین سرنوشت آینده هنری آنها داشته است.»

این نوازنده سنتورو استاد دانشگاه ،آلبوم راه وماه راتجربه ای جوان و حرفه ای در فضای شنیداری موسیقی کلاسیک ( سنتی) امروز ایران دانسته و خاطر نشان کرد:«محوریت تک – مایگی (دستگاه نوا) دراین آثار، وحدت و یکدستی خاصی بدان بخشیده ونیزامر خطیرارزیابی وقضاوت را برای صاحب نظران ، حساس تر کرده است.»

رضا مهدوی درپایان این مقدمه ، اجرای پیش درآمد نوا از زنده نام ابراهیم آژنگ ، موسیقیدان قدیمی وگمنام که نت آن حدود ۶۰ سال پیش به همت زنده یاد لطف الله مفخم نوشته شده ولی اجرایی از آن وجودنداشت، را درکنار قطعات دیگری از جمله شاه خرابات که به جاودان یادپرویزمشکاتیان تقدیم شده است از زیبایی قابل ذکراین آلبوم عنوان کرده است.

پارسا احتشامی با نی ، علی خشتی نژاد با تاروبم تار، شاهین صفایی با تار، علیرضا گرانفربا سنتور ، سحاب تربتی با تنبک ، نازنین تن ساز با عود، نسیم اربابی با کمانچه و نوید دهقان با کمانچه وآلتو از نوازندگان این اثر هستند و علیرضا گرانفر ، شاهین صفایی ، علی خشتی نژاد ونوید دهقان نیزبه تکنوازی دراین آلبوم پرداخته اند.... / خبرگزارى ایسنا