اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

من منجی آخرالزمان هستم!



 

 

من منجی آخرالزمان هستم!

 

روزی که برای نخستین بار، برخی ها احساس خطر کردند و درباره گروه مدعی عرفان کیهانی(عرفان حلقه) به سرکردگی «م- طاهری» هشدار دادند، از نظر خیلی ها، هشدار در این باره، کاری غیرضروری و حتی شاید مسخره بود!

هواداران «م-طاهری» نیز با تمام وجود به منتقدان عرفان حلقه می تاختند و هشداردهندگان را به دروغگویی متهم می ساختند.

او با جعل دو عنوان «مهندس» و «دکتر»، مدعی بود که به قدرت فرادرمانگر بودن دست پیدا کرده است. افرادش در بیشتر شهرهای کشور به عضوگیری از میان افراد و به ویژه جوانان عاشق حقیقت و عرفان پرداختند. عرفان را در ازای ترمی نزدیک به 50 هزار تومان آموزش می دادند و گواهینامه عرفان صادر می کردند!

پس از مدتی، کار و بارش سکه شد! و پس از یک مدت دیگر، عده ای از ثبت نام کردگان در کلاس های او، در اثر آموزه های آمیخته با تضاد و خلاف آیین عرفان اسلامی، سرخورده شدند و سر به وادی حیرانی گذاشتند! سیستم تحت رهبری طاهری بسیار هوشمندانه طراحی شده زیرا با روکش اسلام آمده است و چون درست و نادرست در آن مخلوط شده، تشخیص چهره واقعی آن کار دشواریست.

* آقای منجی کی ظهور کرد؟!

سر و کله آقای مهندس- البته خودش اصرار دارد که او را مهندس صدا بزنند- تقریباً 13 سال پیش بود که پیدا شد؛ یعنی با ادعاهایش توانست خودش را مطرح کند. واضح ترش این است که آقای مهندس در سال 76 با راه اندازی کلاس هایی در نقاط مختلف تهران و سایر شهرها «فرقه مدعی عرفان حلقه» را پایه گذاری کرد.

این فرقه یک تفاوت عمده با دیگر گروه ها و  فرقه های مدعی عرفان دارد و آن این است که «جامعه هدف» اولیه طراحان «عرفان شعور کیهانی» برخلاف دیگر فرقه های مدعی، «عوام» نیست بلکه «خواص و تحصیل کردگان» هستند.

در حقیقت، فرقه «شعور کیهانی» افکار و اهداف خود را با روکشی از مباحث علمی با محوریت موضوع «فرادرمانی» پیگیری می کند و این در حالی است که قطعیت وجودی و امکانی مقوله «فرادرمانی» هنوز به صورت رسمی از سوی هیچ نهاد علمی معتبری تأیید نشده است.

آقای مهندس که در لباس یک پزشک(!) ظاهر شده و مدعی شفای بیماران از طریق اتصال به شعور کیهانی است از طریق جذب افراد تحصیلکرده که هر کدامشان نفوذ مناسبی در دستگاه های اجرایی و نهادهای مدنی دارند توانسته است علاوه بر اعتباربخشی به این فرقه غیرقانونی، از نفوذ این افراد در دستگاه ها و نهادها برای پیشبرد اهدافش بهره برداری کند.

هر چند این فرقه تلاش دارد افراد تحصیلکرده را به حلقه خود بکشاند و افراد تحصیلکرده هم معمولاً اهل اطاعت محض از سایر افراد نیستند اما سیستم عرفان شعور کیهانی به گونه ای طراحی شده که همه باید در برابر «مراد و رهبر»- یعنی آقای مهندس- مطیع محض باشند. کوچکترین انتقادی به رئیس فرقه پذیرفتنی نیست و با فرد منتقد به بدترین شیوه برخورد می شود. این در حالی است که سرکرده این فرقه فاقد مدرک علمی و آکادمیک است و واژه مهندس هم تنها لقبی است که خود او بر سر زبان ها انداخته!

* منجی آخرالزمان دیپلمه است!

پس از نخستین باری که «م-طاهری» به خاطر ادعاهایش و به خاطر شکایت تعدادی از شاگردانش که نه تنها با دستورالعمل های او به عرفان نرسیده بودند که حتی ترمز نمازشان کشیده شده بود(!) بازداشت شد، در اعترافاتش روشن شد که او نه تنها مهندس یا دکتر نیست بلکه مدرک دیپلم دارد! اما پس از آزادی، او خودش را باز مهندس و دکتر می نامید و هوادارانش هم او را با همین القاب معرفی می کردند!

