اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهدوی کیا: امیدوارم قرعه خوبی بردارم


قرعه کشی مرحله پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا، ساعت 16 روز 19 اسفند در کوالالامپور برگزار می شود.مهدی مهدوی کیا، بازیکن پرسپولیس و بازیکن سابق تیم ملی یکی از مهمانان ویژه این مراسم است.

تماشا: قرعه کشی مرحله پایانی رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره آسیا، ساعت 16 روز 19 اسفند در کوالالامپور برگزار می شود. مهدی مهدوی کیا، بازیکن پرسپولیس و بازیکن سابق تیم ملی یکی از مهمانان ویژه این مراسم است.

دعوتنامه مهدوی کیا دیروز به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ارسال شد و به صورت رسمی از این بازیکن دعوت شد تا در مراسم قرعه کشی حضور یابد. برای این مراسم چند تن از بزرگان فوتبال آسیا دعوت شده اند که مهدوی کیا، تنها ستاره ایرانی حاضر در مراسم است. پیش از این هم یک بار خداداد عزیزی از ایران مهمان مراسم قرعه کشی بود. علی دا یی هم یک بار در مراسم اصلی که در سوئیس برگزار شد حضور داشت.

مهدوی کیا در این باره صحبت کوتاهی با تماشا انجام داده است.

*به جز شما چه کسی برای این مراسم دعوت شده است؟

راستش من امروز این خبر را شنیدم و به دلیل اینکه بازی داشتیم نتوانستم پیگیری کنم و نمی دانم به جز من چه کسانی از آسیا در مراسم حضور دارند.

*از اینکه به عنوان نماینده ایران در این قرعه کشی حضور داری چه احساسی داری؟

خوشحالم، اما بیشتر از این خوشحال می شوم که بتوانم قرعه ایران را بردارم و با قرعه کشی من، ایران در کره خوبی قرار بگیرد تا به راحتی بتواند به جام جهانی صعود کند.

*با دنیزلی درباره رفتنت صحبت کرده ای؟

بله با او هماهنگ کرده ام و باتوجه به اینکه در آن فاصله ما بازی نداریم مشکلی برای رفتنم وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
‫آکادمی مهدی مهدوی کیا (کیا)در کلن‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهدوی کیا: در آبادان نتیجه خوبی می گیریم


مهدوی مهدوی کیا، کاپیتان اول پرسپولیس امیدوار است تیمش در اولین بازی لیگ مقابل نفت آبادان با دست پر آبادان را ترک کند اما در این راه مثل بقیه همبازیانش گرمای این شهر را حریف اصلی تیمش می داند.

 
 
 
 
تماشا: مهدوی مهدوی کیا، کاپیتان اول پرسپولیس امیدوار است تیمش در اولین بازی لیگ مقابل نفت آبادان با دست پر آبادان را ترک کند اما در این راه مثل بقیه همبازیانش گرمای این شهر را حریف اصلی تیمش می داند. کاپیتان کیا در گفت و گو با تماشا درباره آخرین وضعیت پرسپولیس صحبت کرده.

لیگ دوازدهم در حالی از فردا شروع می شود که شما باید در آبادان به مصاف نفت بروید. نظرتان درباره این بازی چیست؟

- وضعیت تیم ما برای شروع لیگ مناسب است و مشکلی نداریم اما تنها دغدغه ما، گرمای هوای آبادان است که امکان ارائه یک بازی خوب از هر دو تیم را خواهد گرفت. با این حال چیزی که مشخص است، این است که ما برای اینکه فشار ابتدایی لیگ را از خودمان دور کنیم، برای کسب امتیاز به آبادان خواهیم رفت.

گرمای هوا یکی از موانع است اما هماهنگی تیمی خودتان و شناخت از تیم صنعت نفت و انگیزه حریف را چقدر در نتیجه بازی موثر می دانید؟

- تیم نفت در این سال ها نشان داده که در زمین خودش واقعا قدرتمند است. فشار تماشاچیان و آشنایی با آب و هوای آبادان، این تیم را قدرتمندتر هم می کند اما تیم ما از نظر هماهنگی مشکلی ندارد. بازیکنان ما در تیم های مختلف با هم همبازی بوده اند و در تیم ملی هم کنار هم بازی کرده اند. در این مدت هم در تمرینات پرسپولیس به شناخت خوبی از هم رسیده ایم و مشکلی از نظر هماهنگی نداریم.

اما دیر اضافه شدن سرمربی یکی از مشکلات تیم شما بود. این مسئله در اولین بازی تاثیرگذار نخواهد بود؟

- ما در مدتی که سرمربی نداشتیم، تمرینات بدنسازی مان را پشت سر گذاشتیم و زمانی که باید کار تیمی را آغاز می کردیم، وضعیت کادر فنی مان مشخص شد. البته نمی شود گفت دیر آمدن مربی در روند تیممان بی تاثیر بوده اما در همین مدت هم با توجه به حرفه ای بودن، مانوئل شناخت خوبی از تیم به دست آورده و می تواند در ادامه تاکتیک های ذهنی اش را در تیم جا بیندازد.

پس با این حساب کار سختی در روزهای اولیه لیگ خواهید داشت.

- شروع لیگ همیشه یکی از حساس ترین برهه های مسابقات است و می تواند سرنوشت تیم ها را مشخص کند. تیم ها با توجه به تغییرات و جابجایی مهره ها، بعضا در روزهای اول نمی توانند انتظارات را برآورده کنند اما ما از اینکه در هفته های اول خوب نامتیاز جمع خواهیم کرد، مطمئنیم.

نظرت درباره مانوئل ژوزه چیست؟ با توجه به شناختی که در این مدت از او به دست آورده ای، فکر می کنی می تواند به پرسپولیس کمک کند؟

- در حال حاضر پرسپولیس و بازیکنان بر اساس برنامه های مورد نظر مانوئل کارشان را دنبال می کنند. ژوزه مربی کاملا با تجربه ای است ما به زمان بیشتری نیاز دارد. شرایط تمرینی و آیتم های او هم در حال حاضر مناسب است اما باید برای جا افتادن کامل برنامه هایش صبر کنیم. پرسپولیس در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای بازی اولش مقابل نفت کاملا آماده است.

لغو بازی ها در ماه رمضان هم یکی از بحث های این روزهای فوتبال ما است. نظر شما به عنوان کاپیتان پرسپولیس در این باره چیست؟

- در اینکه بازی کردن در ماه رمضان برای بازیکنانی که روزه می گیرند سخت است شکی نیست اما بازیکنان ایرانی سال هاست که به این وضعیت عادت کرده اند. با توجه به اینکه در این فصل رقابت های مقدماتی جام جهانی را هم در پیش داریم، باید طوری برنامه ریزی کنیم که لیگ با وقفه مواجه نشود و تیم ملی به مشکل نخورد.