اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهتاب کرامتی راوی «نلسون ماندلا» شد


مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران و سفیر صلح یونیسف به‌عنوان راوی، پروژه مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه» به کارگردانی میثم شاه‌بابایی را همراهی خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: مهتاب کرامتی بازیگر سینمای ایران و سفیر صلح یونیسف به‌عنوان راوی، پروژه مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه» به کارگردانی میثم شاه‌بابایی را همراهی خواهد کرد.

مرحله اول تصویربرداری این فیلم مستند، آذرماه گذشته در شهرهای پرتوریا، ژوهانسبورگ و روستای کونو آفریقای جنوبی (محل خاکسپاری ماندلا) به انجام رسید و سپس گروه تولید برای ادامه تصویربرداری راهی آمریکا شد تا با «ادوین بردسانگ» یکی از ستاره‌های سیاهپوست موسیقی آمریکا و دوست صمیمی ماندلا گفتگو کند.

به گفته میثم شاه‌بابایی کارگردان پروژه مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه»، فاز دوم تصویربرداری این فیلم از اواسط تابستان 94 آغاز خواهد شد و گروه تولید سراغ خانواده ماندلا، اعضای حزب ضد آپارتاید و دوستانی که با این مبارز فقید قرابت داشتند، رفته و تصاویری هم از زندان ماندلا و آزادی وی، دوران ریاست جمهوری‌اش و... را ثبت خواهند کرد.

این مستندساز ادامه می‌دهد: «طی ماه‌های اخیر با پاپ فرانسیس، فیدل کاسترو (رهبر سابق کوبا) و مورگان فریمن (بازیگر سیاهپوست سینمای هالیوود) مکاتبه و هماهنگی شده تا جلوی دوربین پروژه مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه» بروند؛ ضمن اینکه با یکی از دختران نلسون ماندلا که هم‌اینک سفیر آفریقای جنوبی در آرژانتین است هم هماهنگی‌هایی شده تا به ساخت این پروژه مستند کمک ویژه کند.»

عوامل تولید مستند «نلسون ماندلا، برای همیشه» به این شرح هستند: پژوهشگر، تهیه‌کننده و کارگردان: میثم شاه‌بابایی، راوی: مهتاب کرامتی، تصویربرداران: مهرداد همایان، مجید گرجیان، صدابردار: امیر نوبخت، تدوینگر: سیاوش پورخلیلی، دستیار کارگردان: امیرمسعود نایب‌آقا، تصویربردار دوم: مهران گل‌محمدی، عضو تیم کارگردانی و مترجم: وحید صادقی.


ویدیو مرتبط :
نلسون ماندلا که بود؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهتاب کرامتی: انتظار این نقش را نداشتم


کمتر بازیگر زن ایرانی طی دهه اخیر به اندازه مهتاب کرامتی نقش‌های متفاوت و دور از شخصیت و سیمای خودش را پذیرفته است.