منتقدان این حلقه، از طاهری خواستند تصویر مدرک تحصیلی اش را روی سایت اینترنتی اش بگذارد اما چون مردکی در کار نبود، انتشار تصویری از مدرک هم امکان نداشت! جریانی که در خارج از کشور، پشتیبان طاهری است، او را به انگلستان و ارمنستان دعوت کرد و چند دکترای افتخاری به او اعطا کرد تا دهان مخالفان بسته شود!

* من ابراهیم زمان و منجی موعود هستم!

در فرقه ها، همیشه حلقه اعضای معمولی از اهداف اصلی و پشت پرده رهبر فرقه و جریانی که او را حمایت می کند آگاه نیستند و با ایمان راسخ حامی سرکرده فرقه و افکارش هستند. بسیاری از اعضای معمولی فرقه حلقه هم هنوز نمی دانند که اندیشه واقعی «م-طاهری» چیست!

چرا که طاهری هم مثل همه سرکردگان فرقه های دیگر، افکار واقعی خود را تنها در جمع یاران بسیار نزدیک خود که تعدادشان بسیار اندک است بیان می کند. طبیعی است که اگر طاهری ادعای واقعی خود را برای همه اعضا بگوید دور و برش خالی می شود و اعضای گروهش او را به خاطر چنین ادعای سنگینی، مورد عتاب قرار می دهند و در صف مخالفینش قرار می گیرند.

«م-ط» در جمع حلقه یاران نزدیک خود، گفته است:«من ابراهیم زمان هستم. من همان منجی موعودی هستم که پیامبر اسلام وعده ظهورش را داده است»!

* اعتراف در تلویزیون، تداوم ادعاها پس از آزادی

همین چند وقت پیش بود که «م-طاهری» که عنوان «ارباب حلقه ها» برازنده اوست برای چندمین بار بازداشت شد و در تلویزیون ایران اعتراف کرد که نه دکتر است و نه مهندس و نه سواد فرادرمانگری را دارد. البته اعترافات دیگری هم کرده بود که در تلویزیون قابل پخش نبود! به قول معروف «بدآموزی» داشت!

این روزها، این منجی دروغین دوباره کلاس هایش را دایر کرده و ابایی از تکرار ادعاهایش ندارد!.../شفاف


ویدیو مرتبط :
ادیان و منجی آخرالزمان ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم



 

مشایی: سخنگو نیستم ولی پاسخگو هستم

 

 

رییس دفتر رییس‌جمهور در واكنش به رای نمایندگان مجلس بر عدم استرداد لایحه‌ هدفمند كردن یارانه‌ها با تاكید بر این‌كه " دولت باید طبق مقررات عمل كند" در عین حال گفت: البته اجرای این لایحه به این‌گونه كار بسیار سختی است و حجم بالایی از موفقیت دولت را در این ارتباط كم می‌كند.

 


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران اسفندیار رحیم‌مشایی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه‌ معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا در مورد سخنگویان دولت و این‌كه وی یكی از سخنگویان دولت است یا نه؟ اظهار كرد: من سخنگو نیستم ولی آقای رییس‌جمهور به من فرمودند شما با توجه به اشرافی كه به حوزه‌های مختلف در ارتباط با دولت دارید، می‌توانید به سوالات جواب دهید.

 


وی بار دیگر تاكید كرد: سخنگو نیستم، در مقام پاسخگویی در صورت لزوم به سوالات جواب می‌دهم ولی سخنگو نیستم.

 


وی همچنین اظهار كرد: تصور می‌كنم حداكثر تا یك هفته دیگر سخنگویان دولت معرفی خواهند شد.

 


رییس دفتر رییس‌جمهور بار دیگر در پاسخ به سوالی در ارتباط با لایحه هدفمند كردن یارانه‌ها و رای نمایندگان مجلس در این ارتباط گفت: وقتی دولت لایحه‌ای را به مجلس می‌دهد در واقع اعلام می‌كند كه بر این اساس می‌تواند این لایحه را اجرا كند، وقتی این لایحه در مجلس تغییر می‌كند و دولت می‌گوید با این تغییرات اجرای این لایحه شدنی نیست یا اجرای به نحو مطلوب نخواهد بود، اگر مجلس این استدلال دولت را نپذیرد، دولت تقاضای استرداد لایحه را می‌كند و منطق این است كه این استرداد پذیرفته شود. البته رای نمایندگان مجلس نیز محترم است ولی آ‌ن‌ها این درخواست دولت را نپذیرفتند.

 


وی گفت: با این امر تضمین موفقیت كار دشوار می‌شود و اجرای لایحه كار سختی است. البته تلاش این است كه به نفع مردم عمل شود، كار دولت سخت می‌شود و تمام كسانی كه در كار اجرا هستند اجرای آن را دشوار می‌دانند.