اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهار آتش سوزی انبار لوازم ورزشی



 

مهار آتش سوزی انبار لوازم ورزشی

 

شعله های آتش که شب گذشته انبار لوازم و کالاهای ورزشی را در بر گرفته بود با اقدام به موقع و واکنش سریع آتش نشانان در کمترین زمان مهار و خاموش شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آتش نشانان ایستگاه های ۳، ۴، ۲۴ و ۹۱ در تلاش همه جانبه موفق شدند با مهار و خاموش کردن کامل آتش سوزی از گسترش آن به خانه های مسکونی اطراف انبار و افزایش خسارت مالی پیشگیری کنند.

رخداد این حادثه ساعت ۲۲:۴۴ دقیقه شب گذشته در تماس شهروندان ساکن خیابان طیب حوالی میدان خراسان به سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و در پی آن ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان را روانه محل حادثه در انتهای این خیابان کرد.

به گفته مرتضی اصفهانی معاون منطقه ۱ عملیات آتش نشانی تهران که در محل حادثه حاضر شده بود، بخشی از این انبار که ۱۵۰۰ متر مربع وسعت و در آن کالاها و لوازم ورزشی بسته بندی قرار دارد، گرفتار شعله های آتش شده بود که آتش نشانان با بکارگیری ۴ رشته لوله آبرسان در دقایق اولیه شعله های آتش را مهار و از گسترش آن پیشگیری کردند.

وی با قدردانی از سرعت عمل آتش نشانان در مقابله با این آتش سوزی و خاموش کردن آن گفت: آتش نشانان علیرغم وجود مقادیر زیادی کالا که به صورت نا ایمن و غیر استاندارد تا سقف انبار چیده شده بود و شعله های سرکش آتش، موفق شدند در کمترین زمان ممکن آن را مهار و کاملاً خاموش کنند.

وی تصریح کرد: اگر تماس به موقع مردم و سرعت عمل آتش نشانان نبود آتش همه این انبار را در بر می گرفت و احتمال گسترش آتش به خانه های مسکونی اطراف نیز وجود داشت.

وی همچنین گفت: عملیات ایمن سازی و لکه گیری محل آتش سوزی تا ساعت ۰۱:۴۳ دقیقه بامداد امروز ادامه داشت.

این گزارش حاکی است: محمد محمدی برمی کارشناس بررسی علل آتش سوزی در منطقه ۱ عملیات آتش نشانی تهران علت رخداد این حادثه را فرسودگی سیم های برق و ایجاد اتصالی در آنها اعلام کرد که در مجاورت کالاهای موجود در انبار باعث این حادثه شده است.

وی گفت: با توجه به آن که کارتن های مقوایی خیلی سریع شعله ور می شود، بروز اتصالی در سیم های برق باعث ایجاد جرقه و رسیدن آن به کارتن ها شده که شعله وری را در پی داشته است.

وی به مالکان انبارها و صاحبان کالا توصیه کرد: ضمن رعایت اصول ایمنی و ضوابط استاندارد در چینش کالا فاصله مناسب را با لوازم برقی، سیم های برق و دیوارهای انبار رعایت کنند و هنگام ترک انبار از ایمنی کامل آن مطمئن شوند.

نصراله نفر افسر آماده منطقه ۱ عملیات آتش نشانی تهران نیز با تاکید بر ضرورت رعایت اصول ایمنی در این گونه مکان ها تصریح کرد: عملکرد درست و به موقع آتش نشانان که از سه جهت به مقابله با شعله های آتش پرداختند موجب شد از گسترش و سرایت آتش به خانه های مسکونی اطراف این انبار که تقریباً در مرکز شهر قرار دارد جلوگیری شود..... / خبرگزارى مهر


ویدیو مرتبط :
آتش سوزی خودرو 206 و مهار آتش توسط آتشنشانان گرگان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مهار آتش‌سوزی انبار ضایعات چوب در کرج


مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج از مهار آتش در انبار ضایعات چوب در مهرشهر کرج پس از ۴ ساعت و ۲۰ دقیقه تلاش آتش نشانانخبر داد.

خبرگزاری تسنیم: سیدجواد موسوی در گفت‌وگویی از آتش سوزی در یک انبار ضایعات چوب در مهرشهر کرج خبر داد و اظهار داشت: طی تماس تلفنی در ساعت 14:17 امروز این حادثه آتش‌سوزی به اطلاع سازمان آتش نشانی کرج رسید.

وی با اشاره به محل وقوع حادثه، افزود: این حریق در انبار ضایعات چوب در محوطه‌ای متعلق به دانشکده کشاورزی واقع در بلوار ارم مهرشهر کرج اتفاق افتاد.

مدیر روابط‌عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج تصریح کرد: از 3 ایستگاه 104، 108 و 114 تعداد 5 دستگاه خودرو و 15 نفر نیروی عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای آتش‌نشانی در کمتر از 4 دقیقه به محل حادثه اعزام شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به حجم آتش‌سوزی مهار آن 4 ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید که خسارات وارد شده و علت حادثه تاکنون مشخص نشده است.