اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

من را به عنوان سیاستمدار حساب نکنید/ رقیب ندارم



محمد غرضی,کاندید ریاست جمهوری

من را به عنوان سیاستمدار حساب نکنید/ رقیب ندارم

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه من رقیب ندارم افزود: ما هشت همکار هستیم و من برای رقابت هم نیامدم.

سید محمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز شنبه طی سخنرانی در نشست خبری خود در خصوص برگزاری مناظره‌ روز گذشته اظهار داشت: من در همان مناظره هم به مجری گفتم که این روش درست نیست و مجری برنامه هم گفت که ما دو هزار ساعت کار کارشناسی کردیم و مدل کنونی از کار ما بیرون امده است.

وی افزود: البته حرفی که مجری برنامه گفت منطقا درست بود اما من گفتم که با این روش بستر  اجتماعی برای حضور 50 میلیون رای دهنده فراهم نمی‌شود.

غرضی ادامه داد: مشکل ما با صدا و سیما این است که حرفشان را یک طرفه می‌زنند و این کار به توسعه اجتماعی نمی‌انجامد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: البته از ما خواسته‌اند تا نمایندگانمان را به صدا و سیما بفرستیم تا در مورد چگونگی برگزاری مناظره‌ها با کارشناسان آنجا بحث کنند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته‌اید 55 میلیون رای دهنده دارید در حالی که حدود 50 میلیون نفر در انتخابات شرکت می‌کنند، گفت: اولین کسی که نسبت به این موضوع ایراد گرفت آقای کدخدایی بود و من گفتم که من از رسانه‌ها شنیدم که 55 میلیون رای می‌دهند و بعد هم گفتم که سن رای دهندگان اگر دو سال پایین آید من 55 میلیون رای دارم.

غرضی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد تعطیلی خانه سینما اظهار داشت: این به مقوله سینما می‌تواند به جامعه خدمت کند امر درستی است، یعنی سینما می‌تواند به فرد فرد جامعه تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: عده‌ای می‌آیند کار دیگران را به چالش می‌کشند و البته این طبیعی ست و اینکه اهل سینما چطور با این مسئله مواجه شوند موضوع دیگری است.

وی اضافه کرد: استنباط من این است که هر گروهی باید دو وجه قضیه، یعنی رابطه با جامعه و رابطه با حاکمیت را حفظ کنند.

غرضی با بیان اینکه امیدوارم که این حرفها را به قصد اینکه رای بیاورند نزنند، اظهار داشت: گروه‌های اجتماعی اگر ارتباط خود را با بسترها فراهم نکنند و اختلافاتی در آن پیدا شود و بعد با دولتی‌ها بسازند، استعدادهای آنها نقش بر آب می‌شود.

گروه‌های اجتماعی اگر پیوندشان را با جامعه هماهنگ نکنند دچار مشکلاتی می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد سفرهای استانی هم گفت: حرفهایی که من الان پشت این تریبون می‌زنم اگر در پشت تریبون اهواز و سیستان و بلوچستان هم بزنم فرقی نمی‌کند.

وی افزود: اینکه در یک جلسه 200 مصوبه داشته باشیم با فطرت واندازه دولت سازگار نیست؛ اگر سفر برای حمایت مردم از قدرت سیاسی باشد درست نیست؛ دولت و حاکمیت باید به صورت کلی تعریف شود، چرا که اگر بخشی تعریف شود دچار مشکل می‌شویم و در کل اگر سفرهای استانی برای تبلیغات باشد من آن را درست نمی‌دانم، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در مورد سیاست خارجی گفت: ما ملت صلح جویی هستیم و 300 سال هم است که با کسی جنگی نداریم؛ البته ما از آمریکا آسیب دیدیم  واین دوره بر ما گذشته است.

وی ادامه داد: در قضیه ملی شدن صنعت نفت بعد از اختلاف مصدق و کاشانی آمریکایی ها تصمیم به کودتا گرفتند و بعد دیدیم که مذاکره کننده از کار بیکار شد اما ملت ایران ایستاد و جواب کودتا را داد ولی بازهم آمریکایی‌ها جنگ افغانستان و عراق را به راه انداختند اما در مسیر هم شکست خوردند.

غرضی با بیان اینکه ما با آمریکا تعامل می‌کنیم، ادامه داد: تمام فکر آمریکایی این است که در داخل کشور اختلافی درست کنند تا مثل سابق یک عملی را انجام دهند.

