اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

مهاجران غیرقانونی ایرانی چگونه بازگردند؟


سفیر ایران در اندونزی گفت: در قایقی که سه روز پیش دچار سانحه شده‌ سه نفر غرق شده‌اند که هنوز هویت آن‌ها اعلام نشده است اما حضور تعدادی از ایرانیان در این قایق محرز است.

ایسنا: سفیر ایران در اندونزی گفت: در قایقی که سه روز پیش دچار سانحه شده‌ سه نفر غرق شده‌اند که هنوز هویت آن‌ها اعلام نشده است اما حضور تعدادی از ایرانیان در این قایق محرز است.

محمود فرازنده خاطرنشان کرد: در بین این عده، ایرانیانی که دچار حادثه شده‌اند هر فردی بلیط هوایی بازگشت به تهران را داشته باشد می‌تواند با مراجعه به سفارت زمینه‌های بازگشت وی به کشور فراهم شود.

وی درباره ادعای برخی خانواده‌های ایرانیان که گفته‌اند دولت اندونزی شرایط را برای بازگشت افرادی که قصد مهاجرت غیرقانونی به استرالیا را داشته‌اند و پشیمان شده‌اند و خواهان بازگشت به ایران هستند را فراهم نمی‌کند، نیز گفت: اصلا این‌طور نیست اندونزی فقط برای کسانی که اقامت غیرقانونی داشته‌اند پرونده تشکیل می‌دهد و باید به ازای هر روز حضور غیرقانونی 20 دلار پرداخت کنند و پس از آن کشور را ترک کنند؛ اگر این پول پرداخت نشود آن‌ها بازداشت می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد اگر بخواهند به ایران بازگردند در صورت داشتن بلیط هوایی این کار با مساعدت سفارت قابل انجام است؛ تاکنون نیز بسیاری از آن‌ها توانسته‌اند به ایران برگردند، اما برای همیشه از اندونزی اخراج می‌شوند و در پاسپورت آن‌ها مهر قرمز زده می‌شود.

سفیر ایران در اندونزی گفت: بخش مهاجرت اندونزی در این باره همکاری‌های بسیاری خوبی انجام می‌دهد و در صورت مراجعت هر کدام از این افراد به سفارت در صورت داشتن شرایط، آن‌ها می‌توانند به ایران بازگردند.


ویدیو مرتبط :
مهاجران غیرقانونی در دریا غرق شدند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قایق مهاجران ایرانی و افغان غرق شد



قایق مهاجران ایرانی و افغان غرق شد 

مقام‌های استرالیایی می‌گویند قایقی که در حال قاچاق ۹۷ مهاجر غیر قانونی، از جمله از کشورهای ایران و افغانستان بود، شب ۲۱ تیر ماه در شمال جزیره کریسمس به قعر دریا فرو رفت.

حوادث - به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فرانسه، امدادگرانی که به منطقه فرستاده شده‌اند ۸۸ نفر را نجات داده‌اند و تا کنون جسد یک کودک را نیز یافته‌اند. جیسون کلر، وزیر کشور استرالیا گفته است این قایق بین استرالیا و اندونزی، جایی که مبدا قاچاق مهاجران بود، در دریای ناآرام دچار سانحه شد، ولی تا ساعت ده شب گذشته رسیدن به محل حادثه غیرممکن بود.

 

خبرگزاری‌ها می‌گویند به جز شهروندان ایرانی و افغان، مهاجران سری‌لانکایی نیز در این قایق بودند. این دومین قایق حادثه‌دیده قاچاقچیان انسان طی تنها یک هفته گذشته در این منطقه است.

 

این منطقه دریایی یکی از راه‌های پررفت‌وآمد برای قاچاق انسان به شمار می‌رود. مسیری که بسیاری از مهاجران، از جمله از ایران، برای رسیدن به استرالیا تن به خطرات گذشتن از آن می‌دهند. بنا بر گزارش‌ها این قایق جمعه گذشته پیامی به خشکی فرستاده بود که حاکی از وجود مشکلی در موتور آن بود. قایق‌های قاچاقچیان، علاوه بر اینکه از شراطی ایمنی و استانداردهای لازم برای سفرهای دریایی برخوردار نیستند، معمولا بیش از اندازه نیز مسافر می‌گیرند./تابناک