اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهد كودك هوایی!



مهد كودك هوایی

یك آموزگار گرجی در ابتكاری جالب هواپیمای از رده خارج شده ای را خریداری و آن را تبدیل به مهد كودك كرد. نتیجه این ابتكار گریه كودكان هنگام فرا رسیدن وقت بازگشتشان به منزل است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، گاری چاپیدزه آموزگار شهر روستاوی گرجستان یك هواپیمای یاك -42 قدیمی را كه هنوز قادر به پرواز است از شركت هوایی این كشور خریداری  كرده و داخل آن را با گذاشتن وسایل بازی و درسی تبدیل به یك مهد كودك كرد اما به كابین خلبان دست نزد.

این مهد كودك اكنون در شهر روستوی پرطرفدارترین مهد كودك است. چاپیدزه می گوید:‌اغلب كودكان خردسال برای آمدن به مهد كودك كه مكانی جدید برایشان است دچار دشواری می شوند. من تلاش كردم با خرید این هواپیما محیط مهد كودك را برای كودكان خردسال جذاب كنم.

وی می افزاید: در داخل كابین خلبان بیش از 1500 دگمه وجود دارند كه 15 كودك موسسه ما می توانند با آنها بازی كرده و خود را خلبان فرض كنند. آنها با شور و شوق به مهد كودك آمده و هنگام وقت بازگشت به منزل گریه می كنند.

والدین كودكان برای ثبت نام در این مهد كودك خصوصی ماهیانه 70 یورو پرداخت می كنند./جام جم انلاین

 


ویدیو مرتبط :
نحوه ارتباط مربی و بچه ها در مهد كودك

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند



 

 

مهد كودك خطر ابتلا به بیماری قلبی را تشدید می كند

 

 

مادران شاغلی كه كودكان خود را در مهد می گذارند باید آگاه باشند كه این اقدام خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرزندان آنها و در سنین بالاتر افزایش می دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، اریك سیگمان، روانشناس برجسته انجمن سلطنتی پزشك در این باره هشدار داد: گذاشتن نوزادان و كودكان در مهد موجب افزایش میزان ترشح هورمون استرس در بدن آنها می شود كه در نهایت خطر بروز بیماری های قلبی را در آنها تشدید می كند.

وی می گوید: گذراندن ساعات طولانی با افرادی غریبه در سالهای نخست زندگی می تواند موجب افزایش ترشح هورمون های استرس در بدن كودك شود و این فاكتور بستر بروز مشكلات دیگر مثل سرفه و سرماخوردگی در كوتاه مدت و بیماری قلبی در طولانی مدت را فراهم می كند.

به گزارش روزنامه تلگراف، این وضعیت به ویژه تا سن ۳ سالگی مشهودتر است و در این سه سال نخست زندگی نیز مغز كودك به سرعت در حال رشد است. افزایش هورمون استرس موسوم به كورتیزول، مقاومت بدن را در برابر عفونت ها كاهش می دهد و در بلند مدت سلامت قلب را نیز به خطر می اندازد..... /   خبرگزارى ایسنا