غرضی تاکید کرد: ما هم حکومت سوریه دفاع می‌کنیم و محکم هم پشت آن می‌ایستیم اما آمریکایی‌ها در مقابل ما قرار دارند، به اعتقاد بنده آمریکایی‌ها توان لشکر کشی مجدد را ندارند.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه نباید من را سیاستمدار حساب کنید، گفت:وقتی من به وزارت پست و تلگراف رفتم یک تلفن در بازار تهران، 1600 و یک پیکان 80 هزار تومان بود؛ من آن زمان گفتم که تنها چاره این است که شبکه را توسعه دهیم چراکه توسعه فراوانی می‌آورد، امروز می‌بینیم که 800 هزار تلفن آن زمان به وجود 120 میلیون افزایش یافته است و در این شبکه عظیم یک ریال از صندوق دولت گرفته نشد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آنچه باعث تورم می‌شود این است که هزینه دولت بالا رود و در کل نتیجه تورم هزینه کرد بیش از درآمد دولت است.

غرضی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران گفت: هر رئیس دولتی که یک خبرنگار خاص داشته باشد گرفتاری دارد، مثلا هویدا و بختیار یک خبرنگار داشتند ولی مصدق به همه جواب می‌داد؛ بعد از انقلاب هم بعد از دولت هاشمی که یک مقدار فضا باز بود دولت‌های دیگر یک خبرنگار داشتند یعنی سوالات از پیش طراحی می‌شد.

وی گفت: من در چند وزارتخانه که بودم هر وقت خبرنگاران را دعوت کردم کسی نیامد و حتی بعضی وقت‌ها ناهار هم دادیم ولی باز هم کسی نیامد.

غرضی در ادامه گفت:خدماتی که من به ملت ایران تقدیم کردم تماش ضد تورمی بود، شعار من در دهه 60 این بود که توسعه همراه با تورم به ضدش تبدیل می‌شود؛ در 16 سالی که خدمت آقای هاشمی و موسوی بودم این حرفها را می‌زدم.

غرضی در ادامه اظهار داشت: من در انتخابات رقیب ندارم بلکه ما هشت همکار هستیم و من برای رقابت هم نیامدم؛ما برنامه‌هایمان را ارائه می‌دهیم و هر کس که بیشتر رای آورد رئیس جمهور می‌شود.

غرضی افزود: به اعتقاد من حتی یک یا دو درصد تورم هم برای کشور گرفتاری دارد؛ بزرگانی که وارد میدان شدند می‌بینیم که برنامه‌ای برای مبارزه با کل موضوع تورم ندارند هر چند که بعضی از آنها می‌گویند تورم را یک رقمی می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری تاکید کرد: به من گفتند که به نفع کسی کنار می‌روی و من هم گفتم که در این موضوع نفعی نمی‌بینم.

غرضی در پاسخ به این سوال که آیا در دولت اعتقادی خودتان از آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد هم در کابینه استفاده می‌کنید، اظهار داشت: من به اشخاص کمتر می‌پردازم و بیشتر به روش‌ها می‌پردازم، چرا که در دوره‌ای خدمت می‌کنند و در دوره خودشان روش مناسب یا نامناسبی را می‌گذارند و بعد هم می‌روند.

وی ادامه داد: مثلا در دولت آقای موسوی زمین مجانی دادند تا ما تولید راه بیاندازیم البته من جز مخالفین بودم ولی در بیرون چیزی نگفتم ؛ در دولت هاشمی هم با یک فاصله همین روش انتخاب شد که باز هم گفتم این موضوع به نتیجه نمی‌رسد؛ به اعتقاد من روش‌هایی که برای تولید در 100 سال گذشته استفاده شده به تولید نینجامیده است.

غرضی گفت: روزی که آقای احمدی نژاد سرکار آمد سکه 92 هزار تومان بود اما بعد سکه 160 هزار تومان شد و بعد به 200 هزار تومان رسید بعد از اینکه دولت اعلام کرد وام 10 میلیون مسکن را به 15 میلیون افزایش می‌دهد سکه 400 هزار تومان شد، دلیل افزایش قیمت این بود که دولت از طریق تزریق پول به جامعه خواست کار تولید کند.

غرضی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد محکومیتش در دادگاه گفت: من در دادگاه تبرئه شدم اما در روزنامه‌ها نوشتند طرف مقابلم تبرئه شد. در دادگاه به نفع من رای داده شد و من حاکم شدم.

ارسال برنامه‌های قالیباف برای رئیس و ۲۸۶ نماینده مجلس/ جمع‌آوری نظرات بهارستان ‌نشینان

سخنگوی ستاد مرکزی همیاران پیشرفت (حامیان محمدباقر قالیباف) از ارسال برنامه‌های راهبردی این نامزد انتخابات به 286 نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد.

محمدعلی حسن‌پور سخنگوی ستاد مرکزی همیاران پیشرفت (حامیان محمدباقر قالیباف) از ارسال برنامه‌های راهبردی این نامزد انتخابات به 286 نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد.

وی افزود: این اقدام در راستای آگاهی بخشی و مراجعه مردم به نمایندگان و نخبگان خود در حوزه‌های انتخابیه در خصوص سوالات احتمالی آنان در رابطه با برنامه‌های نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

به گفته وی، برنامه‌های محمدباقر قالیباف امروز (شنبه) 11 خردادماه به دفتر ارتباطات مردمی حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال و همچنین برای نمایندگان نیز ایمیل شده است.

براساس این گزارش، همراه با برنامه یاد شده نامه‌ای خطاب به علی لاریجانی نوشته شده که در ذیل می‌آید:

برادر فرهیخته و گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

باسلام و تحیت

احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی در ماه پرفیض و برکت رجب ‏، بدینوسیله به پیوست «نامه تقدیم برنامه‌های راهبردی آقای دکتر محمدباقر قالیباف به 286 نماینده محترم مجلس جهت استحضار و پاسخگویی به سوالات احتمالی مردم سرافراز آن حوزه انتخابیه» تقدیم حضور می‌گردد.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید نامه فوق الذکر و برنامه های پیوست خدمت نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ایفاد گردد.

از بذل توجه و حسن نظر حضرتعالی سپاسگزاریم.

همچنین در برنامه‌های ارسالی نامه‌ای هم خطاب به نمایندگان مجلس هم نوشته شده که بدین شرح است:

نمایندگان محترم ملت شریف و رشید ایران در مجلس شورای اسلامی

باسلام و تحیت

احتراماً ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و قبولی طاعات و عبادات جنابعالی در ماه پرفیض و برکت رجب همانگونه که استحضار دارید:

مجلس شورای اسلامی بعنوان نهادی متشکل از نخبگان و برگزیدگان همواره اثبات کرده است که برآیندی از اراده پولادین ملت شریف ایران در دفاع از آرمان‌ها و نیل به اهداف متعالی انقلاب اسلامی است و این امر را با مطالبه‌گری، دفاع از عرصه‌های داخلی و بین‌المللی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی ریل گذاری حرکت دولت در پیچ‌ها و دره‌های خطرناک به اثبات رسانیده است.

اما امروز عرصه تلاش دیگری نیز پیش روی همه ما به ویژه شما برگزیدگان از جای جای این سرزمین اسلامی است و آن حماسه سازی و تلاش در راستای برگزاری انتخاباتی پرشور و با حضور پر افتخار مردم می‌باشد.

از این رو با عنایت به اهتمام ملت شریف ایران به انتخاب آگاهانه کاندیدای اصلح، کاوش و جستجو جهت مطالعه و آگاهی از برنامه‌های نامزدها و مراجعه به نمایندگان و نخبگان خود در حوزه‌های انتخابیه در این خصوص « برنامه‌های آقای دکتر محمدباقر قالیباف جهت استحضار جنابعالی و پاسخگویی به سوالات احتمالی مردم سرافراز آن حوزه انتخابیه» تقدیم حضور می‌گردد.

همانگونه که می‌دانید، کارآمدترین و جامع ترین برنامه‌های اجرایی کشور آنهایی هستند که به محک نقد و پیشنهاد ذی نفعان حقیقی خود که همانا ملت سربلند و غیور این کشور هستند، آزموده می‌شوند.

شایان ذکر است ستاد همیاران پیشرفت انقلاب اسلامی مفتخر است درصورت وجود هرگونه انتقاد و پیشنهاد در راستای تکمیل، تقویت و ارتقای برنامه‌ها، نظرات جنابعالی و مردم آگاه و شریف آن حوزه انتخابیه از طریق پست الکترونیک خود به آدرس ذیل دریافت نماید./خبرگزاری فارس

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
روی AMOLED آیفون 7 حساب باز نکنید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برای مسافرت های تابستانی روی تعطیلات رسمی حساب نکنید!



نگاهی به تعطیلات سال 94

جالب است بدانید که شهریور سال 94 تنها ماه بدون تعطیلی است و اگر بنای مسافرت دارید باید برای مسافرت های شهریور به فکر ذخیره مرخصی باشید.

اگر قصد برنامه ریزی برای سال 94 را دارید خوب است بدانید که در سال آینده در مجموع 27 روز تعطیل رسمی است و برای مسافرت های تابستانی هم باید به فکر ذخیره مرخصی باشید چون تابستان کم تعطیلاتی در پیش است.

به گزارش عصرایران، نخستین موضوعی که برای خیلی ها جالب توجه است اطلاع از وضعیت تعطیلات نوروزی است تا مردم بتوانند برنامه ریزی برای ایام عید داشته باشند.

ساعت 2 و 15 دقیقه و 11 ثانیه روز شنبه اول فروردین سال 94 آغاز می شود و دور اول تعطیلات نوروزی تا سه شنبه ،چهارم فروردین ادامه دارد.

دور دوم این تعطیلات از روز چهارشنبه 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی آغاز می شود و تا جمعه 14 فروردین ادامه خواهد یافت ، بر این اساس روز طبیعت پنجشنبه است و روز شنبه 15 فروردین هم نخستین روز مدارس خواهد بود.

البته تا روز شنبه 12 اردیبهشت خبری از تعطیلات نیست و البته شنبه 26 فروردین هم مبعث پیامبر است و تعطیل رسمی.

تعطیلات سه روزه ای در خرداد قرار دارد ، که مناسبت آن ها، روز نیمه شعبان و ولادت امام عصر(عج) در چهارشنبه 13 خرداد و پنجشنبه و جمعه نیز رحلت امام(ره) و سالگرد قیام 15 خرداد است.

ماه رمضان بر اساس تقویم رسمی، از روز 28 خرداد آغاز می شود و یکشنبه 14 تیر شب قدر اول، سه شنبه 16 تیر شب قدر دوم را در پیش داریم و روز چهارشنبه17 ام تیر شهادت حضرت علی (ع) است و پنجشنبه نیز سومین شب قدر خواهد بود.

 

اخبار,اخبار اجتماعی ,تقوبم سال 94

 
اگر ماه رمضان مطابق با تقویم رسمی باشد تعطیلات سه روزه ای در پایان ماه رمضان قرار دارد و شنبه 27 و یکشنبه 28 تیر ایام تعطیل به مناسبت عید فطر است و این سه روز تنها تعطیلات پیوسته فصل تابستان خواهد بود.

در سال 94 دو روز سه شنبه تعطیل است که موضوع هر دو امام ششم شیعیان است به عبارتی سه شنبه 20 مرداد شهادت امام صادق(ع) و سه شنبه 8 دی ولادت امام صادق (ع) و میلاد پیامبر دو تعطیلی سه شنبه در سال آینده است.

جالب است بدانید که شهریور سال 94 تنها ماه بدون تعطیلی است و اگر بنای مسافرت دارید باید برای مسافرت های شهریور به فکر ذخیره مرخصی باشید.

در ماه مهر دو عید بزرگ قرار دارد،عید قربان 5شنبه دوم مهر و عید غدیرخم روز جمعه دهم مهر است.

مناسبت دیگری که اطلاع از آن برای برنامه ریزی مردم جهت شرکت در مراسم های آن اهمیت دارد تاسوعا و عاشورای حسینی است که اولی در روز جمعه اول آبان و عاشورا هم در روز شنبه دوم آبان قرار گرفته .

مناسبت های مذهبی پایان صفر هم به این شکل است که روز چهارشنبه 11 آذر به مناسبت اربعین حسینی تعطیل خواهد بود و روز پنجشنبه 19 آذر رحلت پیامبر اکرم ، و روز شنبه نیز شهادت امام رضا(ع) است.

تنها تعطیلی ماه بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی است که 5شنبه روزی خواهد بود.

یک ماه بعد هم آخرین تعطیلی سال 94 در روز یکشنبه 23 اسفند را خواهیم داشت که سالروز شهادت حضرت زهرا(س) است.

پایان بخش سال 94 هم روز ملی صنعت نفت است که شنبه خواهد بود.

اخبار اجتماعی - عصرایران